Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Inskrivning hos MVC

Av Annika - 11 mars 2011 09:43

God morgon


Har precis kommit tillbaka från vår inskrivning hos MVC. Allt såg helt ok ut och jag fick reda på att jag varken hade Syfilis eller HIV. Tjoohoo :-)


Men jag hade visst en ovanlig blodgrupp som gör att jag måste ta lite exta blodprov för att se så att jag inte bildar antikroppar mot barnets blod. Förstod inte allt men jag ska googla lite och om ni har info så tar jag gärna emot.


i eftermiddag åker maken iväg till Torekov med jobbet. så jag är gräsänka ikväll.

Det betyder, soffa, god mat, godis, 3 tjejfilmer. ( eat, pray, love SATC I & II).

Kan bli en helt klart trevlig kväll.


Nu får jag väl ta och jobba lite.




 
 
Ingen bild

Annikka

15 mars 2011 07:20

Det är ju faktiskt lite märkligt.........samma namn och samma Rh-faktor. Jag förmodar att det du skrev ovan innebär att du också är Rh-negativ. För mig innebar det endast, som du skrev, att jag fick lämna lite fler blodprov + att man fick en extra spruta efter förlossning (endast då barnet är Rh-positivt).
Grattis till magen, kul att läsa här om vad som händer.
// Annikka Svensson (med 2 k)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Ovido - Quiz & Flashcards