Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under juni 2011

Av Annika - 29 juni 2011 10:49

Jag njuter för fulla drag av att kunna sitta ute och arbeta. Solen skiner och fåglarna kvittrar. Saknar Johan väldigt mycket dock. Synd att han inte har semester än för då kunde han varit med, men i Augusti så ska vi båda vara här i 10 dagar. Skönt. Jag älskar stugan och allt som har med den och sommaren att göra. Här är ett lugn som man inte hittar på många andra ställen, och lugn behöver jag just nu, börjar känna mig tung i kroppen och värmen gör att jag är trött hela tiden. Lillan sparkar på revbenen så de är helt ömma men det gör absolut ingenting för det är en härlig känsla att känna henne röra sig.

Kan se framför mig när hon kryper runt här på gräset nästa år i blöja och liten klänning. Underbart.


Igår lagade jag spenat och ädelostpaj till Mamma och Pappa som blev väldigt uppskattad. Sen tittade vi på Allsång på Skansen (ingen sommar utan att titta på det) och sen avslutade vi kvällen med några avsnitt av Solsidan. En väldigt lyckad kväll med andra ord.


I eftermiddag ska jag åka in till Kristianstad och titta lite i affärerna. Alltid kul med REA men inget passar mig ändå, men kul att titta.


Ha en underbar dag i solen!

Av Annika - 28 juni 2011 11:55

 

Av Annika - 28 juni 2011 09:36

Idag har jag parkerat mig under ett träd i stugan. Dator, kaffe och telefon på ett bord bredvid. Allt som hörs är fågelkvitter och det är 19°C. Förväntar mig nästan att ett rådjur eller en kanin ska komma upp till mig :-)

Livet är väldigt skönt på ett lugnt och stressfritt sätt. Lillan sparkar förnöjt. Tror att hon vill ha en Ottoglass i eftermiddag.


 


Idag kunde jag minsann få upp en bild från dopet i söndags:


 

Nu ska jag fortsätta med min stressfria dag.


God Morgon Världen!

Av Annika - 27 juni 2011 12:51

Igår var vi på dop hos Johans bror Henrik och Marias son Axel. Vädret var verkligen med oss hela dagen och dopet var jättefint. Axel var så duktig och han sov sig igenom hela ceremonin. Hans bror Wille var det desto mer fart på. Med sin AC/DC t-shirt busade och charmade han alla som var där. Tyvärr får ni vänta på foton tills helgen för fungerar inte att ladda upp bilderna. Tack för att vi fick komma och vilken underbar mat vi blev bjudna på.


Idag åkte jag till stugan och kommer att jobba därifrån hela veckan. Helt underbart väder och medan jag jobbar så tvättar pappa bilen. Man känner sig väldigt bortskämd. Nu är det dax för lunch och sen ska jag fortsätta arbeta i en stol under ett träd i skuggan. Livet är gott.




Av Annika - 25 juni 2011 14:33

Det har varit en väldigt intensiv vecka som började lite panikartat med en faktura på hela topplånet på lägenheten och med 1 vecka på sig att betala. Ringde maken som fick det trevliga jobbet att ringa runt och lösa problemet. Tack och lov så löste allt sig och vi behöver inte sälja hus och hem elller gud förbjude våra kroppar för att kunna betala :-)

Som tack fick Johan en Whisky som jag köpte på flygplatsen. Det var han värd.

I tisdags åkte jag nämligen till Tyskland för att jobba och för att gå på min chefs 65års fest.

Väldigt trevligt. Hotellet vi alltid bor på ligger så mysigt vid en flod och med en vacker kyrka (som tyvärr börjar ringa kl 5 på morgonen) som utsikt.

Här kommer lite bilder.


Tyvärr lite suddig bild över flod och kyrka taget från uterestaurangen på hotellet:

 

Dr och Andrea

 


Andrea


 

Uteservering precis under mitt hotellrumsfönster, två spanjorer satt och var väldigt högljudda till kl 2 en natt:

 

Utsikt från hotellrummet:

 

Kyrkan igen


 

En glass på hotellterassen är aldrig fel:

 

Födelsedagsbarnet öppnar presenter:

 

Sabine o Andrea:

 

Dax för tårta och snapsar:

 


Igår var det äntligen Midsommar i Laröd hos våra kära vänner Carro o Magnus. Det blev mycket skratt och mat, kan väl säga som så att vi är inte de piggaste mörtarna idag. Tack snälla för en jättelyckad fest.



Annelie o Marie med välkomstdrink(ledsen för suddig bild):

 

Olivia (som gav oss ett visitkort där hon erbjuder barnpassning, vi ska hålla väldigt hårt i det kortet), Heidi o Jenny.

 

Markus o Johan med öl från Helsingborgs bryggeri:

 

Värdinnan Carro o Söta Michela fixar i köket:

 


Fina blommor som Carro plockat på en äng (som tyvärr luktade skit) och Jenny i bakgrunden.

 

Dax för gänget att hugga in på sillen:


 

Jenny (Alltid lika glad)

 

Jordgubbar och grädde till efterrätt:

 

Jenny o värden Magnus:

 

Eftermiddagsfika (mitt bidrag till festen):

 

Här är en syn man inte ser så ofta, Carro som hårdrockare :-)

 

Annelie rockar loss:

 

en gång till:

 


Johan försöker se farlig ut men egentligen...


 


är han så snäll så snäll (och som i skrivandes stund snarkar högt på soffan :-) )


 

Tjusiga Mi har blommor i sitt hår:


 


Kvällsmat:


 


Linslusarna Carro o Johan:


 


Fredrik var på ett strålande humör


 


Sen var det dax för guitar hero. Carro o Marie rockar loss:


 

Sen var det Johans tur:


 

Heidi undervisar Johan hur man ger massage, Carro (stackaren) fick vara försökskanin. Ser måttligt förtjust ut :-)

 

Nu är det snart dax att köra tillbaka till brottsplatsen för att äta upp jordgubbstårtan och hämta lite bortglömda saker. Vi ska även lämna vår söndriga tv så att Fredrik kan ta sig en titt på den.

Kvällen kommer att spenderas med film i soffan. Vi måste ladda batterierna tills imorgon då vi ska på dop till lilla Axel.


Ha en superskön Midsommardag!

Av Annika - 20 juni 2011 08:45

Jaha, då var det dax för en ny vecka. Den kommer att bli väldigt intensiv men rolig.

Imorgon åker jag ner till Tyskland för att vara på jobbet där i 3 dagar. Det blir mest fest för chefen har fyllt 65 år. Det känns som det är sista gången på väldigt länge som jag får träffa dem för om 5 veckor går jag på semester och därefter är det föräldrarledighet som gäller.


Sen är det ju midsommar. Ska bli en jättemysig tillställning hos Carro och Magnus. Det ser vi väldigt mycket fram emot. Min lott har blivit att göra jordgubbstårta. Gott.


Igår var vi först på Telegrafen för att titta på fotboll, Säger inget mer än"skitmatch", men en mixed basket (kycklingvingar, mozzarella sticks, zappers, lökringar, pommes och aioli) är alltid gott.

Därefter körde vi till IKEA för att titta på kök. Vi hittade drömköket så nu är det bara att mäta och sätta in det. Lätt som en plätt :-)

Snälla Magnus lovade att hjälpa oss en helg och vi tackar och bugar. Jag kan ju av förklarliga skäl inte vara till så mycket hjälp just nu (mer än att servera mat och öl).


Resten av kvällen spenderades i soffan med Million Dollar Baby, den var mycket bra men vi har ca 45 minuter kvar att se ikväll för vi somnade (som vanligt).

Kaffedax!


God Morgon Världen!

Av Annika - 19 juni 2011 14:09

Dagen idag startade med frallor och Kvarteret Skatan (jag älskar Johan Glans), och helt plötsligt var kl 13. Skönt att bara ta sig tid till att bara vara, det kan behövas ibland när vardagen är stressig.


Igår var vi hos Bästaste vännen Carro o Magnus för att grilla och umgås. Vi hade supertrevligt, som tur var så hann vi grilla innan himlen öppnade sig. Sen spelade killarna hårdrock och drack whisky och vi tjejer spelade tv-spel och drack Loka vattenmelon. Här kommer kvällen i väldigt (o)seriösa bilder :-)


                   

Snart är det dax för IFK Norrköping-HIF som vi tänkte se på telegrafen och därefter beger vi oss till IKEA för att titta på köksinredning. Vi tänkte nämligen renovera köket i sommar. Ska bli väldigt skoj att få fint där. Som tur är så kan jag skylla på graviditeten så jag kan bara ligga i soffan och äta praliner medan köket blir klart. Man får inte vara dum.


Ha en skön söndag

Ovido - Quiz & Flashcards