Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under april 2011

Av Annika - 29 april 2011 13:03

Solen skiner och hela helgen ligger framför fötterna, helt underbart.

Jag har bara lite smått och gott kvar att göra på jobbet sen ska jag sätta mig på balkongen och bara njuta av solen.

Ikväll är det Annikakväll, Maken är på Whiskyprovning med killgänget.

För mig betyder detta, pizza och tjejfilmer :-)


Imorgon var det två år sedan som maken friade till mig på en liten uteservering i Paris. Det kunde inte blivit mer romantiskt och det ska vi fira imorgon kväll. Maken har planerat ihop något. spännande.


Nu ska jag ta tag i det sista och sen bara njuta av helgen.


Trevlig helg på er alla

Av Annika - 28 april 2011 09:37

Av Annika - 28 april 2011 09:15

Vi hade en så mysig kväll igår, först satt vi hemma hos oss och pratade tills maken kom hem. Då stack pappa och han iväg på whiskyprovning (tydligen var det en dansk whisky som föll dem i smaken). Mamma och jag gick ner till O'Learys och åt babyback ribs. Där var hur mycket folk som helst (även någon man kände  ) Männen kom vid 21 tiden och då började matchen, Barca-Real Madrid. Stämningen var väldigt hög. Vi vandrade hemåt efter matchens i den ljumma kvällen (underbart) och bäddade ner mamma och pappa på soffan.

Nu har vi precis ätit frukost och mamma och pappa har begett sig till tåget och det  är väl dax för mig att börja jobba.


Hoppas att ni får en underbar dag i solen


God Morgon Världen

Av Annika - 27 april 2011 12:11

De har varit i Helsingör och ätit smörrebröd och strosat runt. Snart kommer de hit och pappa och maken ska på Whiskyprovning och jag och mamma ska på O'Learys och äta lite gott. De ska sova över här och imorgon börjar jag jobba lite senare så att jag kan äta frukost med dem innan de tar tåget hem. Pappa brukar ut och köpa frallor. Mysigt, Mysigt, Mysigt!

Av Annika - 27 april 2011 09:34

 



Fick precis reda på att jag inte alls har 30 dagar semester i år utan bara 20. Det betyder att jag måste jobba 10 dagar extra innan semester och mammaledigheten. bläää.

Nu är det helt plötsligt 55 arbetsdagar kvar...

Ja, jag vet att 10 dagar inte är så mycket men ändå. 

Ska ändå bo i stugan och som tur är så kan jag jobba därifrån så mamma och pappa slipper inte undan mig   


Av Annika - 27 april 2011 08:30

Insvept i en filt har jag nu druckit kaffe på balkongen. Det är så underbart väder och jag läste igår att det kommer att fortsätta så såhär iallafall 14 dagar till. Underbart.


Gårdagen städades det och tvättades och jag till och med köpte ny blommor till balkonglådorna vid köket, förgätmigej (stavas det så???) det blev jättefint, mina påskliljor som stod där tidigare hade vuxit sig ca en halv meter stora och spretade åt alla håll.

Jag kanske tar ett foto på de nya och visar idag.


Idag har jag en resa till Polen att boka och planera. Tyvärr inte till samma ställe som jag brukar där de har den fantastiska shoppinggallerian utan till en riktig industristad som luktar konstigt. Men de har en liten galleria som jag nog kikar in i.


Två av mina tjejkompisar är i Florens och har det gott, de lovade att ta ett glas vin för mig, undrar om de gjorde det igår och det är därför som jag har lite huvudvärk idag  

Vet iallafall att de har det säkert underbart, äter och dricker gott och shoppar antagligen som galningar idag.


Nu är det dax att jobba.


God Morgon Världen! 

Av Annika - 26 april 2011 09:57

             

Av Annika - 26 april 2011 09:28

Vilken underbar Påsk vi har haft. Man ville ju aldrig att den skulle ta slut. Medans maken var på fotboll i fredags (HIF vann såklart) så packade jag det sista. Där efter så åkte vi till Åhus där mamma och pappa hade grillen igång och iskalla öl. (jag drack en 0,0 % Estrella som inte var helt tokig). Sen satt vi och pratade till midnatt.

Dagen efter kom min bror, hans sambo och deras underbara son. 

Vädret var ju helt underbart, dock lite kallt i vinden, men vi kunde sola och ha det gott hela dagen. På kvällen dukade mamma upp en stor påskbuffé som var väldigt uppskattad. Efter all den sol och bus med brorsonen så somnade jag på soffan kl 22.

Påskdagen fyllde mamma år och det blev paket, brunch och eftermiddagsfika med jordubbstårta. Och sol och slappande hela dagen såklart. Det var väl egentligen tänkt att vi skulle räfsa tallbarr men de ligger fortfarande kvar på exakt samma plats som innan vi kom dit.

Mamma bjöd på en jättegod pastagratäng på kvällen.

Igår skulle vi egentligen åka efter lunch för att maken skulle hem och se HIF, (1-1 mot Örebro så nu är vi serieledare) men det var alldeles för fint väder så vi solade tills kl 16 då vi var tvugna att åka hem.

Helt slut efter att inte ha gjort någonting på hela påsken så slöade vi i soffan hela kvällen.


Här kommer lite foton från Påsken:


                 




Nu är man tillbaka i verkligheten igen och det betyder, jobb, jobb och jobb. Tur att det bara är 4 arbetsdagar innan nästa helg.


Ovido - Quiz & Flashcards