Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under juni 2011

Av Annika - 13 juni 2011 14:56

Största överraskningen på festivalen var Mr Big. Vilka musiker. Fantastiskt.


Av Annika - 13 juni 2011 14:52

Väldigt känslosamt när den här spelades i fredags. Fantastisk låt.


Av Annika - 13 juni 2011 13:24

Jaha, då var SRF över för det här året. Det har varit fantastiskt roligt och man önska bara att den hade varat några dagar till. Det var ett fantastiskt trevligt gäng i stugan och vädret var underbart (förutom torsdagen). Vi var 12 st som delade på en stuga som vanligt. Alltid lika kul att träffa alla, de flesta träffar man bara där. Lite jobbigt att dela rum med 6 personer och att dela på en 90 säng med Johan. Men det funkade fint, lite snarkande från några hörn men det får man ju ta.



Här kommer helgen i bilder:


                               


Bäst på festivalen var: Ozzy, Whitesnake o Mr Big.

Sämst: Ljudet på Black Lable Society


Man undrar redan vilka band som kommer nästa år :-)


Idag har jag varit på barnmorskemottagningen för att göra ett glukostest för att se så att jag inte har utvecklat graviditetsdiabetes. Allt var bara fint. skönt.


Ikväll blir det HIF-GAIS. Johans mamma har ordnat VIP biljetter så vi ska äta buffé och kolla på matchen. Jag kommer troligtvis mest hänga vid buffén :-)

Av Annika - 9 juni 2011 09:40

Tyvärr blev Johan tvungen att jobba lite idag så vi fick skjuta lite på avfärden till SRF. Men förhoppningsvis är han klar snart så att vi kan åka. Längtar efter festival, musik och att träffa alla som man inte ser så ofta.


Igår firade vi Elodie med middag på Pub Ro. Väldigt trevligt och väldigt god mat. Tyvärr bet stackars Caroline av en bit av sin tand. Inte så kul att behöva till tandläkaren idag. Hoppas att det går bra och att det inte blir alldeles för dyrt.


Här kommer lite bilder:


Live long and prosper.. eller något sånt ;-) Annelie övar på talet till sina studenter. Hon ska nog avsluta med något djupt och viktigt som de kan ta med sig i livet:

Ät inte gul snö!!!!

 

Efter 5 st grimasbilder fick jag denna fina på Linda

 

Carro (innan tandincidenten) Elodie (födelsedagsbarnet) och Jenny (alltid lika glad)

 

Då ses och hörs vi efter festivalen


Ha det så gott!!!

Av Annika - 8 juni 2011 11:28

Det har inte blivit mycket bloggande på sistone för jag har varit i stugan och haft det gott och igår var jag i Ullared med Annelie, och idag håller jag på att packa för fullt för imorgon bär det av till Sweden Rock Festivalen i Norje, det ska bli helt underbart att festivala lite.


Eftersom jag har lite ont om tid så skriver jag inte så mycket utan jag visar helgen i bilder i stället:


På torsdagen tog jag tåget till Kristianstad där pappa plockade upp mig för färd till Åhus och stugan. Det blev en härligt slapp dag och jag fick min sommar favorit rätt till kvällsmat:

 

På fredagen kom min bror Magnus, hans sambo Arlene och deras son Vincent till stugan och Vincent fick en cykel och vattenpistol (den jagade han oss med hela helgen)


   

Eftermiddagsfika:

 


Sen kom Johan ner och vi var fulltaliga, vi grillade och sen tittade vi på fotboll:


 

       


På lördagen solade vi och på kvällen åkte vi till Familjen Nilsson för middag och mys, Tusen tack för en härlig kväll:


Alla fick snaps i MFF glas utom Johan, han fick med en Anka på, vilken tur:

 

Sillaglass jättegott:  

Gott med Grillat:

 

Johan fick Bosses träningsjacka, väldigt populärt:

 


         


                    

På söndagen firade vi min födelsedag i efterskott. Jag fick en massa fina presenter. De flesta hade anknytning till mat, undrar varför :-)


Eftermiddagsfika:

   

På kvällen grillade vi igen som vanligt:    

 



Måndagen solade och slappade vi tills det var dax att bege sig hemåt igen:


Vincent och Johan lyssnade på Ozzy:

     

Tisdag morgon var det dax att åka till Ullared med Annelie. Efter lite tågstrul så kom vi iväg. Vi fikade, shoppade och åt. Man var helt slut på kvällen, men nu har jag köpt det mesta till Lillan. Skönt. 


Man måste ladda upp med energi för att orka:

 

Massor i vagnen:

 

Avslut i Ängelholm med en milkshake:

 

Idag packar jag upp allt jag köpte i Ullared, och sen måste jag packa för SRF, tyvärr passar inte några hårdrockströjor men jag får ta vad jag har. 

Ikväll fyller min kära franska vän Elodie år och hon är i Sverige för en gångs skull, så vi är ett stort tjejgäng som ska ut och äta gott med henne. 


Ha en bra dag/helg

Av Annika - 1 juni 2011 14:20

I år finns det så otroligt snygga kläder men inte för en heffaklump som jag.

Nästa år ska jag vara supertränad och alla gravidkilona ska vara borta och jag ska glida runt på stan med sånt här på mig (om jag hade vågat så hade jag köpt dem nu):


Jeane Blush - Lovely Jumpsuit Valerie AW10 W10D12b



beverly-tube-dress---s11


Nästa sommar så....

Av Annika - 1 juni 2011 08:20

Igår efter jobbet gick jag en liten shoppingrunda på stan. Är bara tvungen att ha en ny bikini bh eftersom de små rackarna har vuxit ordentligt och jag börjar bli rädd att de ska hoppa ur min nuvarande bh om jag inte passar mig och kanske gör en hastig rörelse på stranden eller nåt... och så kan man ju definitivt inte ha det.

Hittade en helt vanlig svart på H&M. Helt ok.


Träffade Linda och vi gick och åt gott på Utposten. Mycket trevligt som vanligt, Hoppas bara att Linda blir av med sin hemska hosta tills vi ska gå och titta på HIF-Djurgården. Om du läser detta Linda. Glöm inte köpa biljetter, Jag fixar snacks :-)


 


Satte mig och tittade på ps I love you när jag kom hem, vilken vacker film det är men så otroligt sorglig, som tur var så var jag ensam hemma annars hade nog Johan blivit lite skraj för mig. Det går bara inte att se den och gråta som de gör på film. Då menar jag att man ser snygg ut och en eller två små tårar rullar vackert ner för kinden. Här är det mer röda ögon och snor som rinner, inget vackert här inte, kan bara göras när man är ensam hemma.





Som jag säkert har berättat innan så är vi (mest Johan) stora fans av HIF. Johan sjöng "på gator röda och blå" för Lillan igår och ni skulle ha sett som hon sparkade. Inte bara en gång utan hela låten. Häftigt. Det kommer att bli en HIF:are




Nu är det dax att jobba, sista arbetsdagen innan min semester. 11 dagar. Ska bli helt underbart och dagarna är fullplanerade så jag kommer nog att vara tröttare efter, men det kommer det vara värt. 

Det börjar imorgon med att jag åker till stugan. Ska försöka blogga därifrån men jag lovar inget.


God Morgon Världen!

Skapa flashcards