Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under maj 2012

Av Annika - 31 maj 2012 12:01

Igår var det min födelsedag. det blev en helt fantastiskt mysig dag med presenter, god mat och överraskningar.


Johan väckte mig med mc donaldsfrukost, väldigt uppskattat:

jag fick en fantastisk present. den 1 augusti åker han och jag till torekov spa för mys med middag, behandlingar och övernattning och med sen utcheckning. underbart och barnfritt!!!

myra och jag myste i sängen hela förmiddagen för att sedan ta en långpromenad vid stranden. köpte med mig gourmetas och en bakelse som jag mumsade på medan myra sov middag:    


på kvällen gick vi till bishops och fick mig en glad överraskning. mina svärföräldrar kom också och firade mig och vi åt gott. svärmor hade t.o.m bakat kakor som vi åt hemma hos oss senare på kvällen. jättetrevligt. jag fick ett presentkort på manikyr och pedikyr som jag väldigt snart kommer att använda.


såhär fin tänker jag bli:


 

glömde ta foto igår men det här åt jag igen. väldigt gott.

 


när vi var i stugan senast så firade vi min födelsedag i förväg med mina föräldrar och bror. jag fick ett fint bidrag till en cykel av mina föräldrar och min farmor och jättefina örhängen av märket snö av min bror:

 

Tusen tack alla som bidrog till att jag fick en fantastiskt trevlig födelsedag.


Nu ska jag försöka mig på att barnsäkra våra skåp och lådor. hur svårt kan det vara????


 

Av Annika - 29 maj 2012 12:23

myra säger gagagagaga hela tiden, det betyder nog, titta så fint jag äter min pasta:


 

Av Annika - 28 maj 2012 20:54

lite måndagsmys på balkongen



myra tycker det är roligt med makaroner:


johan blundar och grillar:

 


smaskens:

   

Av Annika - 28 maj 2012 12:11

Vi började med att gunga i lekparken:

   



 


 


Sen gick vi långpromenad på 1,5 timmar: sorry för tummen på bilderna:

   



myra somnade i hela 5 minuter:

 

då passade jag på att dricka kaffe...

 


....och titta ut över havet. jag bara älskar helsingborg:

 



Av Annika - 28 maj 2012 12:09

eftersom jag fyller 27 (japp förbjudet att säga något annat) år på onsdag så ville mina tjejkompisar gratulera mig i lördags. tusen tack för den fina presenten:


nu ska jag bli tjusig och vem vet, jag kanske kommer att se ut som 27 efter jag varit där :-) 


Av Annika - 27 maj 2012 18:27

härlig känsla att fira mors dag idag för första gången. fick ett underbart armband från myra tror det var från hennes pappa :-)


sen blev jag bjuden på lunch på madame moustache, kommer inte behöva äta mer idag. fantastiskt mysigt och gott:


portion nr1:


Portion nr2:

 

Portion nr 3:

 


och rabarberpaj med vaniljvisp som avslutning:

 


Myra mumsade nöjt på en majskrok. hon har precis lärt sig vinka och vinkade glatt på alla:

     


Tusen tack mina älsklingar för en fantastisk första mors dag!

Av Annika - 27 maj 2012 18:25

de sålde liljekonvaljer i blomsteraffären och jag kunde inte låta bli. luktar så gott och jag får en nostalgikänsla för i skogen där jag växte upp var det fullt med liljekonvaljer när det var examensdax. underbart:


 

Av Annika - 27 maj 2012 18:20

Traditionen lever vidare. ESC hos helena med grillning och vadslagning. den här gången vann olivia. jag hade bara loreen rätt.

myra sköng och studsade till norge och den kom sist så vi får nog ha ett snack med henne om musiksmak :-)


 


otroligt fin tårta som helena gjort. hon är så duktig:

 



Myra busade till kl 23, då slocknade hon i mitt knä:

 

finn ett fel på denna tjejfest :-D

 


en Schlagen schlagertjej i morse efter festen: 


 




Ovido - Quiz & Flashcards