Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under mars 2011

Av Annika - 23 mars 2011 08:06

God morgon


Det ser ut att bli en lika underbar dag som igår. I och för sig måste jag putsa om alla fönsterna men men, det kunde varit värre om man tänker efter, man ska inte klaga på ett I-landsproblem.


Ett lite större problem för oss var att våra tackkort till bröllopet dök upp igår. Jättefina förrutom ett problem. De harde beskurit dem helt fel så nu har jag visst en make som heter Joha. Sådär kul. Vi får ta en diskussion om vi ska strunta i det och skicka dem ändå eller klaga och kanske vänta några månader till :-(

Vi kommer snart att ha firat guldbröllop innan tackkorten är iväg.


Idag är det mycket saker som ska göras. Fönsterputsning, plantering av balkonglådor, skriva inköpslista till festen på lördag, hänga in tvätt mm. Men allt det får göras efter jobbet för nu ska jag planera ett kundbesök.


God Morgon Världen

Av Annika - 22 mars 2011 16:48

Jag är inte den som brukar bli arg men just nu är jag helt vansinnig och väldigt frustrerad.


Förra hösten hade vi målare som skulle måla runt våra fönster utvändigt. Det gjorde de och när de var klara tog de någon form av fett medel och gned på alla rutorna för att få väck den färg som de naturligtvis spillt på alla rutorna.


Som jag skrev innan så fick jag ett ryck och putsade fönsterna på lunchen. Nu kom solen på och de ser inte kloka ut pga av detta j-a fett som jag bara gnider runt på rutorna. 


Hade jag haft de j-arna här så hade det inte varit nådigt för dem. Puckade idioter.

Okej, det är bara att börja om igen och försöka få väck skiten. Suck, det är så tråkigt.


PS: vågade inte skriva alla fula ord som jag sitter här och tänker. Om det är någon som är nyfiken så kan jag maila dem till er på egen risk.

Av Annika - 22 mars 2011 13:59

Äntligen är den här. Man blir ju helt överlycklig. Fick ett ryck och putsade några fönster på lunchen (skönt att arbeta hemifrån).


Längtar tills man kan börja möblera på balkongen.

Ska minsann åka och köpa lite fina blommor och plantera där ikväll.


Köpte även dessa på lunchen:     


Sitter och funderar på vad jag ska bjuda mina kära tjejvänner på när jag ska ha vårlunch i April.


Okej, dax att jobba...

Av Annika - 22 mars 2011 08:12

Vilken härlig morgon, Solen skiner och fåglarna kvittrar. Man blir på så glatt humör.


Morgon från vår balkong:

    

Måste bara ut på lunchen och gå en långpromenad. 



En kul sak hände igår kväll.

Maken spelade en låt med Pagan's mind som "kotten" nog gillade för jag kunde känna honom röra sig i magen. Maken blev överlycklig, sken upp, tittade på mig och sa nästan rörd  "Det är en hårdrockare"!!! :-)


Nu ska jag på med jackan och dricka kaffe på balkongen.


God Morgon Världen!

Av Annika - 21 mars 2011 09:07

Jaha, då var det måndag igen. Måste nog räkna hur många måndagar jag har kvar innan jag ska vara mammaledig. Gillar dem inte alls. 15st innan semestern, blääää.


Helgen har varit jättemysig. Först fredagsmys med maken, ni får själva se på bilderna hur klantiga vi var när vi lagade mat.

I lördags tränade vi (japp jag ljuger inte), sen kom min bror, hans sambo och deras underbare son som vi fick äran att passa på lördagskvällen medan föräldrarna var ute på romantisk middag.

De sov över och vi avslutade besöket med en stor brunch på Dunkers. Ojojoj vad vi åt.

Mysigt mysigt mysigt. Hoppas att de kommer snart igen.


Här kommer lite bilder:


Fredagsmys:


   


Lördagsmys med promenad i vårsolen:    

passning av busen:


varför använda sina egna skor när fasters är så roliga.

 


Heja HIF

 


När kommer maten?

 


Slagen hjälte:

 

Söndagsmys innan brunch:

 

   


Jaha, då är det bara att acceptera att helgen är över och börja längta efter nästa..


God morgon Världen

Av Annika - 18 mars 2011 14:03

Jag har hamnat i en thaimatskoma. Jösses vad vi tryckte i oss. Älskar Buffé där man kan ta så mycket man vill och så många gånger man vill. och det gjorde jag verkligen.

Det var jättemysigt men tiden gick alldeles för fort. Vi diskuterade allt ifrån fotbollsspelares älskarinnor till gamla kinaminnen.


En fråga som också kom upp är hur många olika sorters tunikor finns det egentligen och varför vill affärerna i Hbg inte stryka dem innan de hängs upp. Varför ska allt vara så skrynkligt? Är det är meningen? Är det vi som är för gamla för detta mode? 
(okej, vi sa aldrig för gamla men jag misstänker att det kanske är så) 


Tyvärr så är jag inte klar med jobbet än så det är bara att sätta igång. Skulle helst vilja lägga mig i soffan och bara päsa tills matkoman är över. Men men...


Tack för en supertrevlig lunch, har redan skrivit in nästa om 4 veckor :-).

Av Annika - 18 mars 2011 09:01

Fantastisk sång av min absoluta favorithumorgrupp Axis of Awesome


Av Annika - 18 mars 2011 08:37

Mitt i natten ramlade maken hem efter att ha varit ute med jobbet. Självklart vaknade jag så nu sitter jag här med min lilla kopp kaffe och försöker vakna.

Vilken tur att det snart är helg.


Fick ett mycket trevlig sms i morse med en enkel fråga. Lunch idag? Jaaaa självklart. Nackdelen med att alltid jobba hemifrån är att jag inte ser en enda människa och jag går ju inte gärna ut och äter lunch för mig själv så detta ska bli riktigt kul, att det sen är en väldigt god vän gör ju inte saken sämre. Lite lunchskvaller livar alltid upp.


Det blir till att lägga sig tidigt idag och verkligen samla krafter inför morgondagen för ska vi passa mitt brorsbarn. Han har energi för 10 och vi kommer att behöva alla krafter vi har. Ska bli kul att "öva" oss lite :-)

Jag lovar att återkomma med bilder på förödelsen.


Nu är det jobb som gäller.


God Morgon

Ovido - Quiz & Flashcards