Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

Skön helg, Hormonrusningar och hårfärg

Av Annika - 11 juli 2011 08:42

Den här sommaren är ju helt fantastisk så här långt. I fredags gick vi och åt Mongolisk wok på Asia Kock, man äter alldeles för mycket för det är så otroligt gott. Vi fick nästan ta en taxi hem :-)

Lördagen spenderades på stan och i hamnen. Skönt att bara kunna strosa runt och inte ha några som helst tider att passa. Det blev en hel del fika och att sitta och titta på folk i solskenet. Det var riktig medelhavskänsla att sitta i hamnen och titta ut över vattnet.

I söndags mötte vi upp vår kära vän Mike (sångare i Cloudscape och Fullforce bla) för lite häng i hamnen. Jag lyxade till det med ett glas alkoholfritt vin och killarna drack Helsingborgsöl. 


             

Man behöver inte betala dyra utlandsresor när Sverige är såhär fantastiskt.


Har börjat få hormonrusningar igen. Inte så att jag blir irriterad och arg (inte om jag får säga det själv) men väldigt gråtmild. Tankarna på förlossningen och framtiden är ibland överväldigande och just nu tänker jag väldigt mycket på det. Som tur är så är Johan så lugn och trygg och han kan verkligen få mig att känna att "det här kommer vi att klara lätt" vilket är jätteskönt. Idag går vi in i 8:e månaden och det börjar närma sig ordentligt. Känner mig inte alls förberedd men jag undrar om jag någonsin kommer att känna mig helt förberedd.


Nu är det dax för jobb och sen ska jag till frissan. Ska göra det lite mer sommarljust. Om det blir bra så kanske jag lägger upp en bild senare.


God Morgon Världen!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Ovido - Quiz & Flashcards