Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 13 maj 2011

Mat, hicka och gamlingar...

Av Annika - 13 maj 2011 08:06

Igår hade vi absolut inget inplanerat för kvällen vilket var ovanligt och väldigt skönt.

Vi passade på att grilla eftersom de har sagt att vädret kommer att bli  mycket kallare nu några veckor framöver, det blev det här:


 

Grillad benfri kotlett med hasselbackspotatis (fortfarande i ugnen när bilden togs) grillad baconlindad svensk sparris, vitlöksfräst spenat och chilibearnaise.


Eftersom det var första gången jag gjorde spenaten så råkade jag ta 1 klyfta vitlök för mycket men det blev supergott ändå. Tror dock inte att den lilla uppskattade all vitlök för hon har varit igång hela natten (har läst att viss smak av mat kan gå över till fostervattnet som de sedan kan smaka), nu i morse började hon hicka, första gången jag känt något sånt och det var häftigt, hela magen hoppade.


Såg detta roliga klipp och bestämde mig för att såhär ska jag bli när jag blir gammal   



Vad skönt det är att det är fredag. Vi har en mycket fullspäckad och rolig helg framför oss.


Ikväll ska vi grilla hos våra gulliga vänner utanför Båstad.


Imorgon är det ESC final hos söta H i Tyringe. Det har blivit en stor tradition (nån som vet hur många år?) att vi träffas, grillar och tittar på ESC tillsammans, vi satsar 20 kr och den som har gissat på de 3 högst placerade vinner (fast mest sitter vi och snackar, skvallrar och har trevligt). Känner på mig att jag har tur den här gången.


På söndag ska jag vandra rundor på IKEA för att inhandla lite saker till stugan, ska även till Flowerteam för att hitta en körsbärstomatplanta och lite blommor till balkongen.


Men nu är det dax för sista jobbrycket innan helgen.


God morgon Världen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Ovido - Quiz & Flashcards