Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under mars 2013

Av Annika - 31 mars 2013 15:46

Igår var vi på en lugn och mysig påskmiddag hos Farmor och Farfar. Vi åt fantastiskt gott och sen tittade vi på gamla diabilder från när Johan var liten. Så söt redan då :-)
Myra lånade kusinernas motorcykel. Hon får runt på den som en vilde. Totalt orädd den tjejen.
Hon tog en rejäl sovmorgon i morse och hon sover nu igen. Själv har jag suttit och njutit i solen en stund och Johan är iväg på uppladdning inför premiären av allsvenskan.
Som jag har längtat efter att känna solen i ansiktet. Kan det vara våren som är på väg??

Av Annika - 30 mars 2013 07:55

Hoppas att ni alla har en härlig Påsk!

Av Annika - 27 mars 2013 19:45

Med ett mindre roligt brev. På tyska (jag var tvungen att använda Google translate) stod det att jag är uppsagd från jobbet.
Jag fick en smärre chock för alla planer var ju att jag skulle tillbaka efter mammaledigheten och skulle börja den 1 juli.
Nu måste jag hitta nytt jobb :-(
Jag har inte riktigt fattat det än men jag förstår ju att om företaget går dåligt måste man säga upp folk. Aningens dåligt att inte ringa och berätta utan bara skicka ett tyskt brev.

Suck.

Av Annika - 26 mars 2013 14:16

Fy vilken pinsam grej som hände i förmiddags. Jag blir röd bara jag tänker på det.

Som vanligt åkte jag och Myra till simningen, vi kom dit i god tid och Myra lekte lite i omklädningsrummet medan jag packade upp badkläderna och började byta om. När jag stod i bikinibyxor och INGET annat så sprang Myra bort till knappen som automatiskt öppnar dörren, trycker och springer ut i korridoren, där står jag naken och panikslagen, jag fick tag på Myras badrock, tryckte den över brösten och rusade efter, hon hann låååångt och där var myyycket folk. Hon gapskrattade högt när jag fick tag på henne och jag var illröd.

Jäkla unge. Hade det bara varit sista simtillfället men näää, jag måste visa mig där 4 ggr till. Jag dör.

Av Annika - 25 mars 2013 20:16

Idag fick Myra äntligen leka med sin bästis Hugo igen. De grävde på lekplatsen och "snackade" för fullt. Härligt att se så glada de blir av att se varandra. Jag och Anki fick en timmes tjejsnack också. Som jag saknat tösabiten.

När vi rödnäsade och roskindade kom hem så överraskade Johan oss med våfflor till kvällsmat. Väldigt uppskattat och så gott. Myra gillade bara om det var utan grädde och sylt. Hmmmm knasiga tös.

Jag köpte även ett litet påskris för att ha något pynt till påsk. Vi får väl se hur länge det får stå där innan jag är superallergisk och kastar ut det.

Nu ska jag ligga här på soffan en stund medan Johan lägger Myra, sen blir det Dicte.

Ha en mysig kväll.

Av Annika - 25 mars 2013 13:23

Jag har inte bloggar på ett tag men har varit allmänt sjuk och hängig. Hade en massa kuligheter inplanerat i helgen men fick avboka alla.
Livet börjar återvända och snart är jag på topp igen.

Jag behöver lite tips på appar till en 1,5 åring. Hon älskar att leka med min iPhone och vet precis hur man för med fingret och hon vet exakt vilka appar som är hennes.

Hoppas att ni har det skönt i solskenet.

Av Annika - 21 mars 2013 12:31

Igår var det tjejkväll på Ekeby möbelaffär. 300 tjejer åt god mat, lyssnade på ett jättetrevligt föredrag om Feng Shui av Jannice Wistrand, fick fina Goodiebags och shoppade loss.
En fantastiskt trevlig kväll med mina girls Sabina och Michela.

Emma och gänget; detta hade fixat kanon. Hoppas att det blir fler gånger.

Jag blev så glad för vårt fina brickbord som jag hittade där.

Nu sover Myra och jag ska inspireras lite med Lantliv och Japp

Av Annika - 19 mars 2013 17:06

Kan inte fatta att det är 1,5 år sedan jag blev mamma och hela livet tog en ny vändning.
Detta firade vi med att Pappa följde med på minisim till Myras stora förtjusning. Hon dök från kanten, åkte rutschkana och plaskade för fullt.
Sen gick vi på Väla en stund och passade på att äta lunch där tills Johan var tvungen att åka till jobbet. Myra åt wokade nudlar som hon verkligen gillade.
En supermysig familjeförmiddag.

Myra somnade direkt när vi kom hem. Jag passade på att laga två rätter från Linas Matkasse. Vi testar barnkassen den här gången. Mycket nöjd än så länge men vi har tagit beslutet att ge Citygross Matkasse en chans efter här.

Nu ska vi busa lite tills pappa kommer hem igen.

Ovido - Quiz & Flashcards