Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under april 2011

Av Annika - 5 april 2011 11:50

Man kan inte undgå att le när dessa sätter igång och skrattar. Härligt


Av Annika - 5 april 2011 08:20

Jag har köpt toalettrullar med små kärleksförklaringar på från Lambi.

Nu när jag skulle borsta tänterna så hade min gullige make rivit av en bit papper och lagt vid spegeln där det stod:


Om jag ler är det för att jag tänker på dig.


Min make är bäst :-)

Av Annika - 5 april 2011 08:12

Den här låten ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Min make och jag träffades under Whitesnake konserten på Sweden Rock 2008 och de spelade den här låten då. Det har blivit "vår låt" och på bröllopet så sjöng och spelade tre av våra vänner denna akustiskt när vi gick in för att gifta oss.


Av Annika - 5 april 2011 08:05

Vaknade med huvudvärk igen. Dunkar så förbannat och man blir ju inte direkt på glatt humör av det. Tur att jag jobbar hemifrån så att jag slipper en massa kolleger som snackar. Det blir en tyst dag.

Börjar fundera på om det är järnbrist som redan satt in. Jag ska ju inte börja med järntabletter förrän i v 20 och jag är i v 18. Ska man börja ändå? hmmm, det får jag nog googla.


Ikväll blir det mys hos svägerskan och svågern och självklart deras underbara barn. ska snusa på den nyfödda hela kvällen och busa med 1 åringen.


Jag ska även passa på att hämta min kamera så att jag kan dela med er av en massa roliga foton :-)


Men nu är det dax att jobba, viktiga saker idag, de vill ha in vilka veckor jag vill ha semester i år :-)


God morgon Världen

Av Annika - 4 april 2011 08:46

Underbar låt som man blir glad och pigg av.

Ser fram emot hennes konsert i Juli.


Av Annika - 4 april 2011 08:38

Efter en jättemysig helg med våra föräldrar och nyfödda så är det måndag. Det känns faktiskt inte så tokigt för att vara måndag, måste vara att våren är här.


Makens föräldrar bjöd oss, mina föräldrar och makens bror och sambo på middag i lördags, Otroligt god mat och vi hade supermysigt, Jag hade en sovande nyfödd i knäet hela kvällen och det var så underbart mysigt.

Tyvärr så glömde jag kameran så ni får tyvärr vänta på foton men de kommer.


Igår gick jag och trängdes på IKEA. Maken hade världens bästa ursäkt för att slippa, HIF:s första match (som de vann såklart). Shoppade lite babysaker. Har man väl börjat så går det inte att sluta, finns ju såååå mycket fint. Fy vad folk det var där, framförallt på barnavdelningen. Det verkar som alla är gravida eller precis fått barn just nu :-)


Köpte även balkongblommor så nu ska äntligen balkongen bli fin. När kameran är hämtat (imorgon) så lovar jag att det ska bli bildbevis.


Nu ska jag jobba.


God morgon Världen! 

Av Annika - 1 april 2011 14:38

Nu kunde jag inte hålla mig längre utan var tvungen att köpa de första babykläderna.

De var helt oemotståndliga, men eftersom vi inte vet än om det blir en flicka eller pojke så fick det bli beige.

Visst är de söta :


 

Av Annika - 1 april 2011 09:28

Underbar låt från mitt favoritband vars sångare så tragiskt gick bort i höstas.





Skapa flashcards