Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under april 2011

Av Annika - 18 april 2011 08:52

Och så var det måndag igen. Igår kom maken hem från sin tripp till Stockholm, han var överlycklig för han hade träffat Conny Bloom från Electric boys och han hade signerat makens skiva. Det ska finnas ett fotobevis och får jag det under dagen så kanske det kommer upp här. Eftersom vi inte träffats på några dagar så satt vi och pratade hela kvällen och halva natten så det var rätt kämpigt för oss båda att gå upp i morse, men jobba måste man och pengar måste man tjäna så vi hade inget val. Tur att det bara är en 4 dagars vecka.

Det ska bli skönt med lite påsk. Hoppas att det fina vädret håller i sig.


Idag ska jag förbereda mig för en liten jobbresa imorgon men det är inte alltför jobbigt som tur är, om solen fortsätter att skina i eftermiddag ska jag nog sitta på balkongen och jobba. Det står ingenstans i min jobbeskrivning att jag inte kan jobba och få en solbränna samtidigt :-)


Nu är det kaffe och att skriva "Att göra listan för dagen"


Gäsp och God morgon Världen!

Av Annika - 18 april 2011 08:40

Igår hade jag en liten vårlunch för mina tjejvänner. Det blev väldigt lyckat och vi åt massor. Jag fick väldigt fina presenter som jag tackar mycket för. Här kommer lite bilder från gårdagen, tyvärr kom jag på att fota maten när den nästan var uppäten, men man kanske kan ana vad det varit för något :-)

   


 

         


Det var en jättemysig eftermiddag och det blev en hel del skratt, trams, flams och skvaller. en helt vanlig tjejträff med andra ord.

Av Annika - 15 april 2011 15:44

Läste Sanna Lundells artikel om förstagångs gravida och deras tankar på framtiden.

Skulle nog säga att vi är typiska nummer 1 och kanske lite ovetandes som nummer 3. Ska bli spännande att se.


Att få barn är världens roligaste kris


Par som är på smällen för första gången är bland de härligaste jag vet att slå mig i slang med. Så oanandes, så bergfast säkra på vad som komma skall, eller totalt neurotiska och livrädda för allt. Oftast tillhör de någon av tre följande kategorier:

1. De där som på fullt allvar tror att livet kommer att fortsätta precis som det var före bebben. Som inte har ställt in safarituren i Krugerparken strax efter förlossningen, som planerar att ta med sig det lilla livet på restauranger och barer och låta bebisen somna under bordet på efterfesten. De ska fortsätta sina heltidskarriärer (amma kan man ju göra på kontoret!) och träna triatlon så fort ungen har kommit ut. 


2. The soon to be-päron med 1 000 frågor och inga svar. Som anar att livets största förändring är i vardande och därför känner att livet är utom kontroll. Därför försöker de förbereda sig enligt konstens alla regler. Flyttar till ett barnvänligt radhus, barnsäkrar ditot enligt konstens alla regler och köper vagn i vecka 10. De är storkonsumenter av profylaxkurser, förlossningslitteratur och mvc-besök och har ställt bebben i kö på dagis innan den blev till. 


3. De som blundar. Som trots att det syns med all önskvärd tydlighet inte riktigt har fattat att de ska bli föräldrar. Som tar det som det kommer och ser helt frågande ut när man undrar om de har köpt bebiskläder, var de tänkt att föda eller om de ska bo kvar i ettan eller byta till större när bebisen kommer.


Själv var jag en kombo av ettan och trean. Totalt aningslös, men ändå fast besluten om att livet skulle rulla på som vanligt. Så här i efterhand kan jag konstatera att det hade varit skönt att ha läst åtminstone någon liten bok. Köpt åtminstone en sparkdräkt. För chocken blev så oerhört massiv. I synnerhet eftersom min etta kom tio veckor för tidigt rakt i famnen på en mamma som aldrig hade hållit i en bebis tidigare.


Babychocken kan man aldrig komma undan. Det blir nämligen aldrig någonsin som man hade tänkt sig. Jobbigare, lättare, härligare, knäppare. Det måste kategori ett och två bara inse. Hur mycket man än har förberett sig så kan man ändå aldrig föreställa sig vad som väntar där på andra sidan förlossningen. Man kan bara inte greppa hur det där lilla livet kommer att ockupera ens känslosfär och att Krugerparken och triatlon kommer att framstå som totalt ointressant när man kan snusa på en baby. Men det är just det som är det härliga. Livets största överraskning. Världens roligaste kris.

Av Annika - 15 april 2011 13:34

Har precis kommit hem från en mysig lunch med L. Lite svårt att äta Babyback ribs utan att gegga ner sig eller att få all maten mellan tänderna. men det gick hyfsat och det var jättegott och som vanligt med L så var det jättetrevligt. Bara 4 veckor tills nästa gång :-)


Nu blir det till att jobba det sista sen blir det kaffe på balkongen. Vilket underbart väder.


Av Annika - 15 april 2011 08:39

Eftersom jag ska vara gräsänka hela helgen då maken ska upp till Stockholm och umgås med sin väninna så passar ju den här låten utmärkt.


Alone:


Av Annika - 15 april 2011 08:16

God morgon


Vilken kväll jag hade igår, Jag ville inte att den skulle ta slut och såklart så gick den alldeles för fort. 

Jag träffade nämligen mina gamla tjejkollegor för middag och modevisning på först Natalie's och sen Alma. Vi fick även 10 % rabatt på Alma så det blev en hel del inköp.

Vi skrattade och pratade hela kvällen lång och det märktes tydligt att jag saknat dem jättemycket. Hade det inte varit för en viss person/omständighet så kanske vi fortfarande varit kollegor. Otroligt synd.


Här kommer lite bilder från gårdagen:


Anni hälsar glatt:

 

Fika, modevisning och mycket skratt:

        

 


Det kan inte varit lätt att prata inför oss när det fnittrades hela tiden men

tjejerna gjorde ett perfekt jobb. Jättefina kläder.


Vilken färg har hon på koftan Jean? Dromedarfärgad?   

   

Sen provades det vilt:

 




Detta blev kvällens inköp för mig:

 


 


   

Igen, Tusen tack för en underbar kväll Tjejer, och jag hoppas verkligen att vi träffas snart igen.

Av Annika - 14 april 2011 10:50

Jag kunde inte motstå att köpa dessa igår. De var så gulliga och så mjuka.


   

Av Annika - 14 april 2011 09:15

Gammal goding som jag har lyssnat många gånger på i mitt liv. Otroligt vacker!


Ovido - Quiz & Flashcards