Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under juni 2011

Av Annika - 18 juni 2011 13:09

Vad härligt det är med helg, även om vädret kunde varit lite bättre. Vi sov hur länge som helst i morse (får passa på för det kommer det inte bli om några månader). Johan gick och köpte frallor och sen har vi slappat och tittat på första säsongen av Solsidan. Det är så fantastiskt roligt.



Nu har Johan Whiskyvård, han putsar och organiserar sina whiskyflaskor. Mycket manligt. Själv ska jag ha lite spa (mycket kvinnligt). Ska se om jag kan nå ner till tårna och måla naglarna i nån fin färg, skulle det inte funka så får Johan ställa upp och måla dem hihi.


Idag har vi även börjat fundera på hur vi ska renovera köket i sommar. Imorgon bär det av till IKEA för att få inspiration och idéer. Efter att ha sett Mickan och Freddes hus i Solsidan så vill jag att allt ska vara vitt :-) men med en liten så kanske det inte är så lämpligt. Men fint....


Igår hade vi en riktig myskväll. Lite tilltugg och öl på balkongen (jag drack 0,0 %-ig)

och sen hade jag köpt räkor, havskräftor, rökta musslor och rökta räkor, aioli och bröd. Hann inte ta foto på dem för vi kastade oss över fatet men jag tog ett foto på tilltugget på balkongen.


 


Ikväll är vi bjudna på en spontangrillning hos Carro o Magnus, Ska bli mycket trevligt, killarna får stå ute i regnet och grilla så sitter Carro och jag i soffan och tittar på :-)


Ha en mysig Lördag!

Av Annika - 17 juni 2011 08:05

Den här veckan har gått ruskigt fort, kan inte fatta att det är en vecka sen vi var på Sweden Rock. 


För första gången på väldigt länge så har vi absolut inget inplanerat den här helgen och det är så otroligt skönt. Det blir helt spontant och vi gör vad vi känner för. Vet inte när det hände senast.

I kväll tänkte jag göra det lite extra mysigt med lite överaskningar för Johan. Vi har ju inte riktigt firat att vi varit tillsammans i 3 år så ikväll blir det mys. 


Igår var jag hos Mysiga Carro och vi skulle ha spelat spel men det märktes att vi inte träffats bara vi två på väldigt länge för vi hade massor att prata om. Vi får lösa mordgåtor en annan gång.


 

Nu kaffe, sen jobb.


God morgon Världen!

Av Annika - 16 juni 2011 12:38

http://www.pannkaksladan.se/


Det ser ju himmelsk gott ut, två exempel på vad man kan plocka ihop från deras pannkaksbuffé:


blocks_image


blocks_image

Så, vad säger ni? När sticker vi dit????

Av Annika - 16 juni 2011 08:38

Det är visst en liten vilding som gömmer sig i magen på mig. Jag kan av förklarliga skäl inte sova på magen längre, men nu har hon bestämt sig för att om jag sover på sidan så ska hon sparka på en njure eller i mellangärdet eller varför inte på urinblåsan så jag får springa och akutkissa, så nu finns det bara ryggläge kvar. Jag kan Inte somna på rygg!!! Är rätt trött idag kan man väl säga. Det är värt det men jag hoppas att hon är lugnare ikväll för jag behöver sova.


Igår kväll hände inte så mycket, det blev grillad hamburgare och Irene Huss Nattrond. Helt ok film och väldigt skönt att krypa upp i soffan och bara slappa.


 


En sak jag inte riktigt kan fatta det är att till helgen är det 1 år sedan mina underbara tjejer hade möhippa för mig. Jisses vad tiden går. Det var en helt fantastisk dag. De lurade mig totalt. Det blev hamburgergrillning, lerduveskytte, princessbröllop, linedance och pyjamasparty. Jag har nog aldrig skrattat och gråtit så mycket på en dag förrut. Det var en så välordnad och mysig dag som gick alldeles för fort.

Ett minne för livet.

Så här fin var jag när vi skulle dansa linedance, liknar en bordellmamma från Sydstaterna :-)

 


Nu är det dax för jobb och ikväll ska jag till goa Carro och lösa mordgåtor på Wii. Jag tar med munkar som vanligt och Carro fixar kaffe på termos, är man polis så är man. ;-)


God Morgon Världen!

Av Annika - 15 juni 2011 12:23

Fick ett sms från Babyproffsen att barnvagnen har kommit. Vi ska dock inte hämta den än eftersom det är 3 månader kvar och mycket kan hända men det är skönt att veta att det bara är att hämta. Tack  mamma och pappa för den fina presenten.


 


        

Av Annika - 15 juni 2011 08:46

När man väntar barn så finns det väldigt många företag som ger en gratis prover på diverse saker som man behöver när barnet har kommit. Igår var jag och hämtade ett sånt paket från apoteket. Baby to be. Där låg föräldrartidningar, krämor och oljor och... ett paket V6? Det är gott med V6 men varför? Är det för att man ska tugga det när man ammar och att barnet får mintsmak i bröstmjölken? Eller att nyblivna mammor har en sån dålig andedräkt att barnet kräks och hoppas att man adopterar bort henne om man inte tuggar V6? Hmmm frågorna är många men gratis är alltid gratis så jag tackar inte nej, men lite märkligt är det.




Johan repade med bandet igår så jag hade hela kvällen för mig själv. Den spenderades med detta:


   

Fick Carolina Gynnings nya roman, Laura Flickan från havet, i födelsedagspresent av mina föräldrar och det ska bli spännande att se om damen kan skriva. Tyvärr började det inte så bra, redan på första bladet var där ett fel! Ja, jag kan vara petig men lite faktakoll måste det vara. Hon skrev att i Duran Durans låt "The sun always shines on TV" spelades i hennes Walkman. Det var Aha som hade en hit med den låten och inte Duran Duran. Jag hoppas att det inte är en massa sådana fel i resten av boken för då kommer jag bara att reta mig och jag gillar Carolina så jag håller tummarna att det blir bra, jag återkommer med en recension när jag är klar med boken.


Dessa trevliga böcker fick jag också i födelsedagspresent. Har bara hunnit skumma igenom Italienska klassiker men det ser lovande ut. Kommer att gå upp minst 5 kg (till) om man ska laga allt det goda. 


 

Idag ska jag ha kontakt med skatteverket och försäkringskassan: Jippi NOT!!!

En massa att reda ut angående deklaration och föräldrarledighet. Men det är bara att ta tjuren vid hornen och reda ut allt.

Men först kaffe!



God Morgon Världen!

Av Annika - 14 juni 2011 08:19

Igår var jag på HIF-GAIS med Johans mamma, hon hade VIP-biljetter och ingen att gå med, självklart följde jag med. Vi fick stolar med små mjuka kuddar att sitta på och bara det gjorde att matchen kändes liiiite bättre.


Tyvärr satt där ett nöt och gapade på spelarna och coachade dem igenom matchen, Jag fick hemska flashbacks från när jag var simtränare och var tvungen att kasta ut en förälder för att han tog över min träning av hans son och gick och skrek och instruerade honom vid bassängkanten. Han var inte nöjd när jag sa till honom att det var jag som var tränaren och passade det inte så kunde han gå ut, han tog sin son och gick ut och kom aldrig mer tillbaka, stackars son.


I paus fick vi gå in i en loge och äta pizzabitar och de som ville/kunde fick vin eller öl. Själv tog jag en mycket god Ramlösa. Istället tog jag två muffinsar till kaffet ;-)


Tyvärr spelade HIF inte så bra och det blev bara 1-1. Men jag fick vara VIP för en kväll. Nu är jag tvungen att komma tillbaka till verkligheten och på schemat för dagen står: jobb, vika tvätt, handla mat. Sooo nooot VIP!


   

Någonstans i vimlet på 37an står min man:

 

God Morgon Världen!

Av Annika - 13 juni 2011 15:04

Så här stor är jag nu i v28   


 

Men det var inga problem att lufsa runt på SRF. Och självklart lufsade jag runt med mat i högsta hugg, tror att det var en kebabtallrik just då.

Ingen aning vilka tjejerna är i bakgrunden men nu när man tittar efter så var det jäkligt snygga kjolar de har..


Skapa flashcards