Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under mars 2011

Av Annika - 14 mars 2011 11:57

Tänkte ge er ett tips på må bra böcker.


Ni har säkert hört talas om filmen eat pray love som Julia Roberts har huvudrollen i.

Själv tyckte jag att filmen var sådär efter att ha läst boken. Boken är helt fantastisk. En sån som man vill läsa fler gånger för tänk om man missat en mening av visdom som man kan bära med sig genom livet.


  


Jag håller på med fortsättningen nu som heter Commited


  


Jag har inte kommit så långt men redan nu längtar jag efter att läsa den.


Hon skriver så härligt och med en sån värme och humor att man kommer på sig själv med att sitta och mysa och le.


Har ni läst dem så får ni gärna berätta vad ni tyckte om dem. Även vad ni tyckte om filmen.


Av Annika - 14 mars 2011 08:44

Jaha, då var måndagen här igen.

Önskar att helgen hade varat lite längre för det har nämligen varit en fantastisk helg på alla sätt.


Annikakväll i fredags med pizza, godis och "Eat, pray, love".

Lördagen med hemmaspa och sen tjejfest på kvällen med melodifestival.

Söndagen där det slappades, vandrades hand i hand i hamnen (ja vi är nygifta). Lunch på O'Learys följt av mer slappande och mys. Vår favoritserie "How I met your mother" hade säsongspremiär och vi satt klistrade framför TV:n. We Loooove!


Underbart. och minsann, det känns som om våren är här :-)


Nu är det jobb som gäller och ikväll ska jag äntligen ta tag i mit tränande och gå iväg till gymet ett tag. Tänkte be tjejerna där om råd och hjälp med vad jag kan och inte kan träna i mitt tillstånd.


Jag ska försöka lägga upp lite bilder från helgen men kan inte lova något. Håller fortfarande på att lära mig var on/off knappen sitter på kameran.


God morgon Världen

Av Annika - 12 mars 2011 15:57

Idag har varit en riktig Annika dag. Har inte gjort något nyttigt alls, har gått en långrunda och just nu har jag spadag. Och då snackar vi rubbet, det har skrubbats, smörjts, filats och just nu sitter jag och väntar på att hårfärgen ska verka.

Det är helt underbart med sådana här dagar där man glömmer alla måsten och bara är totalt ytlig och självisk. Alla borde unna sig detta ibland.


Ikväll blir det Melodifestivals final med hela Tjejgänget på O'Learys. Det ska fnittras, skvallras och sjungas schlager. Underbart. Några av tjejerna ska först på champagneprovning. min favoritdryck. Lite avundsjuk men men.

Jag har på känn att jag vinner vadslagningen ikväll. (brukar alltid satsa en guldpeng på vem som vinner) egentligen ska jag väl inte skriva det här för då härmas alla de andra ;-) men okej då. The Moniker vinner.


Jag har ett litet problem dock. Jag har blivit för stor för mina kläder. Har absolut INGET att ha på mig. Jag får försöka mig på gummiband i midjan och någon blus över. 


Ha nu en riktigt trevlig kväll och gör inget som jag önskar att jag kunnat göra om jag inte varit gravid ;-)

Av Annika - 11 mars 2011 12:38

Tänk att gå runt hemma och mysa i en sån här overall.


 


Vill ha en OnePiece, och jag tror nästan att den kommer att stå på min önskelista till min födelsedag.  

Av Annika - 11 mars 2011 09:43

God morgon


Har precis kommit tillbaka från vår inskrivning hos MVC. Allt såg helt ok ut och jag fick reda på att jag varken hade Syfilis eller HIV. Tjoohoo :-)


Men jag hade visst en ovanlig blodgrupp som gör att jag måste ta lite exta blodprov för att se så att jag inte bildar antikroppar mot barnets blod. Förstod inte allt men jag ska googla lite och om ni har info så tar jag gärna emot.


i eftermiddag åker maken iväg till Torekov med jobbet. så jag är gräsänka ikväll.

Det betyder, soffa, god mat, godis, 3 tjejfilmer. ( eat, pray, love SATC I & II).

Kan bli en helt klart trevlig kväll.


Nu får jag väl ta och jobba lite.




Av Annika - 10 mars 2011 16:51

Har länge gått och funderat på att köpa mig en systemkamera och idag slog jag till. 

Det blev en CANON EOS 1000D. Ingen aning om den är bra men den var fin och den ser väldigt kompliserad ut med alla dessa knappar och rattar så den borde vara jättebra. Vad roligt det ska bli att ta en massa kort.

Tänkte ta ett foto på kameran och lägga ut men hmmm, det är inte så lätt ;-)


Ni får vara beredda på att jag kommer att trycka upp kameran i nyllet på er allt som oftast och ser ni någon suspekt figur smygandes omkring i Helsingborg med kameran i högsta hugg så behöver det inte vara en turist, kan mycket väl vara moi.


Tjoohoo, Passa er alla fototokiga Japaner, Det finns en ny fotograf i stan.'



Av Annika - 10 mars 2011 10:40

Först... Hitta ett lämpligt "offer".

  



  


  


  


  





Av Annika - 10 mars 2011 10:20

Läste om detta på en annan blogg och måste dela med mig:


Fotbollsspelarna i nåt allsvenskt lag har mycket listigt kommit på hur de ska kunna uttrycka sin irritation med könsord på planen, utan att få gult kort.

Tricket är att undvika klassikerna som k*k och f***a och byta ut dem mot andra könsord, på det sätter blir domaren osäker på om det spelaren skriker är en kränkning eller ej och därför får spelet oftast fortsätta utan avblåsning. Det här är spelarnas favorit alternativa könsord att skrika i vredesmod på planen:


Men livmoder också!


Din jäffla äggstock!


Din gryniga försats!


Slidslem också!


Fa-ans snea mans-lem!


Visst är det bra? Jag ska genast börja använda mig av äggstockar och snea mans-lemmar när jag är riktigt arg :-)


Skapa flashcards