Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Tillbaka till verkligheten

Av Annika - 26 april 2011 09:28

Vilken underbar Påsk vi har haft. Man ville ju aldrig att den skulle ta slut. Medans maken var på fotboll i fredags (HIF vann såklart) så packade jag det sista. Där efter så åkte vi till Åhus där mamma och pappa hade grillen igång och iskalla öl. (jag drack en 0,0 % Estrella som inte var helt tokig). Sen satt vi och pratade till midnatt.

Dagen efter kom min bror, hans sambo och deras underbara son. 

Vädret var ju helt underbart, dock lite kallt i vinden, men vi kunde sola och ha det gott hela dagen. På kvällen dukade mamma upp en stor påskbuffé som var väldigt uppskattad. Efter all den sol och bus med brorsonen så somnade jag på soffan kl 22.

Påskdagen fyllde mamma år och det blev paket, brunch och eftermiddagsfika med jordubbstårta. Och sol och slappande hela dagen såklart. Det var väl egentligen tänkt att vi skulle räfsa tallbarr men de ligger fortfarande kvar på exakt samma plats som innan vi kom dit.

Mamma bjöd på en jättegod pastagratäng på kvällen.

Igår skulle vi egentligen åka efter lunch för att maken skulle hem och se HIF, (1-1 mot Örebro så nu är vi serieledare) men det var alldeles för fint väder så vi solade tills kl 16 då vi var tvugna att åka hem.

Helt slut efter att inte ha gjort någonting på hela påsken så slöade vi i soffan hela kvällen.


Här kommer lite foton från Påsken:


                 




Nu är man tillbaka i verkligheten igen och det betyder, jobb, jobb och jobb. Tur att det bara är 4 arbetsdagar innan nästa helg.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Skapa flashcards