Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under december 2013

Av Annika - 16 december 2013 18:34

För några veckor sedan fick jag två biobiljetter av Stena Line till förhandsvisningen av Sune på bilsemester.
Tyvärr är min dotter lite för liten för den typen av film så jag gav dem till vår kära vän så han kunde ta med sin gulliga son. Gissa om det blev uppskattat.



Tusen tack Stena Line säger en glad kille och hans pappa.

Av Annika - 16 december 2013 16:18

Igår var Myras bästis Hugo med familj på julpyssel hos oss. Vi bakade pepparkakor som fröknarna på förskolan ska få. Barnen åt deg och jag och Anki gjorde pepperkakor.

Medan vi vuxna åt en fantastiskt god pasta som Johan gjort (barnen åt fläskpannkaka tidigare) så låg barnen och pratade på soffan.


Det var en riktigt mysig söndag.


Nu är jag i Danmark och sitter på ett litet hotell på landsbygden. Inte lika mysigt men det är kul att jobba också.

Av Annika - 15 december 2013 21:17

Igår var det dags för tjejgängets äldsta tradition. Julfesten. I år var vi i Vinslöv och så skoj det var. Så mycket tjatter och skratt. Sånt skratt som gör att man har träningsvärk i magen idag.

Som vanligt hade vi knytis ( julmat är förbjudet) och ojojoj vad mycket gott vi åt.

Sen hade vi som vanligt julklappsutdelning. Och en helt underbar tomte. Jag fick en fin Sushibok som vi definitivt kommer att testa en kväll.

Tiden gick som vanligt alldeles för fort men förhoppningsvis så ses vi snart igen.

Av Annika - 11 december 2013 22:55

Ikväll var jag på julbord med jobbet på Långbro värdshus och det var definitivt det bästa julbord jag någonsin ätit. Jag ligger nu proppmätt i sängen och grämer mig för att jag hade fullt upp med att äta allt fantastiskt att jag glömde ta foto. Men jag snodde ett från nätet på detta charmiga ställe


Jag grämer mig också att jag inte orkade någon dessert för vilket dessertbord det var.

Nu ska jag sova gott i min stora säng på hotellet. Imorgon är det full rulle på jobbet igen innan jag åker hem till mina älsklingar i morgon kväll.

Av Annika - 10 december 2013 16:39

Skriver detta från planet till Stockholm. Kaptenen upplyste oss precis när vi satt oss att vi är 45 min försenade för att det är dåligt väder i Stockholm. Bääää. Jag vill hem igen.

Utsikten:

Jag har varit trött och omotiverad hela dagen och detta hjälpte inte till. Min plan var ju att hinna in till stan för lite julklappsinköp till Johan men det kommer jag inte hinna. Fy vad trött jag blir. Det får bli ett glas rött när vi väl är iväg. Det kanske livar upp lite.

Av Annika - 8 december 2013 17:52

Idag har det tvättats, lekts och mysts i vårt hem. Det trista regniga vädret har gjort att det känts skönt att vara inne under en filt.

Jag har gjort lite julgodis som blev alldeles för gott.

4st mars
90 g smör
Några nävar kalaspuffar

Mars och smör smälts på låg värme. I med några nävar kalaspuffar och klicka sen ut ca 25 klickar på ett bakplåtspapper. In i kylen för att stelna. Ät & njut

Känns som 5000 kalorier i varje men strunta i det, det är ju snart dags för nyårslöften.

Av Annika - 7 december 2013 10:46

Dottern skulle ta på sig byxorna.
Det blev liite knasigt.

Av Annika - 6 december 2013 21:30

Johan är på julfest med jobbet så ikväll är jag gräsänka. De skulle till Kitchen & Table så jag kan tänka mig att de äter gott.

Myra och jag har festat till det på falukorv och makaroner. Mmmm, lyxigt jag vet. Sen har vi lekt restaurang, tittat på tecknat och hoppat i sängen (alltså Myra har hoppat, inte jag, då hade vi fått köpa nya fjädrar imorgon).

Nu sover hon och jag har krupit upp med min favoritfilm The Holiday och ett glas Villa Puccini.

En Gräsänkemyskväll helt enkelt.


Hoppas att ni har en skön fredag och att Sven inte varit alltför jobbig.



Skapa flashcards