Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Babycafé, smakportioner och andra funderingar

Av Annika - 16 februari 2012 12:39

När klockan ringde i morse och vi skulle upp tittade Myra yrvaket på mig och tänkte nog, jävla kärring. Själv var jag också väldigt yrvaken men vi hade bestämt träff med Anki och Hugo kl 9.00 (Myra sover normalt till kl 10). Anki och Hugo undrade nog också vad sjutton vi hade gjort för det var två trötta vi mötte upp för att gå på babycafé.

Nu visade det sig att de hade slutat med babycafé och de hade öppen förskola istället så barnen var lite äldre. Men det hindrade inte Myra och Hugo som låg och myste på en filt och bekantade sig med varandra medan deras mammor drack kaffe och fick snacka av sig lite.


   


Vi stannade inte så länge utan sen gick vi en långpromenad i solskenet. Detta kommer vi att göra om fler gånger, kanske inte just där men det finns ju hur många babycaféer och öppna förskolor som helst att välja på.


Nu sover Myra gott efter långpromenad, katrinplommonpuré och en stor flaska mjölkersättning, så nu kanske hennes mamma kan få tid till att röja här hemma lite och sen fortsätta med allt som ska göras inför namngivningsceremonin.


Igår kände jag mig som Lussan i Solsidan. Jag gjorde egna smakportioner (nej inte som Lussan som gjorde fondue eller om det var hummer), jag kokade morötter och palsternackor och mixade och mosade och stod i. Som tur är så älskar Myra det.


Ok slut för idag, tack för idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Ovido - Quiz & Flashcards