Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under oktober 2012

Av Annika - 31 oktober 2012 21:07

Vi vaknade (jag vaknade och råkade väcka Johan) kl 5 i morse så det blev faktiskt frukost på sängen innan han stack till jobbet. Myra och jag tog tidig långpromenad så kl 9.30 var vi hemma igen. Jag stannade till på Espresso house och köpte en Chai-latte. En viss Fnulan introducerade mig för detta dagen efter vår vilda fest på Fab Mamas och jag har haft lite abstinens efter en sån Chai-latte sen dess. Beroendeframkallande.

Därefter har Myra och jag bara busat, slappat och myst hela dagen.

Vi laddar inför Tyringe imorgon. Ska bli så skoj.

Nu är det dax för Grey's Anatomy.

Av Annika - 30 oktober 2012 21:32

Efter en jobbig natt (Myra mådde inte helt bra efter vaccineringen) så har vi varit rätt sega idag och förutom en långpromenad i förmiddags så har vi bara myst och slappat. Nu sover hon gott och vi har redan krupit ner i sängen. Lite te (raspberry cream från www.tekompaniet.se ) och en spännande bok ( Michael Connelly's Nio Drakar) får avsluta kvällen. Muggen fick jag på min första mors dag. Fin eller hur.


Sov gott.

Av Annika - 29 oktober 2012 12:49

Idag fick vi verkligen slåss mot vädergudarna för att komma till BVC. Det blåser så som det bara kan göra i Helsingborg. Myra skulle vaccineras och jag skulle tappas på blod för att kolla om jag har fel på ämnesomsättningen. Nu är vi hemma igen och allt gick fint. Det blir till att stanna inne resten av dagen och bara mysa. En riktig slappardag med andra ord. Ska göra knäckebröd tror jag.

Märker hur vansinnigt tråkigt inlägg det här blev så jag slutar, förhoppningsvis blir det roligare imorgon.

Av Annika - 27 oktober 2012 23:18

Ikväll har vi varit på middag hos våra underbara vänner The Axelssons. De har nyss flyttat till ett underbart hus och vi inspekterade alla vrår och kom fram till följande;

Precis ett sånt som vi skulle vilja ha.

Myra busade för fullt med deras söner och vi vuxna åt fantastiskt gott som vanligt. En mycket lyckad kväll.

Myra vinkade till alla på tåget hem, nu har hon slocknat och vi håller tummarna att hon tar sovmorgon imorgon.

Sov gott

Av Annika - 27 oktober 2012 13:50

Jag bara måste berätta om min nya favorit.


 


Min nya fina mössa från ChillNorway som jag fick i Goodiebagen från Fab Mamas BloggEvent. Jag bara älskar denna och kommer nog inte att gå utanför huset utan den i vinter.


 

ChillNorway har så otroligt fina saker och så fort min mammaledighet är över och jag har lite mer pengar över så ska jag köpa lite fina saker hos dem. Jag har redan sett ut några riktiga godbitar.


Så med andra ord I Love ChillNorway!!!



Av Annika - 26 oktober 2012 16:21

Idag köpte vi biljetter till Mello i Malmö i februari. Vi var där i fjol också och hade så vansinnigt skoj. Tyvärr kan inte Jenny följa med i år (väldigt skoj anledning dock) men vi andra får vifta med glow sticksen åt henne också. Hoppas att det blir bra artister.

Det börjar kännas som om en tradition har skapats :-)

Tjoohoo!!!

Nanananana (melodifestivalens signaturmelodi)

Av Annika - 26 oktober 2012 14:02

Nere på Kanarieöarna träffade jag på en väldigt annorlunda och intressant man. Jag behövde klippa mig och hittade en väldigt kitchig salong.

Den ägdes av den ca 55 årige väldigt homosexuelle fransmannen Jean-Paul. Han jobbade som frisör på dagarna och på kvällarna uppträdde han som (håll i er) konsertorganist i Katedralen i Las Palmas. Han gick även en väldigt svår och fin utbildning som när han är klar gör att han kan få jobb i vilken katedral han vill i hela världen. Väldigt imponerande, han övade 4 timmar om dagen efter jobbet.
Att han sen även var en supertatuerad bodybuildare gör honom ännu mer intressant.

Det är alltid kul med människor som omkullkastar sina antaganden om dem.

Att han sen klippte min lugg vääääldigt snett och vingt är en helt annan sak :-)
Man får bara hoppas att utbildningen är klar snart.

Av Annika - 25 oktober 2012 13:13

Nu har vi kommit hem från en fantastiskt välbehövlig semester på Kanarieöarna tillsammans med Myras Farmor och Farfar.

Jag var väldigt nervös innan hur det skulle gå att ta med en 13 månaders, som inte vill sitta still, en massa timmar på flyg. Det gick utmärkt, hon var så otroligt duktig, hon fick en vagga som hon sov 2,5 timmar i.


 


Vädret har varit kanon, 27°C hela tiden. Bungalowen var jättefin men där var väldigt lyhört.

Vi byggde en "grind" så att Myra inte kunde springa ut från trädgården så slapp vi jaga henne hela tiden.


Frukosten intogs på vår altan (jag var uppe först så jag inhandlade bullar):

   


Varje förmiddag tog farmor och farfar Myra med på långpromenad så Johan och jag kunde bara slappa vid poolen och inte behöva tänka på något. Helt underbart.

   


Myra var inte förtjust i att bada i poolen. Hon är van vid minisim i uppvärmd bassäng. Här var det väldigt kallt och hon ville INTE i. Men hon älskade att leka på lekplatsen och åka bilen.


          


Eftermiddagarna var lagom slappa, vi vilade och fikade. Det blev en hel del glass och bus också. Myra hittade en ny kompis, Katten (eller kattakräket som jag döpte den till, jag gillar inte hemlösa katter). Katten bosatte sig i vår trädgård. Myra pratade ofta med Katten som jamade tillbaka precis som om han förstod.



                           


Kvällarna bestod av god mat och dryck. Tapas, argentinskt, italienskt och spanskt, allt var underbart gott. Ge Myra ett vitlöksbröd och hon sitter som ett ljus hela middagen. En servitör gjorde ett försök med en mosad banan till henne. ppfftt som hon spottade och fräste, men när hon fick vitlöksbröd, schnitzel och pommes. mmmmm

hon testade även bläckfisk och det mumsade hon glatt i sig med. Tossiga tösen.


 

Farmor och Farfar på "Argentinaren".


Myra somnade gott på vägen hem från tapasbaren


 


      Myra sov gott efter alla vitlöksbröd


Två kvällar hämtade vi hem mat som vi åt på altanen för Myra (vi andra också för den delen) var lite trötta av all sol hela dagen. Mycket mysigt.


   

Spagetti ala Marinara


Vi hade en märklig tysk granne, han spelade musik och sågade kl 7 på morgonen.

Han bodde själv här nere och spelade keyboard på nån restaurang i Playa del Ingles. Vi blev inbjudna till honom för kaffe och musik en eftermiddag.


 


Som ni ser så har det varit en underbar semester. Nu är vi lite mer utvilade, lite brunare, lite fattigare och lite tjockare.


  


Nu kommer det tråkiga med att packa upp och tvätta, men men...

Ovido - Quiz & Flashcards