Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2012

Kanarieöarna 2012

Av Annika - 25 oktober 2012 13:13

Nu har vi kommit hem från en fantastiskt välbehövlig semester på Kanarieöarna tillsammans med Myras Farmor och Farfar.

Jag var väldigt nervös innan hur det skulle gå att ta med en 13 månaders, som inte vill sitta still, en massa timmar på flyg. Det gick utmärkt, hon var så otroligt duktig, hon fick en vagga som hon sov 2,5 timmar i.


 


Vädret har varit kanon, 27°C hela tiden. Bungalowen var jättefin men där var väldigt lyhört.

Vi byggde en "grind" så att Myra inte kunde springa ut från trädgården så slapp vi jaga henne hela tiden.


Frukosten intogs på vår altan (jag var uppe först så jag inhandlade bullar):

   


Varje förmiddag tog farmor och farfar Myra med på långpromenad så Johan och jag kunde bara slappa vid poolen och inte behöva tänka på något. Helt underbart.

   


Myra var inte förtjust i att bada i poolen. Hon är van vid minisim i uppvärmd bassäng. Här var det väldigt kallt och hon ville INTE i. Men hon älskade att leka på lekplatsen och åka bilen.


          


Eftermiddagarna var lagom slappa, vi vilade och fikade. Det blev en hel del glass och bus också. Myra hittade en ny kompis, Katten (eller kattakräket som jag döpte den till, jag gillar inte hemlösa katter). Katten bosatte sig i vår trädgård. Myra pratade ofta med Katten som jamade tillbaka precis som om han förstod.



                           


Kvällarna bestod av god mat och dryck. Tapas, argentinskt, italienskt och spanskt, allt var underbart gott. Ge Myra ett vitlöksbröd och hon sitter som ett ljus hela middagen. En servitör gjorde ett försök med en mosad banan till henne. ppfftt som hon spottade och fräste, men när hon fick vitlöksbröd, schnitzel och pommes. mmmmm

hon testade även bläckfisk och det mumsade hon glatt i sig med. Tossiga tösen.


 

Farmor och Farfar på "Argentinaren".


Myra somnade gott på vägen hem från tapasbaren


 


      Myra sov gott efter alla vitlöksbröd


Två kvällar hämtade vi hem mat som vi åt på altanen för Myra (vi andra också för den delen) var lite trötta av all sol hela dagen. Mycket mysigt.


   

Spagetti ala Marinara


Vi hade en märklig tysk granne, han spelade musik och sågade kl 7 på morgonen.

Han bodde själv här nere och spelade keyboard på nån restaurang i Playa del Ingles. Vi blev inbjudna till honom för kaffe och musik en eftermiddag.


 


Som ni ser så har det varit en underbar semester. Nu är vi lite mer utvilade, lite brunare, lite fattigare och lite tjockare.


  


Nu kommer det tråkiga med att packa upp och tvätta, men men...

 
 
Ingen bild

Emma

25 oktober 2012 16:35

ÅÅå.. . så många härliga bilder! Ser ut som ni haft det underbart!!
Kramar från Emma

Annika

25 oktober 2012 16:43

Ja det har verkligen varit underbart

 
Popprinsessan

Popprinsessan

26 oktober 2012 17:14

Det både låter och ser ut som om ni haft det helt underbart! Verkar inte ha varit så mycket folk, eller?
Kram!

http://www.popprinsessan.se

Annika

26 oktober 2012 17:32

Ja det var underbart. De hade 4 pooler så det var inte så trångt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Ovido - Quiz & Flashcards