Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under mars 2011

Av Annika - 10 mars 2011 09:58

God Morgon Världen


Igår kväll var en riktig myskväll. Mamma och jag satt och pratade i timmar om allt möjligt och framför allt om att bli mamma och vad man har framför sig. Det var helt underbart skönt att få prata av sig lite. Allt ska nog bli bra.

Satt på telegrafen och åt en mixed basket tills vi var proppfulla. Tur att vi bor så nära så vi kunde "rulla" hem.


Mina föräldrar sov över så nu har vi ätit frukost ihop och de har begett sig till tåget.

Det är så mysigt när de kommer hit och jag hoppas att de gör om det snart igen.


Kanske dax för mig att börja jobba ;-)


Av Annika - 9 mars 2011 10:41

Vår försvunne bröllopsfotograf har behagat skicka våra bröllopsfoton.Inte en dag för tidigt då det är 7 månader sedan vi gifte oss. Känns lite pinsamt att skicka ut tackkort nu men, hey, bättre sent än aldrig.


Är grymt trött idag, resan hem från Polen blev jätteförsenad på grund av tågfel. Sen att tankarna har snurrat på detta med att bli förälder hela natten gör att jag skulle kunna sova ståendes idag. Men som min bästis sa, det finns nog en anledning till att man är gravid i 9 månader och inte 3. Man behöver nog den tiden på sig för att förbereda sig. Känns just nu som att det hade behövts 2 år eller en hel livstid.


Ikväll kommer mina kära föräldrar på besök. Maken och pappa ska på Whiskyprovning och jag och mamma ska ha tjejsnack. Vi ska sedan stråla samman och äta vars en "Big Fat Basket" på Telegrafen. Det ska bli väldigt trevligt.


Vi hörs och syns 

Av Annika - 7 mars 2011 20:30

Jaha, då var det måndag och jag har flugit ner till Krakow. Hur mycket jag är fladdrade med ögonfransarna mot biluthyrningskillen så fick jag inte en Ferrari, jag fick nöja mig med en inpyrd Skoda. Ingen Glamour här inte. Checkade in på det vanliga hotellet, inget märkvärdigt förutom läget, ligger 10 min ifrån himmelriket. Galeria Krakowska. 270 butiker med allt från H&M till Hugo Boss. Jag har min egen lilla tradition. Börjar alltid med att gå till favoritrestaurangen och äta en sallad för att ladda batterierna. Sen är det shopping på hög nivå och avslutar med en espresso och en stor glass. Idag blev det inte så mycket shoppat tyvärr. Inte sugen på att köpa vinterkläder och jag vet ju inte hur stor magen är när det är dax för vårkläder. Men det blev en blus och en skarf. Nu ligger jag nöjd och glad på hotellrummet med dunkande trötta fötter. Nu blir det till att samla energi för ett kundbesök imorgon. Sov Gott.

Av Annika - 5 mars 2011 16:59

Vaknade med inredningsinspiration redan kl 8. Maken snarkade fortfarande men jag låg i sängen och funderade ut olika renoveringsprojekt för lägenheten. Om vi ska göra allt detta så måste vi vinna på tipset eller lotto, så vi köpte båda idag, ska vinna storkovan  


Efter den sedvanliga frukosten med frallor och How I met your mother på DVD så stack maken iväg och tränade och jag storstädade hela lägenheten.


Eftersom vädret är helt fantastiskt här med 7°C och strålande sol så spatserade vi en sväng på stan och till slut hamnade vi på Lagmarks.

Helt fantastiskt ställe där vi åt Gourmetas. Hade jag haft en bra kamera (ska köpa imorgon) så hade jag kunnat ta bild på den otroligt goda maten men ni får hålla tillgodo med de här bilderna istället.


  


  




Smaksigt var det iallafall.


Nu ska jag dega ner mig i soffan med en påse godis och bara slappa medan maken håller koll på tipset åt oss. 


Ha en superskön lördag



Av Annika - 4 mars 2011 11:07

Nu har jag gått in i graviditetsvecka 14. Allt börjar göra mindre ont och jag mår mycket bättre, illamåendet är nästan över och jag sover hela nätterna.


Så här står det om barnets utveckling och förändringar av min kropp den här veckan:




Fostrets ålder: 12 veckor

Fostrets längd : 12,5 cm Hjässa till fot.


Fostrets hjärtljud kan nu i vecka 14 höras med en ultraljudsdetektor, Hjärtat slår mycket snabbt, dubbelt så snabbt som hos en vuxen människa. Armar och ben kan böja dig. Fingrarna kan sluta sig till en knytnäve och det kan suga på tummen.

Barnet börjar så smått att "torrträna" på att dra in andan. Den har nu smaksinne och reagerar på olika smaker i fostervattnet genom att dricka med eller mindre av det.


Din mage börjar ta form, så att omvälden ser att du är gravid. Antagligen kommer din mage att bli mer än dubbelt så stor innan det är dags att föda.


Denna period av graviditeten mår många mycket bra, är energiska och i god form. Kanske har du fått en mörk sträng från naveln och ner? Den försvinner en tid efter att du har fött.


Av Annika - 4 mars 2011 09:45

Önskar att man var tillbaka i paradiset igen



   


  


Jag har aldrig varit på ett underbarare ställe. Det var så lungt och skönt och servicen var fantastisk. Lunchen fick man ner till stranden. De visste namnen på oss efter första dagen. Så fort solen kom fram gick de runt på stranden och frågande om vi ville ha något att dricka och om vi ville ha evian-spray i ansiktet för att kyla ner oss.


Kan fortfarande drömma om maten. de vitlöksfrästa jätteräkorna, eller krabbkakorna. mmmm

Det vattnas i munnen bara av att tänka på dem


Den här resan kommer jag aldrig att glömma.


Av Annika - 4 mars 2011 08:20

Äntligen börjar förkylningen ge med sig. Underbart. och perfekt inför helgen.


Igår såg jag lite på V, nyversionen har börjat på 6an. Aningens bättre kvalité än den gamla från (håll i er) 1983. Det är 28 år sedan. Herrejissus vad tiden går. Minns fortfarande hur man med skräckblandad förtjusning kröp upp i soffan på lördagskvällen och tittade på dessa "skrämmande" ödlor.

Undrar om den nya versionen kommer att locka lika många svenskar. Skulle nog inte tro det. Hela Sverige stor ju stilla när V gick.


Idag ska jag förbereda min tjänsteresa till Krakow på måndag. Ser fram emot det men kanske inte som man hade kunnat tro. Kunden har jag träffat så många gånger så det kan jag utantill, det är det Gigantiska shoppingcentrat i Krakow som lockar. 270 butiker som bara skriker, Annika!!! Kom in och gör av med pengar!!!! Där ska jag spendera hela måndagskvällen, De har nämligen öppet till kl 22.


Nej dax att dricka kaffe och jobba lite.


God Morgon Världen



Av Annika - 3 mars 2011 15:14

Jag har lyckan att vara med i ett fantastiskt tjejgäng.

Vi hittar på så otroligt roliga saker. Allt från Afterwork, resor, drinkrundor, vinprovningar till den årligen återkommande julfesten och Eurovision song contest kvällen.

Jag hade inte varit den jag är idag om det inte varit för dem.

De finns där i vått och torrt, i upp och nedgångar.

Vi skrattar och gråter tillsammans och vi vet att vi kan ringa varandra mitt i natten om det skulle vara något.


Lav U Girlz


  


  


  


Tyvärr hittade jag inte bilder på alla men ni finns i mitt hjärta ändå.




Ovido - Quiz & Flashcards