Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under mars 2011

Av Annika - 3 mars 2011 08:23

Visst har jag världens gulligaste brorson




    


Längtar redan till den 19e så vi ska passa honom. Han är ett litet yrväder och vi kommer att vara helt slut efter men ååååh vad jag längtar.

Av Annika - 3 mars 2011 08:14

Sitter här med en kopp kaffe och försöker att vakna. Är så otroligt trött på min förkylning och av att hosta hela tiden. Det har hållit i sig i 1,5 vecka och nu räcker det.

Ikväll är jag ensam hemma och funderar på vad jag ska hitta på. Tror att det blir SATC II och Ben & Jerry's glass under en filt i soffan. 

God Morgon Världen

Av Annika - 2 mars 2011 20:00

Har kommit hem från en jättemysig fika/kvällsmat med en av mina bästa vänner. Vi har alltid lika mycket att prata om och det blir alltid ett och annat skvaller. Ikväll rörde det sig om en viss idrottare som varit otrogen och ska skiljas. Sånt är alltid trevligt att prata om ;-)


Vi kom även fram till följande:


Det är mycket trevligare att fika än att träna. 


Men nästa gång så ska vi Zumba innan fikan. Eller så skippar vi Zumban och går direkt på fikan. Det var inte helt slutdiskuterat om den saken.


Iallafall var det en mysig kväll.


  



Av Annika - 2 mars 2011 15:06

Nu är det bara 98 dagar kvar till årets höjdpunkt. Sweden Rock Festival.

Längtar jättemycket men är lite bekymrad, Vi är 13 st som ska dela stuga och  maken och jag ska dela på en 90 säng. Jag kommer att vara i v 27 då så jag hoppas att jag och magen får plats.

Kan berätta att jag träffade min man på SRF för 3 år sedan. Jag kände ingen och kom till stugan och där var han :-)

Vi gick och tittade på Whitesnake and the rest is history :-)


  


Då såg vi såhär glada och kära ut :-)


Som jag berättade igår så hade vi ett hårdrocksbröllop. Eftersom Whitesnake av förklarliga skäl ligger oss varmt om hjärtat så fick vi tre av våra kära vänner att spela och sjunga 3 st Whitesnakelåtar under vigseln, Helt underbart.

Nu är det så att Whitesnake kommer till SRF i år också. Underbart. Längtar längtar.

Av Annika - 2 mars 2011 11:22

Nu när illamåendet äntligen har gått över så blir jag sugen på de konstigaste saker. Varför kan det inte vara något nyttigt som morotsstavar eller något som är lätt att få tag på. Nej då..

Är så otroligt sugen på de där små chorizokorvarna som finns på Maria Tapas i Helsingborg, bara tanken på dem får mig att dregla och det är det enda jag tänker på. Om det är någon vänlig själ som ska dit så köp med er några kilon till mig. Eller hellre, om ni har vägarna förbi Helsingborg så kan vi väl gå dit och äta en kväll. Snälla Snälla Snälla...

Av Annika - 2 mars 2011 08:15

För några år sedan vaknade jag alltid pigg innan klockan ringde 05.45 Jag for upp, duschade och hade jag tid så kunde jag mycket väl städa och diska innan jag for till jobbet.

Nuförtiden får maken dra upp mig 07.30 och han gör det med risk för sitt liv.

Hur kunde det går såhär???

Det enda som kan hålla mig vaken nu är kaffe och som gravid får man inte dricka 3 kannor (som jag lätt skulle behöva) utan 1 kopp. Vad gör en kopp??? INGENTING.

Ojdå, läste vad jag skrivit och det var ju inte så positivt. undrar om det är en SÅN dag. en sån där jag inte borde vistas bland folk och där maken drar sig lite försynt undan mig och muttrar något om gravidhormoner.

Oh well..


God morgon Världen!

Av Annika - 1 mars 2011 18:25

Fick reda på av en kollega som fått barn att man ökar minst 1 storlek i skor när man är gravid och att de inte går tillbaka till normal storlek igen. Hemska tanke.

Jag råkade nämna detta för en av mina bästa vänner som är en sån stor skofantast att hon skriver en blogg om dessa fantastiska saker: www.hogaklackar.wordpress.com

Vi råkar även ha samma storlek så hon såg ut som en katt som precis fångat en smarrig fisk ;-)

tror nästan att hon är hemma och gör plats i garderoben för mina älsklingar.

Tror att jag ska göra som kineserna och linda in mina fötter och tår så kanske de behåller sin storlek. hmmm tål att tänkas på.


Ovido - Quiz & Flashcards