Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Stor faktura, Tyskland och Midsommar.

Av Annika - 25 juni 2011 14:33

Det har varit en väldigt intensiv vecka som började lite panikartat med en faktura på hela topplånet på lägenheten och med 1 vecka på sig att betala. Ringde maken som fick det trevliga jobbet att ringa runt och lösa problemet. Tack och lov så löste allt sig och vi behöver inte sälja hus och hem elller gud förbjude våra kroppar för att kunna betala :-)

Som tack fick Johan en Whisky som jag köpte på flygplatsen. Det var han värd.

I tisdags åkte jag nämligen till Tyskland för att jobba och för att gå på min chefs 65års fest.

Väldigt trevligt. Hotellet vi alltid bor på ligger så mysigt vid en flod och med en vacker kyrka (som tyvärr börjar ringa kl 5 på morgonen) som utsikt.

Här kommer lite bilder.


Tyvärr lite suddig bild över flod och kyrka taget från uterestaurangen på hotellet:

 

Dr och Andrea

 


Andrea


 

Uteservering precis under mitt hotellrumsfönster, två spanjorer satt och var väldigt högljudda till kl 2 en natt:

 

Utsikt från hotellrummet:

 

Kyrkan igen


 

En glass på hotellterassen är aldrig fel:

 

Födelsedagsbarnet öppnar presenter:

 

Sabine o Andrea:

 

Dax för tårta och snapsar:

 


Igår var det äntligen Midsommar i Laröd hos våra kära vänner Carro o Magnus. Det blev mycket skratt och mat, kan väl säga som så att vi är inte de piggaste mörtarna idag. Tack snälla för en jättelyckad fest.



Annelie o Marie med välkomstdrink(ledsen för suddig bild):

 

Olivia (som gav oss ett visitkort där hon erbjuder barnpassning, vi ska hålla väldigt hårt i det kortet), Heidi o Jenny.

 

Markus o Johan med öl från Helsingborgs bryggeri:

 

Värdinnan Carro o Söta Michela fixar i köket:

 


Fina blommor som Carro plockat på en äng (som tyvärr luktade skit) och Jenny i bakgrunden.

 

Dax för gänget att hugga in på sillen:


 

Jenny (Alltid lika glad)

 

Jordgubbar och grädde till efterrätt:

 

Jenny o värden Magnus:

 

Eftermiddagsfika (mitt bidrag till festen):

 

Här är en syn man inte ser så ofta, Carro som hårdrockare :-)

 

Annelie rockar loss:

 

en gång till:

 


Johan försöker se farlig ut men egentligen...


 


är han så snäll så snäll (och som i skrivandes stund snarkar högt på soffan :-) )


 

Tjusiga Mi har blommor i sitt hår:


 


Kvällsmat:


 


Linslusarna Carro o Johan:


 


Fredrik var på ett strålande humör


 


Sen var det dax för guitar hero. Carro o Marie rockar loss:


 

Sen var det Johans tur:


 

Heidi undervisar Johan hur man ger massage, Carro (stackaren) fick vara försökskanin. Ser måttligt förtjust ut :-)

 

Nu är det snart dax att köra tillbaka till brottsplatsen för att äta upp jordgubbstårtan och hämta lite bortglömda saker. Vi ska även lämna vår söndriga tv så att Fredrik kan ta sig en titt på den.

Kvällen kommer att spenderas med film i soffan. Vi måste ladda batterierna tills imorgon då vi ska på dop till lilla Axel.


Ha en superskön Midsommardag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Skapa flashcards