Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

Tankestorm i hormonernas spår

Av Annika - 12 juli 2011 09:07

Jag funderar på om man kanske är en fruktansvärd människa som medvetet sätter barn till den den här onskefulla världen. Stackars liten som måste leva här bland allt våld och elände som finns och det verkar bara eskalera för varje dag. Det räcker med att sätta igång datorn och gå in på aftonbladet så är det minst 3 mord, 5 misshandlar, 4 våldtäkter, krig och en massa naturkatastrofer. Hur ska man kunna skydda sitt barn från detta? Jag vill ju inte bli en överbeskyddande hönsmamma och jag vill inte att vi ska behöva leva som eremiter på en öde ö för att slippa komma i kontakt med detta. Så, vad f-n gör man?


Man läser att skolorna blir bara sämre och sämre och att si och så många barn blir mobbade och mår psykiskt dåligt pga situationen i skolan.

För att inte tala om hur modetidningar visar upp idealkvinnan, man ska vara ett vandrande skelett och le vackert fast man egentligen är så hungrig att man vill skrika. Hur ska min dotter kunna bli nöjd med sig själv och sin kropp när till och med de vackraste supermodellerna blir retoucherade i tidningarna för att inte ens deras kroppar duger?


Som kvinna idag så måste du se ut som en fotomodell, göra spikrak karriär, laga gourmet middagar efter jobbet, träna 7 dagar i veckan och hemmet måste se ut som i en inredningstidning. Sen ska man träffa den perfekta mannen och ha minst 3 timmar avancerat kamasutrasex innan man ska sova 8 timmar. Hur f-n ska man orka med allt??



Jag behöver lite glada nyheter nu. Jag är trött på att Aftonbladet och Expressen bara öser på oss elände. Världen kan inte bara vara en ond plats, det måste väl finnas något gott också?


Idag är det många tankar som stormar och de är väl inte direkt några fluffiga rosaskimrande sockervaddstankar direkt. 


Kanske lite kaffe kommer att hjälpa


God Morgon J-a Värld!

 
 
Ingen bild

Annelie

12 juli 2011 20:53

Men... Annika då! Inte är det väl såååå illa? För att göra din dag lite bättre (hoppas jag) så kan jag meddela att jag och Mi har varit i Åhus och solat idag. På vägen hem stannade vi till i Gittes tygkälla... och jag handlade tyger till 2 kappor och en klänning. ;-) Ska bli kul att få sätta igång och producera! I Kristianstad lyssnade vi sedan på Aftonsång i Heliga Trefaldighetskyrkan - DET DU!! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Ovido - Quiz & Flashcards