Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under mars 2011

Av Annika - 31 mars 2011 16:13

Shoppingdjävulen tog tag i mig på lunchen och jag shoppade massor. 

Man får passa på när man hittar något snyggt som man även kan ha när man är gravid och inte behöver vara 1.90 och väga 40 kg. Jag har vuxit ur alla mina kläder.


Det blev 3 linnen, två ponchos två par byxor, ett skärp och en blus. Allt från Gina Tricot.


Hittade även ett gravidsmycke med en liten pingla i som visst lugnar barnet i magen.

Det såg ut såhär:



Nu ska jag snart göra en ost och skinkpaj, sen blir det soffan och "off the map" som jag spelade in igår. Det kan jag vara värd efter en jobbig shopping :-)

Av Annika - 31 mars 2011 12:35

Judy


Åh vad jag vill ha denna från Monki. Tyvärr har vi inte Monki i Helsingborg men som tur är så har jag en mycket vänlig vän som ska shoppa i Malmö nästa helg och hon ska se om hon kan hitta denna till mig.

Av Annika - 31 mars 2011 11:55

Gravid vecka 18

 

Bebisen

I vecka 18 är din bebis 13 till 14 cm lång från huvud till stjärt och tack vare de nu ökande fettdepåerna väger den omkring 230 gram. Den hitintills snabba tillväxten kommer nu att sakta ned något till ett något lugnare tempo.


Det finns fortfarande plats i livmodern och din bebis kommer att vara aktiv under perioder då den kan sparka eller till och med göra kullerbyttor! Runt den här tiden blir kan bebisen också börja känna av alltmer intryck från världen utanför magen och gör sin närvaro känd genom sparkar och slag. Benen genom vilka ljuden passerar till innerörat har förkalkats och hårdnat, och de nervbanor som tar emot och processar signaler från hörselcellerna utvecklas, vilket innebär att bebisen nu kan höra.

  


Allteftersom graviditeten fortlöper kommer bebisen att vänja sig vid återkommande ljud, så som dina hjärtslag, röster, blodet som strömmar genom navelsträngen och andra vardagliga ljud. Den kan också bli skrämd av höga, plötsliga ljud.

Av Annika - 31 mars 2011 09:22

Vilken huvudvärk/migrän jag vaknade med. Sitter just nu med solglasögonen på mig för att slippa ljus (om här är en massa stavfel så beror det på att jag ser inget).


Igår kom jag hem ifrån ett säljmöte i Tyskland. Vi hade väldigt trevligt och jag tror inte att många företag har sina möten ute i solen :-)


   

Det var 18°C och träden började slå ut och fåglarna kvittrade. Underbart.

På kvällen busade jag med min kollegas dotter Greta. Visst har hon fina solglasögon på sig :-)


 


Det är alltid lika kul att vara hemma hos min kollega för de har en fantastisk inredning. Alltid något nytt och kul att titta på. just nu är det Retro som gäller :


     


Efter en lång dag av mest skratt och bara lite möte så blev jag körd till hotellet som också det var väldigt retro.

 


Tyvärr glömde jag ta foto men jag ska beskriva. Gardinen var beige, brun och orange. Tvättfatet var knall gult och toaletstolen var grön. Fruktansvärt. Men det fungerar ju en natt. Sov med fönstret öppet och vaknade kl 5 när fåglarna började kvittra utanför fönstret. Älskar våren.

Åt en stadig frukost och sen gick jag en långpromenad på 1,45 tim, därefter var det dax att åka hem.


Här är det dax att jobba lite och försöka bli av med huvudvärken.

Någon som har förslag på vad man kan göra när tabletter inte hjälper?

Av Annika - 28 mars 2011 15:45

Imorgon ska jag iväg på ett tvådagars möte i Tyskland hemma hos min kollega. Hörde att där är 20°C och strålande sol. Underbart. Imorgon kväll ska vi ha en grillfest med en massa tyska korvar. MUMS.


Jag kommer även att busa med och sjunga Pippi Långstrumplåten för min kollegas underbara dotter Greta som är 4 år.

Hon tror på fullt allvar att det är jag som är Pippi Långstrumps kompis Annika. Det är faktiskt väldigt skoj. Hon frågar alltid sin mamma om jag kommer ensam eller om Pippi följer med :-)


Hon är även ett stort fan av Hello Kitty och eftersom de ska på semester till Spanien om några veckor så kunde jag inte låta bli att köpa detta till henne: 


 

Visst är de söta :-)


Av Annika - 28 mars 2011 15:34

vilken härlig helg jag har haft, Den har verkligen gått i tjejkompisarnas tecken.

I fredags träffades vi för After Work på Madame Moustache och åt gott och satt och myste. Tyvärr glömde jag ta med kameran så jag har inga bilder därifrån. Men här kommer några som jag hittat på nätet.


   


I lördags hade jag Italienmötet som jag berättade om tidigare. Det blev jättelyckat och vi var väldigt nostalgiska med italiensk musik och fotoalbum från 98. Vi kan väl konstatera att rynkorna har blivit fler och att vi inte hade orkat med en sån resa nu.

Här kommer lite bilder från lördagen. Bilder från 98 kommer inte att komma då det är stor censur på dem ;-)


 


      

I söndags var jag hos bästaste vännen och spelade CSI på Wii. Vi är väldigt duktiga detektiver med kaffe på termos och jag hade med mig tårtan som blev över från lördagen. Bonus var att vi löste fallet :-).  Väldigt mysig eftermiddag.

Av Annika - 25 mars 2011 12:37

Hehe vilken rolig sajt jag hittade, har skrattat så tårarna sprutade.

Men vem hatar inte autocorrect på iphonen. Det är inga logiska ord den väljer heller.


Ni måste kolla in


http://damnyouautocorrect.com/


damn you auto correct funny iphone fails and blunders


damn you auto correct funny iphone fails and blunders

Ovido - Quiz & Flashcards