Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under juli 2011

Av Annika - 20 juli 2011 13:08

Nu har Gulliga Vera och hennes Underbara son Alex varit här och fikat. Det blev glass i stora lass och vi fick en massa barnsaker, allt från amningskudde till barnstol. Helt fantastiskt, Tusen tack för allt.


     

Hoppas att det inte dröjer alltför länge tills vi ses igen.

Av Annika - 20 juli 2011 10:07

Idag hinner jag inte skriva så mycket för det är full rulle. Snart kommer Vera och hennes ena tvillingson på fika. Vi har inte träffats på evigheter så det ska bli jättekul. Lite marängsviss och tjejsnack är aldrig fel.

Ikväll kommer Carro och Magnus. Ska också bli jätteskoj. Alltid kul att träffas. Det brukar bli såhär, Carro och jag i soffan med vars en kopp kaffe och tjejsnack, killarna vid cd:n där de diskuterar hårdrock.


Hoppas jag kan lägga ut lite foton senare.


Av Annika - 19 juli 2011 09:45

Igår var vi på O'Learys och tittade på Kalmar-HIF. Vad kan man säga mer än Serieledare, serie, serieledare  . Underbart. Där var massor av folk och det var helt otroligt varmt men en härlig stämning. Hoppas att de fortsätter att spela såhär även när Gerndt försvinner. Det hade varit gött med ett SM guld.


Vi träffade en kille som startat upp en fotostudio (har sett hans foton och de är fantastiska) och han tyckte att vi kunde boka honom till gravidfoton. Så nästa vecka ska vi göra lite häftiga foton. Lika bra att passa på för jag kommer inte att bli såhär stor fler gånger. 


Imorse var vi hos MVC och kollade upp så att allt är bra med lillan. Allt var kanon, hjärtljuden var starka och hon har redan lagts sig tillrätta med huvudet neråt. Barnmorskan tippade på att hon kommer att väga ca 3.4 kg vid födseln och det är ju helt lagom. Läste ju förra veckan om en tjej i Texas som fött ett barn på 7,5 kg och det är väl inte det man önskar precis.

Mitt blodvärde var lågt dock så hon rekommenderade jordgubbar. Inte helt fel medicin. Så idag blir det till att mumsa på jordgubbar hela dagen.


Nu är det dax för jobb och kaffe.


God Morgon Världen!

Av Annika - 18 juli 2011 10:32

Då var man hemma igen ifrån en härlig helg i stugan. Min svägerskas föräldrar är på besök från filipinerna och vi hade väldigt trevligt. Vi fick otroligt fina kläder till Lillan från dem, väldigt fina och vi är mycket tacksamma.


Lite bilder från helgen:              

Nu är vi hemma igen och det är dax för sista arbetsveckan för mig innan semestern börjar. Det känns mycket märkligt att jag inte arbeta på länge, men det ska bli så skönt att kunna förbereda sig för Lillans ankomst. Tyvärr har jag fått en grym foglossning och det gör så ont i höfterna och svanskotan. Ska till barnmorskan imorgon och jag hoppas att hon har några tips för att underlätta detta för det är helt hopplöst att sova och jag behöver verkligen sova så mycket som möjligt nu.

Nu jobb och sen ska vi till O'Learys ikväll för att titta på Kalmar-HIF. Heja HIF!!!

Av Annika - 14 juli 2011 09:13

Idag är det en trött Annika som bloggar, men en väldigt glad Annika. Jag hade en supertrevlig dag igår som började med att jag och bästa vännen Carro åkte på vår årliga shopping/fika tur till Köpenhamn.Där ösregnade men vi köpte vars ett paraply så var det problemet löst. Vi shoppade, åt lunch, shoppade, fikade, shoppade och avslutningsvis så fikade vi. En väldigt bra dag, tyvärr tog batteriet slut på kameran så ni kan inte få några bilder men här kommer två på mina inköp:

   

Och innan ni säger något: Nej de passar mig inte just nu, och ja jag ska banne mig kunna ha dem efter graviditeten.


Jag hann hem och ta en dusch och vila mina onda fötter innan det var dax för nästa trevliga sammankomst, middag och stand up på Tivoli med mina underbara vänner. Det blev mycket skratt och det var väldigt trevligt.

Jag tog några bilder men de blev inte så väldigt bra (måste nog till optikern snart) men det kan vara så att min kära vän Annelie fick bättre och kanske hon kan skicka till mig så att jag kan visa er, men här kommer några


                 

Jag fick även ett insidetips om att mitt kära kusinbarn frotterar sig med kändisar i Helsingborg, visst är han en riktig fotomodell:



Natten har varit hemsk då Lillan har sparkat och gjort det omöjligt för mig att sova mer än 4 timmar så gissa om jag är trött idag.


Nu ska jag jobba lite och sen ska jag till Tyringe och fira farmor som fyller 91 år. Därefter åker jag vidare till stugan och helgen kommer att spenderas där och i Kristianstad då våra vänner Marcus och Calle ska spela med sitt band Bring it on på lördag.


Ha en bra dag/helg


Av Annika - 12 juli 2011 09:07

Jag funderar på om man kanske är en fruktansvärd människa som medvetet sätter barn till den den här onskefulla världen. Stackars liten som måste leva här bland allt våld och elände som finns och det verkar bara eskalera för varje dag. Det räcker med att sätta igång datorn och gå in på aftonbladet så är det minst 3 mord, 5 misshandlar, 4 våldtäkter, krig och en massa naturkatastrofer. Hur ska man kunna skydda sitt barn från detta? Jag vill ju inte bli en överbeskyddande hönsmamma och jag vill inte att vi ska behöva leva som eremiter på en öde ö för att slippa komma i kontakt med detta. Så, vad f-n gör man?


Man läser att skolorna blir bara sämre och sämre och att si och så många barn blir mobbade och mår psykiskt dåligt pga situationen i skolan.

För att inte tala om hur modetidningar visar upp idealkvinnan, man ska vara ett vandrande skelett och le vackert fast man egentligen är så hungrig att man vill skrika. Hur ska min dotter kunna bli nöjd med sig själv och sin kropp när till och med de vackraste supermodellerna blir retoucherade i tidningarna för att inte ens deras kroppar duger?


Som kvinna idag så måste du se ut som en fotomodell, göra spikrak karriär, laga gourmet middagar efter jobbet, träna 7 dagar i veckan och hemmet måste se ut som i en inredningstidning. Sen ska man träffa den perfekta mannen och ha minst 3 timmar avancerat kamasutrasex innan man ska sova 8 timmar. Hur f-n ska man orka med allt??



Jag behöver lite glada nyheter nu. Jag är trött på att Aftonbladet och Expressen bara öser på oss elände. Världen kan inte bara vara en ond plats, det måste väl finnas något gott också?


Idag är det många tankar som stormar och de är väl inte direkt några fluffiga rosaskimrande sockervaddstankar direkt. 


Kanske lite kaffe kommer att hjälpa


God Morgon J-a Värld!

Av Annika - 11 juli 2011 08:42

Den här sommaren är ju helt fantastisk så här långt. I fredags gick vi och åt Mongolisk wok på Asia Kock, man äter alldeles för mycket för det är så otroligt gott. Vi fick nästan ta en taxi hem :-)

Lördagen spenderades på stan och i hamnen. Skönt att bara kunna strosa runt och inte ha några som helst tider att passa. Det blev en hel del fika och att sitta och titta på folk i solskenet. Det var riktig medelhavskänsla att sitta i hamnen och titta ut över vattnet.

I söndags mötte vi upp vår kära vän Mike (sångare i Cloudscape och Fullforce bla) för lite häng i hamnen. Jag lyxade till det med ett glas alkoholfritt vin och killarna drack Helsingborgsöl. 


             

Man behöver inte betala dyra utlandsresor när Sverige är såhär fantastiskt.


Har börjat få hormonrusningar igen. Inte så att jag blir irriterad och arg (inte om jag får säga det själv) men väldigt gråtmild. Tankarna på förlossningen och framtiden är ibland överväldigande och just nu tänker jag väldigt mycket på det. Som tur är så är Johan så lugn och trygg och han kan verkligen få mig att känna att "det här kommer vi att klara lätt" vilket är jätteskönt. Idag går vi in i 8:e månaden och det börjar närma sig ordentligt. Känner mig inte alls förberedd men jag undrar om jag någonsin kommer att känna mig helt förberedd.


Nu är det dax för jobb och sen ska jag till frissan. Ska göra det lite mer sommarljust. Om det blir bra så kanske jag lägger upp en bild senare.


God Morgon Världen!


Av Annika - 8 juli 2011 08:58

Vad skönt det är att vakna upp och inse att det är fredag. Mindre skönt att vakna upp och inse att det inte finns en enda kaffeböna i hela lägenheten. Men efter en titt i spegeln och utan att hoppa högt av skräck för det jag såg så kunde jag snabbt springa ner till Mästerlivs som jag var (ja jag borstade tänderna och klädde på mig) och köpa. Passade på att köpa några frallor också så nu är allt rätt med världen igen. 


Igår fick jag massage av min kära make och äntligen kan jag röra ryggen igen. Visst har jag grym träningsvärk idag men jag är inte stel som en pinne längre. Helt underbart. Han är snäll han..


Helgen kommer att bli väldigt lugn för oss. Vi ska bara en sväng till IKEA och beställa inredning till köket och då ska vi även passa på att köpa spjälsäng och allt som hör till den. Nu är det inte många saker kvar att införskaffa, Skönt. Sen kan jag bara luta mig tillbaka och vänta på att Lillan ska komma.

Kan fortfarande inte riktigt fatta att om ca 9 veckor så blir vi föräldrar. Spännande och skrämmande på samma gång.


Nu är det dax att dricka morgonkaffe på balkongen.


God Morgon Världen!

Ovido - Quiz & Flashcards