Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 6 november 2012

Danska doktorer och städning.

Av Annika - 6 november 2012 14:16

Myra har tagit sig för örat sen hon badade i poolen på Kanarieöarna, så idag tog jag henne till doktorn. Vi fick vänta ett bra tag på läkaren så hon hade full show i väntrummet. Mest stod hon och snackade långa meningar (obegripliga förstås för hon är ju bara 13 mån) med en 1m stor tränoshörning samtidigt som hon klappade (bankade) den på huvudet. Till slut var det vår tur. Jag tror att allt var ok med örat för jag förstod bara vissa ord som tex faber? vax och okej. Jag bor 20 min (med färja) från Danmark men jag kommer aldrig att förstå danska. Märkligt språk. Men han log och tog mig i handen och vips så var det besöket över. Så jag förmodar att hon mår bra.

Nu sover hon middag (snarkar enormt högt för hon är fortfarande genomförkyld) och jag städar och packar. Städar för att Johan ska vara gräsänkling tills på fredag och ska ha grabbkväll på torsdag, och packar för att imorgon åker jag och Myra till Tyringe igen. Vi har en massa kul inplanerat som jag kommer att berätta om sen.

 
 
Tina

Tina

6 november 2012 18:31

Haha! Nej du danska det kommer jag heller aldrig förstå mig på. Fast jag är ju Stockholmare ifrån början så jag är ju lite ursäktad ;-) KRAM!

http://familjenrosmer.blogpsot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Ovido - Quiz & Flashcards