Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under september 2012

Av Annika - 23 september 2012 21:39

Idag har vi myst och snickrat i lägenheten. Alla prylar från Ullared är uppackade och allt blev jättebra. De sista rätterna från Linas Matkasse är lagade. Väldigt goda allihopa. Klagade dock den här gången också. Om man får kassen på måndagen så ska inte hälften av grönsakerna vara ruttna på tisdagen. Blir kompenserad i nästa faktura.

Nu tittar vi på Beck och bara slappar. Helgen skulle vara 3 dagar, den går för fort.

Myra går för fullt nu, vingligt och svajigt men framåt kommer hon. Nu blir det till att jaga henne. Hennes stolta min när hon gått en bra bit går rakt in i mitt mammahjärta. Vår duktiga tös. Forskningen om att barn som använt Gåstol skulle bli ca två månader sena i att lära sig gå stämmer inte in på Myra i alla fall. Så det så!

Ha en skön söndagskväll.

Av Annika - 23 september 2012 14:26

Hittade en facebooksida där en tjej Zoi visade sina fantastiska hemmastickade mössor och handledsvärmare. Jag var bara tvungen att beställa till mig och Myra.

Visst är de fina :-) stal bilden från ByZoi sidan.

Jag kan verkligen rekommendera henne. Jättesnabb leverans och mycket prisvärd.

Lovar att jag ska ta ett foto på mig och Myra med våra mössor på men idag ser jag ut som nåt katten har släpat hem så det får bli en annan dag.

Av Annika - 22 september 2012 22:08

Jag ber om ursäkt om jag stavar lite fel för jag är liiiite lurig efter en underbar kväll med Bästaste vännen Mi. Hon fyllde 4... 27 i våras och jag gav henne en middag på Maria tapas i present och ikväll har vi firat. Fantastisk mat och Sangria. Spännande samtal och mycket fniss, helt enkelt en underbar kväll som vi avslutade på Madame mustasch. Detta måste vi göra om Mi :-)

Av Annika - 22 september 2012 08:51

Myra & Johan tittar på Pingu och jag ligger här och tänker på all hysteri det var på Ullared igår. Jisses vad mycket folk. Var inte beredd på alla julgrejor, men det är ju inte så länge till.

Vi köpte en massa nödvändiga och inte nödvändiga (pälsponcho till mig) saker som jag ska fixa med idag. Det var första gången min bror var där, han hade sovit 4 timmar natten innan, kan väl säga att han var slut efter.

Jag skulle helst vilja sova några timmar till nu men Pingu och Myra vill annat, så det är väl bara att sätta igång.

Ikväll ska jag bjuda Fina Mi på hennes 27års present, tapas och Sangria på Maria Tapas. Mmmmm

Av Annika - 20 september 2012 20:17

Idag är jag för trött för att blogga. Det tog på krafterna att ha kalas igår.

Mina föräldrar sov över och passade på att följa med på Babyrytmiken idag. Supermysigt.

Nu sover Myra och jag ska krypa upp i soffan med ett glas vin och jag ska skriva en inköpslista till min och min brors shoppingdag i Ullared imorgon. Misstänker att listan blir lång.

Av Annika - 19 september 2012 23:14

för alla gratulationer och presenter på Myras födelsedag. Hon somnade helt slut efter all presentöppning, korv och barbapappatårta.

Nu är vår älskling ingen bebis längre. lite sentimentalt faktiskt.

Av Annika - 19 september 2012 08:30

Idag fyller du, vår underbara tös 1 år. Det är inte klokt att tiden har gått så fort. Känns som igår som man låg på förlossningen med kombinerat värkar och njursten. Vilken tur att man glömmer hur jäkla ont det gör.

Som sagt det känns som igår men ändå så känns det som om du alltid funnits hos oss. Som du har förgyllt våra liv och gjort vår lilla familj komplett. Vår älskade lilla tös som nu leker för fullt med... Pappret till födelsedagspaketen :-)

Älskar dig Gullunge.

Ikväll är det kalas.

Av Annika - 18 september 2012 10:08

Efter att ha drömt att Myra dött i hiskeliga olyckor i vårt sovrum typ 30 ggr i natt så kan man väl konstatera att jag är rätt trött idag. Om man då räknar in att Myra precis dragiti sönder min blus, hon har slitit ner Johans LP skivor (snart slänger jag dem om han inte flyttar dem), hon välte ner lampan i fönstret, jag vägde mig och kom fram till att allt jag gått ner har jag gått upp igen så kan man väl konstatera att det är En sån morgon....

Jag som tyckte att jag hade en jobbig morgon vid exakt den här tiden i fjol. Mina värkar hade satt igång. Inget mot den här morgonen.

Giv mig styrka...

Ovido - Quiz & Flashcards