Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under april 2011

Av Annika - 7 april 2011 08:48

Vilket underbart skratt :-)


Av Annika - 7 april 2011 08:42

Den här låten tar mig tillbaka till förra sommaren och Roskildefestivalen. Vilken konsert det var. Den kommer lätt in på min topp 5 lista. Underbart väder och fantastiskt sällskap. Jag kommer att sakna Roskilde i år, kommer nog inte orka med med tjock mage då ( kommer att vara i 7 månaden). Men jag åker nog dit 1 dag för att hälsa på vänner och äta Hummus. :-) men vem vet, jag kanske inte blir superstor och är vädret fint så kan jag sitta på en filt, hmm tål att tänkas på.


Av Annika - 7 april 2011 08:10

God morgon


Sitter här med min kopp kaffe och försöker planera dagen. Det går sådär, sneglar på sängen och önskar att jag kunde krypa ner en stund till. men tyvärr...


Jag har hela tiden trott att man absolut inte får äta någon form av gorgonzola alls när man är gravid, hade nog inte läst ordentligt, så jag blev överlycklig igår när jag såg att bara den har varit upphettat tills den bubblar så var det inga problem. och här har jag gått och varit sugen på min pasta med gorgonzolasås sen jag fick pluset på stickan. Gissa vad jag lagade till middag igår :-)

Jag har lite kvar till lunch så jag ska ta en bild och lägga ut receptet till er, den är superenkel och underbart god.

Stackars maken kom hem från träningen och fick se att det enda som fanns att äta hemma var den här kaloribomben. Ingen överraskning att han ska träna ikväll också.

hehe... 


Ok dax att jobba


God morgon Världen



Av Annika - 6 april 2011 15:09

Om man som jag arbetar ensam och inte har något att göra på lunchen så kan man alltid göra ett bröllopscollage  


   

Visst blev det fint? Hittade två roliga och gratis redigeringsprogram och jag kan tänka mig att det är det jag kommer att hålla på med hela kvällen. De heter Photo shape och Picasa 3. 

Jag kommer nog att bomba er med bilder här imorgon.   

Av Annika - 6 april 2011 09:09

Hoppas att Steelheart spelar den här på Sweden Rock i sommar.


Av Annika - 6 april 2011 08:50

Snacka om att få panik när man yrvaket ska ladda kaffebryggaren bara för att inse att kaffet är slut! Fick dricka te istället och det är INTE samma sak. Måste gå och handla för annars blir det inte en rolig dag.


Om mindre än 1 vecka så vet vi (kanske) om vi ska få en son eller dotter. Det ska bli så spännande och man längtar ju efter att få se h*n igen. 

Men först ska vi göra något som vi längtat efter sen förra sommaren. Vi ska packa bilen med en massa mat, filmer och böcker, sen åker vi till Stugan på fredag och stannar hela helgen. Det gör inget om det regnar eller vi inte kan sitta ute, då eldar vi i brasan, kurar upp oss i soffan och myser hela helgen. Underbart att komma iväg på en liten miniresa.


Men nu förivrar jag mig, det är ju bara onsdag och en massa jobb framför mig.


God morgon Världen!

Av Annika - 6 april 2011 08:39

Igår kväll hämtade vi med oss Sushi och Kinamat och åkte till makens bror och sambo. De fick ju som jag redan berättat en liten son för 3 veckor sedan. Såklart blev det en massa mys med honom och en massa bus med hans storebror som fyllde 1 år samma vecka som lillebror föddes. Här kommer några bilder på barnen från i lördags och igår.


Trött storebror

 

Lilleman sover helt avslappnat

 


Vilka söta små risgryn

 

Lilleman fortsätter att sova (Cool stil)

 


Sushi och kinamat

 

Hundarna satt redo fall i fall vi tappade något ätbart.

 


Tack för en jättemysig kväll. Det får vi snart göra om.

Av Annika - 5 april 2011 11:51

Är bara tvungen att lägga upp denna också, skulle inte förvåna mig om vi får en sån här :-) Vilken rockn' roll baby


Ovido - Quiz & Flashcards