Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under september 2012

Av Annika - 30 september 2012 18:05

   Myra återhämtade sig bra mycket fortare än vad jag gjorde. Verkar må bra men är kanske något lugnare än vanligt.


Imorgon hoppas jag att jag har roligare saker än magsjuka att skriva om. Vi har ju en fullspäckad vecka framför oss.


 


Av Annika - 30 september 2012 00:01

När jag äntligen börjar känna mig ok så börjar stackars Myra kräkas, vi trodde ju att hon hade sitt förra lördagen men det var Inget jämfört med detta. Det kommer att bli en lång natt....

Av Annika - 28 september 2012 16:40

Just när jag försökte få ner lite frukost blev jag helt yr och... Svimmade. Som tur var så varade det bara några sekunder och inget hände med Myra, jag fick lite ont i huvudet när jag slog i golvet. Jag ringe Johan som kom hem direkt från jobbet. Han fick i mig 3 sockerbitar och ett glas Cola och efter ett tag kändes det bättre. Den här magsjukan har nog tagit rätt hårt ändå. Blev rätt skraj.

Så det blir inget Rock The Ballet för mig ikväll. Jag som hade sett fram emot en riktigt mysig tjejkväll med Fina Alice. Som tur är så vill hennes mamma gärna gå. Hoppas att de får superkul.

Själv så får jag bädda ner mig hela helgen. :-(

Detta missar jag pga en sketen bakterie/virus:

Rock the Ballet
Flytta kompis till Hbg
Konsert med Alyson Avenue med efterföljande fest, mina föräldrar skulle passat Myra.

Mög!!!


Myra var glad när pappa var hemma.
Nya favoritsysselsättningen:

Av Annika - 27 september 2012 21:32

Livet börjar sakta återvända. Önskar inte ens min värsta fiende att gå igenom detta (jo en person kan göra det, han vi inte nämner med namn). Jag har fått i mig te och en macka och till och med stått upp en stund.

Nu ska jag sova och förhoppningsvis är jag helt ok imorgon. Ska ju ta med våra vänners dotter till konserthuset för Rock the Ballet. Ska bli så skoj.

Av Annika - 26 september 2012 17:13

Fy fanken vad jag är sjuk idag. Har fått maginfluensa, och inte vilken som utan Maginfluensan från helvetet med feber också. Är inte så kaxig idag. Ligger helt utslagen, har fått i mig en piggelin. Som tur är så kunde Johan stanna hemma med Myra. De har lekt och myst hela dagen. Håll alla tummar att det går över snart.


Visst jag kommer bli smal och slank, (tillåt mig drömma, jag är ju sjuk så var snäll) alltid nått :-)

Av Annika - 25 september 2012 22:16

Nu är det äntligen höst och det betyder att det är dax igen med tjejkvällar med Kella och Linda, lite tjejsnack över ett glas vin en vardagskväll i månaden. Det blev en tisdag den här gången.Mysigt som alltid. Den här gången var vi på Café le fil de rasoir. Tack tjejer för ikväll.

Av Annika - 25 september 2012 14:28

Idag var vi på BVC för 1 år kontroll. Hon var så duktig. Visst skrek hon av sprutorna men vem hade inte gjort det. Som tur var tog jag upp att vi ska utomlands om 3 veckor för hon behövde vaccineras mot mässling mm. Det hade jag inte en tanke på.

Efteråt gick vi till Lindex och köpte en jättefin jumpsuit från Missoni till henne. Känns bra att en del av priset går till bröstcancerforskning.

Nu sover Myra och jag har passat på att göra en stor laddning köttfärssås till henne.

Av Annika - 24 september 2012 20:44

Idag har vi gjort vad vi gör varje måndag. 2 timmars morgonpromenad för att göra av med alla miljoner kalorier som man tryckte i sig i helgen, följt av minisim.
Idag satt Myra på kanten och kastade sig i vattnet. Sen gapskrattade hon. Detta hopp har hon nu även gjort från soffan hela kvällen. Tyvärr är det smärtfritt att kasta sig i vattnet, trägolv är lite hårdare. Jag har fått sitta redo på golvet för att fånga henne. Hoppas att hon har glömt detta lilla trick tills imorgon.

Johan är på HIF-Malmö derbyt och jag ska snart se min favorit Birkan Tore i Det okända. Om änglar finns tror jag att de ser ut precis som honom :-)

Imorgon är det dax för 1 år kontroll med två sprutor. Usch.

Ovido - Quiz & Flashcards