Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under september 2012

Av Annika - 6 september 2012 13:03

Vi borde gå på rytmik varje dag för hon älskar det verkligen. Hon tjuter, dansar och klappar i händerna. Idag till och med head bangade hon (det måste hennes pappa lärt henne). Nu sover hon gott och jag kan ta det lugnt en stund.

Av Annika - 5 september 2012 20:19

Idag smakade Myra glass. Det var väldigt populärt :-) Ja jag vet... Inget socker bla bla bla, men nån gång då och då kommer inte göra henne sockerberoende som vuxen.

Sen busade hon med sin pappa så hon blev anfådd och skrattade så hon kiknade. Nu sover hon. Första gången hon somnar innan kl 21. Skönt.

Så nu blir det vuxentid med film och popcorn. :-)

Av Annika - 5 september 2012 11:53

Och bli grönsaksodlare? Nää kanske inte, om jag inte kan sälja dessa väldigt dyrt. Nyskördade från balkongen. Ps 5 st kvar. Ingen storodlare direkt men det ska bli gott.

Av Annika - 4 september 2012 20:13

Idag har verkligen gått i matens tecken. Först gjorde jag lax med crème fraîche med lime och kokt sötpotatis till Myra. Hon tog motvilligt 3 tuggor sen spottade hon och fräste och ville absolut inte ha mer. Kul att jag gjorde 4 portioner till :-(

Sen var det dax för Linas torskfile med oregano och osttäcke. Hade råkat lägga fisken i frysen så det blev till att vänta 3 timmar. Men nu är den klar och den luktar fantastiskt.

Nu spelar Myra och Johan bas. Fantastiskt vackert...

Av Annika - 4 september 2012 09:44

Ord är överflödiga. God morgon

Av Annika - 3 september 2012 20:19

Idag började vi dagen som vanligt med promenad. Blåste som f-n men det trotsade vi. Efter en middagslur (för Myra, jag städade) så var det dax för minisim. Tror att Myra förstår vad som väntar när vi parkerar vid simhallen för hon tjuter av glädje. Idag åkte hon vattenrutchkana. Hon älskade det, jag hade hjärtat i halsgropen. När vi kom hem gjorde jag korv stroganoff (barnrecept) för första gången hon åt med god aptit. Härligt.

För en stund sen kom Linas Matkasse hem till oss. Ska bli så spännande att testa. Ska laga mat för fullt imorgon. Nu väntar snart sängen för nu är jag slut.

Glömde berätta att nu bantar vi. Så är jag arg som ett bi eller jag börjar dregla när jag ser en hamburgare så vet ni varför.

Av Annika - 3 september 2012 09:28

Grattis på födelsedagen världens bästa Farmor/svärmor/mamma

Önskar

Myra, Annika & Johan

Av Annika - 2 september 2012 18:37

Idag har vi firat svärmor som fyller år imorgon. Fantastiskt god lax med alla tillbehör man kan tänka sig och sen en god tårta. Nu ligger vi halvdöda i soffan och kommer göra så resten av kvällen. Myra åt och lekte för fullt hela eftermiddagen så hon somnade nästan direkt i bilen hem.

Skapa flashcards