Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under november 2012

Av Annika - 30 november 2012 20:09

Det var konstigt att vakna utan dottern hemma. Hade kunnat sova länge men 8.15 så var jag klarvaken och kaffesugen. Längtade efter Myra så det gjorde ont.

Jag var ju på stureplanskliniken för nästan 3 veckor sedan för Restylane filler. Var inte helt nöjd vid ena sidan av näsan så det fixade vi till idag.
Min ansiktskräm tog slut igår så jag frågade om Dermologica. De ska inte ha det märket mer så de har just nu 50 % rabatt. Underbart. Det blev en tub Active moist. Och inte nog med det, eftersom jag var på behandling så nära december så fick jag ta del av deras decembererbjudande. Medicinsk Ansiktsbehandling till ett värde av 1500:- Gratis eftersom jag gjort restylanebehandling!!! Jag bokade direkt in mig för nästa fredag. Tjoohoo.

Nu ska jag slappa i soffan. Myra sover och Johan är på fest. Ha en mysig fredagskväll.

Av Annika - 29 november 2012 23:11

Just nu är jag så besviken att jag skulle kunna gråta en skvätt. Jag och 3 vänner skulle åka och se det bästa bandet som finns i hela världen, Muse nästa fredag. Vi har längtar och sett fram emot detta hur länge som helst. Då går sångaren och bryter foten (ja det är lie synd om honom. fast han är ihop med Kate Hudson). Så konserten är inställt. Och två utav mina tre väninnor flyger upp från Frankrike för att se dem. Vi bokade för evigheter sedan och hade verkligen längtat. Jag och Myra har dansat till deras nya platta i över en månad nu. Fy vad besviken jag är.

Krya på dig Matt :-(

Av Annika - 29 november 2012 21:32

Ikväll har jag och tre tjejkompisar varit på LCs årliga evenemang på Killbergs bokhandel. Lite bubbel och antipasti och Ellen (chef på Killbergs) som berättar om höstens böcker. Hon är helt fantastiskt bra på att fängsla en med sina berättelser om böckerna. Man vill ha alla! Ikväll köpte jag dock inga för vi har alldeles för många olästa hemma.

Jag pratade med ordföranden i en av LC avdelningarna och jag ska gästa dem under våren. Ska bli jätteskoj.

Vi donerade även lite pengar för välgörenhet och den här gången var det för barndiabetes. Om man dinerade en slant så var man även med i ett lotteri. Jag vann strumpor. Trevligt.

Nu sitter jag här i soffan, Johan är på konsert och Myra sover hos farmor. Det känns väldigt konstigt att vara själv hemma. Ska titta på Revenge och sen ska jag sova. Imorgon har jag sovmorgon. Ännu märkligare...

Av Annika - 29 november 2012 15:32

Idag var det avslutning på Barnrytmiken. Det visade sig att alla de andra lagt ihop till presenter till de två ledarna utan att fråga om vi (jag och en mamma till) ville vara med. Jag börjar ana lite vuxenmobbning (de hälsar inte och gud förbjude om vi får fika på samma bord som dem) Meeen skrattar bäst som skrattar sist, vi anade att detta skulle hända så vi hade ordnat egna julklappar. (Mycket finare också HA).
Att folk bara orkar.

Vi kommer i alla fall fortsätta med rytmiken nästa termin för Myra älskar det.

Snart är det dags att lämna Myra hos farmor för övernattning. Själv ska jag ut på skoj. Återkommer med detaljer senare.


Av Annika - 29 november 2012 08:58

Nu är första julpyntet uppe. Undrar hur länge de får stå där innan Myra tar/välter ner dem.

God Morgon

Av Annika - 28 november 2012 21:53

Lämnade Myra hos farmor och åkte glatt till Ullared idag. När jag närmar mig noterar jag att det är rätt mycket bilar på väg åt samma håll som jag. När jag kom dit tänkte jag ungefär så här; hur jäkla dum är jag som åker hit på min barnfria dag, jag kunde åkt på spa eller vad som helst annat. Sen kom kallsvetten när jag kom på att det precis varit lön också. Mitt pucko.

Men nu hade jag kört hela vägen så nu skulle de banne mig handlas julklappar.
3,5 timmar senare stod jag utanför vid ett gatukök och halsade vatten med en fullproppad vagn och nästan alla julklapparna handlade. Jag hade rätt ont i hälsenorna efter alla kundvagnar som bara skulle fram där jag stod.

Men... Jag överlevde och julen är räddad.

Myra hade haft jätteskoj hos farmor. Hoppas att laxbakelserna var goda farmor & farfar.(Jag stannade till på laxfabriken på vägen hem)

Men varför är det inte Grey's anatomy ikväll??

Av Annika - 27 november 2012 21:03

Efter att ha pysslat och fixat (2st middagar lagade från Linas Matkasse klara) och busat med busungen, så tänker jag krypa ner och vi har hyrt Maria Wern som vi ska se.

Behöver min skönhetssömn för imorgon ska jag ha lite egentid i .... Ullared. julklappar ska inhandlas. Tjoohoo vad skoj det ska bli.

Sov gott alla sköna hönor.

Av Annika - 27 november 2012 13:05

Detta blir ett svårt val Hmmm.

Vilket tycker ni? :-)

Ovido - Quiz & Flashcards