Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under juli 2011

Av Annika - 31 juli 2011 14:48

Njuter av att vara ledig för fullt så det har inte blivit tid för att blogga så mycket.

Torsdagen bjöd på förfest hos oss och Electric boys på Helsingborgsfestivalen. Det var väldigt trevligt men tyvärr tyckte jag att ljudet på konserten var sådär.


     

I fredags hade vi gäster över på middag och det var väldigt trevligt. Mycket att prata om och tiden gick hur fort som helst.


   

Igår sov eller slappade vi hela dagen. Väldigt välbehövligt eftersom jag har fått problem med mina händer. De är supersvullna och somnar hela tiden. Stickande molande värk som gör att jag inte kan sova och det får mig på ett väldigt grinigt humör. Som tur är så ska jag till barnmorskan imorgon så förhoppningsvis kan hon hjälpa mig för jag kan inte ha det såhär i 6 veckor till. Det gör mig Galen!


Nu ska jag sova en stund på soffan medans Johan är på HIF-Göteborg. Han har lovat att komma hem med pizza. Tjoohoo. Söndagsmys!


Av Annika - 28 juli 2011 14:57

Idag är det full rulle för vi ska ha gäster i dagarna 2. Så det har blivit till att städa, dona och handla mat idag. Just nu har jag en efterrättspaj till imorgon inne i ugnen.

Hoppas bara att det blir fint väder imorgon kväll för planen var att vi ska grilla.


Ikväll är det en liten förfest innan vi ska gå ut för att titta på Electric Boys. Ska bli väldigt kul att se dem igen. Senast var i fjol på Sweden Rock om jag inte tar fel och det var året innan.


Och nu ringde äggklockan och det är dax att fortsätta med förberedelserna.

Jag återkommer när tid finnes med bilder från festerna.


Ha det så gott och vem vet, vi kanske ses ute i vimlet.

Av Annika - 27 juli 2011 09:34

Igår var vi på gravidfotografering hos Raimo Gedda (Photo by Gedda). Han har byggt en studio i deras vardagsrum och gjorde ett otroligt bra jobb. Hans fru Sanna instruerade oss och kom med förslag på hur vi skulle stå och var händerna skulle vara mm vilket var perfekt för oss amatörer, ett perfekt team work.


Jag kan verkligen rekommendera honom för alla typer av foto.

http://pbgedda.se/


I morse skickade han ett smakprov på en jättefin bild, precis en sån som jag önskade mig. 

 

Längtar efter de andra bilderna. De åker på semester på fredag så vi får vänta lite men det är helt ok. Alltid kul att ha något att vänta på.

Efteråt gick Johan och jag till Byblos och åt. Vi har aldrig varit där tidigare men vilken otroligt god mat. Johan tog Entrecote och jag tog en pasta med scampi.

http://byblos.se/


Idag händer det inte mycket. Jag ska bara slöa och kanske ta en sväng ner till hamnen och strosa runt lite. Semester är härligt.




Av Annika - 26 juli 2011 10:29

Äntligen har solen tittat fram igen. Trodde nästan att hösten redan hade kommit ett tag där men det här ser lovande ut inför Helsingborgsfestivalen och helgens bravader.


Ikväll ska vi iväg på gravidfotografering. Det ska bli väldigt spännande. Jag återkommer med bilder hur det blev men tex något sånt här hade jag tänkt mig:



I söndags bokade vi en övernattning i Göteborg för att fira vår 1 åriga bröllopsdag. Åker i mitten av Augusti (så lillan, du håller dig där inne tills mamma och pappa är tillbaka) Kan inte fatta att det snart är 1 år sedan vi gifte oss (får nog snart döpa om bloggen). Ska bli mysigt att komma iväg och bara rå om oss lite bara vi två, det kommer nog att dröja ett bra tag innan vi kan göra det igen.


Nu ska jag fortsätta lata mig (och stryka lakan).

Av Annika - 25 juli 2011 13:11

Det är väldigt härligt och slappt med semester. Jag har än så länge inte gjort ett dugg idag mer än att hämta lite paket på posten och sen har jag köpt fina underkläder inför gravidfotograferingen imorgon.


I fredags firade vi att det var min sista arbetsdag med god mat och filmer. Det blev ryggbiff med smörstekta kantareller, potatisgratäng och bearnaissås, lite sallad också mest för syns skull.

   

Sen såg vi Little Fockers och Rites. En rolig och en kuslig.


Lördagen började manikyr och pedikyr. Når inte längre ner till mina tår så det var verkligen underbart att få dem fina. 

Sen träffade jag Kella och Marcus och vi gick och tittade på Derbyt HIF-MFF. Bra match och bra stämning.

     

 

När matchen var slut begav vi oss till Marcus och där grillade vi och hade trevligt hela kvällen.

       

Gårdagen spenderades i soffan med filmer, chips och läsk. Precis som en söndag ska spenderas.


Nej om jag skulle ta och göra lite lunch och sen sova middag :-)

Av Annika - 22 juli 2011 09:05

Om allt går som det ska så är det här min sista arbetsdag innan den 1mars 2013. Det känns väldigt overkligt. Jag har arbetat med detta sen -93 och att inte göra det varje dag kommer att bli mycket märkligt, men om jag ska vara riktigt ärlig så ska det bli väldigt skönt. Ska bli spännande att fokusera på något helt annat och att nu få tid till att förbereda mig för förlossning och att bli mamma.


Man får en bok av barnmorskan som hon tjatar på att man ska läsa.



så igår läste jag ut den och jag kan väl säga som så att jag önskar att jag inte hade läst den alls. Väldigt deprimerande och i korta drag stod det så här:

Det kommer att göra så fruktansvärt ont att föda att du kommer inte att klara av smärtan och det kommer att bli jättemånga komplikationer under födseln, du kommer antagligen bli djupt deprimerad efteråt, barnet kommer att dö i plötslig spädbarnsdöd och du och din partner kommer att glida ifrån varandra helt och ammar du inte så kommer barnet att bli helt bakom flötet.

Tjoohoo vad man längtar nu. NOT!!!

Visst ska de vara realistiska när de skriver en bok men lite optimistik kan man väl vara. Det lät som om att få barn är det värsta som kan hända och det blir bara värre och värre. Jag ska aldrig mer läsa nån bok som barnmorskan tvingar på mig.


Kvällen igår spenderades såhär:


Pizza, smågodis, chips, coca cola och Maria Wern:



Den var klart sevärd så den kan jag rekommendera.

Slappare kväll än så kan det knappast bli.


Nu ska jag göra det allra sista på jobbet och sen ska jag ut och köpa något riktigt gott till ikväll. Måste fira lite.


God Morgon Världen!

Av Annika - 21 juli 2011 08:18

Nu är det bara 2 arbetsdagar kvar, helt underbart. Har inte direkt något kvar att göra på jobbet mer än att skicka ut mail att jag ska vara mammaledig. Så det är det som jag ska hålla på med idag. Lite lagom jobbigt, t o m så att jag har tvättid i källaren som jag kommer att hinna med. ;-)


Igår kväll kom Bästa Carro och Magnus på lite mys, det blev barnkalasmat, grillad korv och glass till efterätt :-) Alltid lika kul att träffa dem. Glömde att ta foto men här kommer ett på dem från några veckor sedan när vi hade picnic och tittade på Robyn


 


I kväll ska vi till IKEA för att köpa säng till Lillan och beställa kök.


Men nu kaffe på balkongen.


God Morgon Världen!

Ovido - Quiz & Flashcards