Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under oktober 2012

Av Annika - 16 oktober 2012 16:55

Den här dagen har mest bestått av packning inför resan. Börjar känna mig rätt färdig med Myras och mina saker. Jag kollade precis vädret i Playa del Ingles och det ser väldigt lovande ut, ca 25 grader och sol. Vi ska nog va det gott. Tyvärr har vi ingen wifi på hotellet så bloggen kommer vara tyst en vecka men sen ska jag lägga ut en massa bilder på solbrända mig så ni kan bli grymt avundsjuka ?


Myra har haft en massa hyss för sig idag.
Vi har ju fasadmålare och idag har de gått mycket utanför vårt vardagsrumsfönster.
Myra har bankat på rutan så de har blivit livrädda.
Sen har hon rapat högt och gapskrattat åt sin rap.

Hon älskar att trycka på alla knappar på dvd, tv, stereo mm. Jag har sagt aja baja, rynkat pannan och hytt med fingern, idag rynkade hon pannan och hytte med fingern tillbaka, gapskrattade och fortsatte trycka på knapparna. Unge. ?


Ha nu en skön vecka alla Goa så ses vi.

Av Annika - 16 oktober 2012 14:01

Det var så otroligt många sponsorer som gav oss fantastiska gåvor i helgen. Det blir väldigt svårt att tacka alla personligen

så jag skriver ett gemensamt tack till alla och ger er länkarna så ni själva kan gå in och kika på alla underbara företag


Sponsorer


Vill ni kika lite på hela eventet så gå in här: Fab Mamas Blogg Event





Av Annika - 15 oktober 2012 21:18

Det är mycket med tvätt och packning just nu så jag hade inte en tanke på att handla mat idag så Johan köpte vars en kebabrulle till oss ikväll.
Myra satt med oss och hon fick först lite bröd. Mmm,
sen gav vi henne kött utan sås, Mmmmmm,
sen fick hon med lite kött med vitlökssås Mmmmmmmmmmm.
Vår vitlöksälskande dotter är nu introducerad till skräpmatsträsket. ?

Av Annika - 15 oktober 2012 14:07

så dansar Myra till Marillion


och hon äter Sandwichglass


 


och hon busar med sin pappa.

 


   
  



Av Annika - 15 oktober 2012 12:56

Nu har livet äntligen börjat återvända, alla morgonsysslorna är färdiga och förberedelserna inför onsdagens resa till kanarieöarna är påbörjade. så då tänkte jag berätta om mitt fantastiska dygn på Hällsnäs utanför Göteborg tillsammans med 40 galna bloggmammor.

Först vill jag tacka Fab Mamas dvs Mira och Ingela för detta underbara dygn. Vilket fantastiskt jobb ni har gjort. Stort tack


Vi var 6 tjejer som åkte tåget upp, det blev härliga skratt och bubbel och Christel hade snacks med och Malin hade såklart Geisha. Malin (Fnulan), Tina och Maria hette de andra. Mycket trevliga och roliga tjejer. Stackars de som satt nära oss   


     


Väl uppe kom bussen och körde oss till Hällsnäs. Där checkade vi in i små stugor och på sängarna låg Goodiebagen. OMG så mycket saker. Jag kommer att berätta mycket om dessa framöver, just nu ligger allt i en hög som jag går och klämmer och känner på lite då och då. WOW.


   


 



Sen var det dax för lunchen, supergod lax.


     


Därefter följde en massa tokiga aktiviteter. Det blev föreläsning av Tena om hur vi ska knipa för att slippa inkontinens, Vi pimpade Almondytårtor, vi hade skrattgympa, vi blev fina i håret och vi drack vin.


     


Vid kl 20 var det dax för galamiddagen, jag har aldrig sett så många tjusiga tjejer samlade på ett ställe förr.


Vi åt, fnittrade, drack fantastiska viner (som jag inte hittar på systembolaget tyvärr) och vann otroliga priser (jag vann fin duschcreme och bodylotion from Cskincare), och vi sångtävling (som vi inte vann) och sen dansade vi som tokiga hela natten lång till de fantastiska Götz kalas, de stackarna fick se saker som de nog önskade att de sluppit :-)



           



Det var många trötta tjejer som åt fruktost dagen därpå. Underbar hotellfrukost hade de men allt vad de slitna kroppanda behövde. Därefter var det dax för ännu mer priser. Jag vann den stora Liberogåvan. Där fanns allt man kan tänka sig behöva till Myra värt hur mycket som helst. Tusen tack Libero

Tyvärr glömde jag ta foto på vinsten men jag vet att Christel har foto på sin blogg.


Trötta och rätt bakis åkte vi tåget hem igen.


Vilket underbart dygn. Tack alla Fab Mamas som jag fick möjlighet att träffa. Jag hoppas att vi träffas snart igen


Puss på er alla!!!


PS: jag fick väldigt dålig kvalité på mina bilder men ni kan se mycket bättre på de andra tjejernas bloggar.




Av Annika - 14 oktober 2012 19:00

Är helt slut efter en fantastisk helg tillsammans med underbara bloggtjejer. Party all night long så jag orkar bara inte blogga om det ikväll. Ska bara smälta alla intryck först sen lovar jag att skriva om det imorgon. Huvudet måste sluta banka också innan jag kan tänka riktigt. Men fantastiskt kul var det och jag har träffat många nya fantastiska vänner. Stay tuned ?

Av Annika - 12 oktober 2012 13:58

Går och är förbannad på nåt som hände igår. Vi har målare som målar fasaden på fastigheten. Jätteduktiga och trevliga. De hälsar alltid glatt när man kommer med barnvagnen på morgonen.

Igår fick jag reda på att jag hade skickat mail till deras chef och klagat på en av dem och sagt att han kissat i buskarna och att jag har bildbevis. Ööööhhh, Självklart att han tittade konstgt på mig när jag mötte honom.

Detta har jag INTE gjort. Någon har alltså mailat chefen och utgett sig för att vara en kvinna med barn (jag är den enda kvinnan med barn) alltså jag. Detta känns helt fruktansvärt. Jag gick självklart ner till killen ifråga och berättade att det absolut inte var jag. Killen riskerar att bli av med sitt jobb stackarn.

Vad är det för sjuk feg person som inte kan stå för sitt mail utan måste låta mig stå för det, vilket jag absolut inte gör. Jag har väl bättre för mig än att ta foto på en kissande målare.

Jag har nu pratat med styrelsen och de ska gå till botten med detta. Jag kommer inte nöja mig förrän både killen och jag får en ursäkt!

Idiot!!!

Av Annika - 10 oktober 2012 22:33

Det blev en riktigt lyckad kväll. Ost, vin, salami, Cava, frukt, musik, fantastiska vänner, present i form av ljung som jag ska plantera i balkonglådan imorgon. En helt vanlig onsdag :-D

Myra åt glatt av de engelska cheddarkexen.

Skapa flashcards