Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 4 februari 2013

Förskoledjungeln

Av Annika - 4 februari 2013 22:25

Idag har Myra varit trött ända sen hon vaknade, antagligen växer hon eller så behöver hon bara extra sömn efter influensan.

Själv har jag börjat boka upp möten med olika förskolor. Vilken djungel det är. Vilken ska man välja? Vilken pedagogik? Utedagis? Lagom stora barngrupper? Öppettider? Privat eller kommunalt? Phu, men nu är vi nere i 3st som verkar bra och som vi ska titta på. Sen kan man ju bara hoppas att man väljer rätt.

Vad var viktigast för er i ert val av förskola? Vad ska man titta efter?

 
 
Popprinsessan

Popprinsessan

7 februari 2013 15:01

Ja, det är inte lätt. För sedan är det ju inte säkert att man får plats på den förskolan som man vill ha iaf..

Sådant som var viktigt för oss när vi kollade förskola till L var öppettiderna eftersom jag jobbade i Malmö och reste en del och J reste(er) mkt. Vi ville inte ha ett ställe som stängde 17 eftersom J är tidsoptimist även om han slutade 16.30 då..
Tyckte också att det var viktigt hur sommaren fungerade. Dvs hur många veckor det är stängt. Närheten till stället, att det är lätt att ta sig dit och att det inte ligger i andra änden av stan när man ska till jobbet eller hem.

Nu fick inte L plats på den förskolan vi helst ville men kom på en riktigt bra ändå. År 3-5 var hon i en utegrupp. De åt inne och hade lokaler att vara i men var mycket ute. Hon var väldigt lite sjuk under den tiden.

Nu går ju R på den förskolan som vi ville att L skulle gå på :-)
Lycka till!

http://www.popprinsessan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Ovido - Quiz & Flashcards