Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under mars 2012

Av Annika - 29 mars 2012 10:31

Igår var vi på mysdag hos Myras farmor. Myra fick en jättefin dress och jag fick ett underbart halsband som jag aldrig kommer att ta av mig:


   


Sen åt vi våfflor (Myra åt päronpuré) och busade hela eftermiddagen:


     


Tack snälla farmor för igår, vi kommer snart ut och hälsar på igen!


 


Nu ska vi ut på långpromenad.




Av Annika - 28 mars 2012 10:05

Här går vi i väntans tider, nej det är inte något syskon på g till Myra men min bästa väninna ska ha barn (blir nästan som ett syskon till Myra) vilken sekund som helst. Jag studsar högt när telefonen ringer och jag vaknar och kollar mobilen flera ggr per natt. Det är så spännande.

Vi var och grillade hos henne och hennes sambo i söndags och magen är väldigt stor och jättefin. Har barnet inte tittat ut innan imorgon så ska jag åka ut och gosa med magen en stund.

Saknar min gravidmage lite, men bara lite, det kommer inte att bli några syskon till Myra. Ett barn räcker mer än väl. men jag kan sakna att känna när det sparkar. Myyysigt!


Igår var vi på laserbehandlig av Myras eldsmärke. Hon var så duktig och det kommer att bli jättefint. Det gör mer ont i mig än vad det verkar göra på henne. Nu är hon blåsvart där de behandlade men det kommer att gå bort om några dagar.


Nu ska jag snart väcka busfröet för att åka till hennes farmor för mys.


Ha en bra dag alla.

Av Annika - 28 mars 2012 10:00

Detta lyssnar vi på varje dag, ca 100 gånger. Myra fullkomligt älskar de och framförallt när Bobbo och Diddi syns så skrattar hon högt. Jag är vansinnigt trött på den men låten sätter sig. Jag hörde Johan sjunga den i duschen en dag   


Var beredd för här kommer den (du kommer också att gå och nynna på den resten av dagen, bara så du vet)






Av Annika - 26 mars 2012 12:16

   men det måste vara mörkt:


och hon måste ha sin kompis Alfons med bredvid:


   


Av Annika - 9 mars 2012 14:22

Myras nya favoritleksaker Conny Karlsson (ja, man måste uttala hela namnet :-) ) och P-O


   


Gissa vem som döpte dem?? :-D   

Av Annika - 9 mars 2012 14:05

Det har varit full rulle hela veckan så tyvärr har jag inte haft möjlighet att blogga. men här kommer ett litet sammandrag av veckan som gått.


Lördag: fest med Anki, Marco och lille Hugo. Visst är han pappa upp i dagen


 


Precis som Myra är sin pappa upp i dagen, i alla fall när det gäller att slappa   


Måndag var det dax för babysim igen och tisdag var det Babyrytmik. Väldigt roligt och nåt jag kan rekommendera för alla.


I onsdags kom min bror och hans gulliga son på besök, vi var först på McDonalds och därefter Tropikariet. Många läskiga spindlar och ormar. En liten apa försökte sig på att vara fripassagerare på Myras vagn :-)

På kvällen åt vi gott och tog nån/några öl och trötta och glada somnade vi. I går blev det IKEA och deras köttbullar och en sväng på Väla innan de åkte hem. Saknar dem redan.


Myras idol Vincent:


    


Idag har vi bara slappat och laddar nu inför Mellofinal imorgon :-)



Ovido - Quiz & Flashcards