Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Annorlunda liv.

Av Annika - 28 augusti 2012 13:15

Gick och tänkte idag på hur livet har förändrats sen jag blev mamma.


Hade jag inte haft Myra så hade jag säkert varit ute och rest med jobbet idag. Kanske suttit på en uteservering i Milano och ätit en god risotto och tittat på folk efter en lyckad/misslyckad förhandling med någon kund som oftast var 60 år och nog gärna hade velat kalla mig för "lilla Gumman" och klappat mig på huvudet när jag ville höja priset.


Eller så hade jag kört bil i centrala Krakow och med livet som insats försökt hitta mitt hotell.


istället så har jag bytat 5 blöjor, gjort mjölkersättning och gröt. tröstat ett ledset och snorigt barn, fått snor på blusen, när jag torkade av snoret hittade jag en brun fläck bredvid, tänkte oj choklad, kom på att det kan det inte vara för jag har inte ätit choklad, Hmmm, mindes den senaste bajsblöjan, för att få slut på gråtandet så har jag gjort "roliga" grimaser, sjungit imse vimse spindel. gått promenad. pussat min dotter på kinden, snusat henne i håret och känt en otrolig kärlek.


så valet på att jobba eller vara hemma är otroligt enkel. Hur jobbigt det än är stundtals så när man får en puss, ett stort leende och två armar som sträcker sig efter en så är allt värt det och jag skulle inte byta ut detta för alla pengar i världen.


Helt plötsligt har karriär förlorat all sin tjusning.


Att vara mamma är det bästa jobbet i hela världen!



 


Ren kärlek!!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Ovido - Quiz & Flashcards