Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under november 2012

Av Annika - 26 november 2012 19:40

Idag följde Farmor med och tittade när Myra simmade. Det såg så kul ut för för varje sak som Myra gjorde ( hopp, dyk mm) så tittade hon bort mot Farmor precis som om hon ville kolla så att hon såg hur duktig hon var. Och hon är superduktig. Inte ett dugg rädd för vattnet.

Vår käre vän Micke kom ikväll med vår Vinkyl som han ordnat till oss. Den blev verkligen jättesnygg ovanför kylen. Den ska nu fyllas med lite goda viner. Myra blev överlycklig över all frigolit och hade sysselsättning hela kvällen. Jag får nog dammsuga imorgon igen (dammsög en vända idag)

Förra söndagen hade jag ju kakkalas och mitt bidrag var en toscakaka. Jag hade inte bakat på väldigt länge men kom på hur kul det är, så idag bakade jag en vaniljfylld sockerkaka som Johan får ta med till jobbet imorgon (tog en bit själv också för den såg ju så god ut). Tänkte feta till tjejerna på hans jobb lite hihi de är alldeles för magra och snygga ;-)

Nu ska vi natta Myra och sen ska vi se Johan Falk: Barninfiltratören.

Av Annika - 24 november 2012 22:00

Jag är så mätt att jag ligger här på sängen och allvarligt funderar på om jag skulle kunna sova med linserna på i natt för jag orkar inte gå upp för att ta ut dem. Vilken fantastisk middag svärfar bjöd ut oss på på Le Cardinal. Det blev löjrom, oxfilé och crème brylle. Helt magiskt.

Myra åt vitlöksbröd och tittade på Pingu. Så duktig hon är att ha med.

Tusen tack Svärfar och stort Grattis på födelsedagen. Hoppas att du hade en lika trevlig kväll som vi. Du får gärna fylla år snart igen.

Av Annika - 24 november 2012 13:58

Och här är beviset :-)

 

Av Annika - 24 november 2012 13:22

Igår passade Farmor Myra på eftermiddagen medan jag fick några timmar hos frissan. En av frisörerna fyllde år så alla blev bjudna på tårta och kaffe. Sån service är väldigt uppskattad.

Johan var på whiskyprovning på kvällen så jag hämtade Gourmetas på Lagmarks. Helt underbara.
När Myra somnat gjorde jag te och kröp under en filt för att se Bridesmates. Vilken besvikelse. Totalt värdelös film. Om man nu ska göra en så kass film så kan man göra den kort, inte över två timmar lång. När den äntligen var slut så hade jag lite spa, insmord i minst 2 liter krämer så kröp jag ner med en uppvärmd vetekudde och såg The Holiday. Myyyyycket bättre film.

Nu slappar vi innan det är dax att fira käre Svärfars födelsedag.

Av Annika - 22 november 2012 20:27

Idag när jag hade som mest ont i huvudet (efter 4 dagar är den ääääntligen borta) och tyckte synd om mig så kände jag att jag minsann skulle köpa en julklapp till mig själv.

Det blev en underbar MOO väska som jag tittat på länge.

Så God Jul på mig själv.

Nu är det snart Revenge

Av Annika - 22 november 2012 14:27

Har inte bloggat på några dagar för jag har en sån fruktansvärd huvudvärk som inte vill ge med sig och tabletter hjälper inte. Väldigt jobbigt.

Var i alla fall på barnrytmik i förmiddags och det verkar som om vi är tvungna att köpa en Xylofon i julklapp till Myra. Superskoj. Suck. Hon släppte inte den ifrån sig och bankade som en vettvilling. Det är ju ett sånt skönt ljud. Jippi!!! Hon fick även tag på en trumma. Dubbel jippi!!

Nu sover hon så jag ska blunda en stund. Återkommer när huvudvärken släppt.

Av Annika - 20 november 2012 21:07

Idag har jag och Myra varit hos hennes farmor. Hon bjöd på sin goda spagetti och köttfärssås. Myra som var trött när vi kom dit, busade med vovven, lekte med alla slevar/köksredskap och dansade och visade sig. Till slut var hon övertrött och skrek tills hon somnade. Då passade vi på att sitta och prata om allt möjligt. Tack för en mycket trevlig dag Svärmor/farmor.

Av Annika - 19 november 2012 17:45

Tycker att det är måndag ofta. Som alla måndagar så var det minisim idag. Tyvärr hade vi ingen ledare men vi dök, plaskade och hade skoj ändå.

Nu ligger jag i sängen och väntar på att alvedonen ska börja verka så att min dundrande huvudvärk ska släppa.
Vi ska ju ha filmkväll med popcorn sen och då måste jag ju vara kry.

Ovido - Quiz & Flashcards