Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under september 2012

Av Annika - 17 september 2012 16:11

Såhär trött blir man av att simma. Jag hann inte hem innan hon slocknade. Nu snarkar hon så det rungar i hela huset.

Av Annika - 17 september 2012 08:32

Nu har jag hållit på 1 vecka med Detox express och minsann om jag inte är piggare, hyn känns bättre, har inte vågat väga mig pga den vilda musselorgien (gick nog upp 1000kg) jag gör det på onsdag men det känns som det har stramat till det lite här och där. Summan av kardemumman är att jag är nöjd och kommer att göra detta lite då och då i framtiden.

Undrar dock hur länge effekten håller i sig innan man känner sig som ett dödstrött svullet fetto igen. Håller tummarna att det håller tills onsdag i alla fall.

Av Annika - 16 september 2012 13:42

Ni vet när man har varit på en så bra fest att man går och småpratar om den hela dagen efter.


Om fördrinken; rom med daquiry juice


Om maten; macka med underbar gubbröra och sen vinkokta blåmusslor,


Om drickan, väldigt gott Lindemans vita, världens godaste öl enligt pojkarna. Och Cava. Mmmm


Om efterrätten, marängtårta med Lemon curd och färska bär,


Om sällskapet, vi är så glada att underbara familjen Andersson har flyttat till stan.


Om Myra som skötte sig perfekt,


Om deras katt Moltas som Myra skrämde halvt från vettet


Om när vi kan göra om detta snart igen.



En sån fest var vi på igår.

Av Annika - 15 september 2012 15:42

Jag fick ett presentkort av Johan i julklapp men har inte fått tummarns loss förrän idag, så Jag har precis kommit hem från en 60 minuters thailändsk fotmassage. Mina fötter och jag är väldigt lyckliga nu. Känns som att gå på bomull nu. Kan verkligen rekommendera Ban Sabai på Olympia. Passade på att boka en ansiktsbehandling till nästa helg och thaimassage till mig och Johan till den 6e okt. Då ska vi ha dejt hela lördagen lång. ;-)

Nu ska jag ladda för musselorgie :-)

Av Annika - 15 september 2012 08:58

Snodde den här bilden från nån på Facebook.

Så sann, bikinin kommer jag inte i längre, but who cares.

Ha en trevlig lördagsmorgon!!

Av Annika - 14 september 2012 22:39

Johan är ute, Myra sover.

Jag har krupit upp i soffan med ett glas av Per Mobergs vita och den gamla goda tjejfilmen Djävulen bär Prada.

Åååh vad jag önskar att jag vann på lotto, då skulle jag köpa alla snygga kläder från filmen (jag skulle i och för sig få lägga pengarna på fettsugning för att komma i dem dock).

Chansen att jag skulle vinna på lotto finns ju inte så jagfår väl nöja mig med en gammal trasa från garderoben och skulle den inte vara fläckad av babykräk, babybajs eller utspottad babymat så får man vara lycklig....

Men drömma är gratis och vinet är gott.

Sov gott!!!

Av Annika - 14 september 2012 16:01

Glömde ju bilden

Av Annika - 14 september 2012 16:00

... Blir det inte.

Tada!!! Familjen Dahls hemmagjorda knäckebröd :-)

Så nu kan beställningarna börja hagla in. Hihi

Ovido - Quiz & Flashcards