Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under augusti 2013

Av Annika - 11 augusti 2013 16:26

Idag har världens bästa familjen Andersson varit här på en liten lunchbjudning. Vi åt Filippinska kycklingvingar och tunnbrödsrullar med Pulled Pork och lite jordgubbar med kondenserad mjölk till efterrätt. Lite Cava på det livar upp vilken söndag som helst. Vi hade superskoj och pratade om allt från jobb till att döda varandra ;-) en riktigt trevlig lunch med andra ord.

Nu är Karlarna på HIF och jag håller på att packa för ett litet spontant äventyr, men mer om det en annan dag.

Hoppas att ni har en skön söndag därute.

Av Annika - 11 augusti 2013 10:25

Igår var vi hos våra goda vänner i Laröd, där grillade vi och satt och pratade och hade trevligt hela kvällen. Värdinnan hade gjort en kantarellstuvning av egenplockade kantareller och den var to die for.
Tack för en jättemysig kväll.

Av Annika - 9 augusti 2013 17:08

Idag tog vi båten över till Helsingör och gick och strosade, tittade i affärer, satt och tittade på folk och bara hyggade oss. Vi år glass, tog en öl på Axeltorv och köpte rosor och fläskasvålar. En riktigt mysig dag.

Av Annika - 8 augusti 2013 22:37

Oj vilken mysig kväll jag har haft med de underbara töserna Andersson. Efter ett glas vin hemma hos dem och en uppdatering av allt som hänt så gick vi ner till Maria Tapas och frossade i fantastisk spansk mat och Sangria. De har så otroligt god tapas och väldigt mysig uteservering. Kändes lite som att man satt i Spanien. En supertrevlig torsdag. Tack för ikväll töser.

Av Annika - 7 augusti 2013 22:35

Hela vintern och våren har Anki och jag pratat om det, fram till ikväll har det inte blivit av, men äntligen hämtade vi med oss pasta och satte oss på Gröningen och åt, pratade och hade det härligt. Myra har tyvärr blivit en liten rymmare, och en snabb rackare också, så vi fick ordentligt med motion efter maten genom att jaga henne. (Får snart köpa ett koppel).

Hon och Hugo hade skoj som vanligt med att dansa, sitta och "prata", göra gymnastiska övningar och hänga i träd. Inte klokt att de börjar förskolan nästa vecka. Stora barnen.

Det blev en mysig kväll, precis en sån som vi längtade efter i vintras.

Av Annika - 6 augusti 2013 16:22

Idag körde vi tillbaka till Helsingborg igen, fulla av tankad energi och härliga minnen. Det har varit ljuvliga dagar.



Två trevliga paket låg och väntade på mig på ICA och jag var inte sen att springa ner och hämta min Glossybox och min efterlängtade bodylotion från CSkincare (världens bästa lotion om jag får bestäma)



Skönt att vara hemma, Johan har nog saknat sin stereo för han spelar Ronnie James Dio för fullt och Myra sover som en stock. Själv ligger jag på sängen och funderar på en sak som hände idag, ni får veta senare, men det är nåt riktigt spännande.

Av Annika - 5 augusti 2013 14:01

Vaknade till ett underbart väder som vanligt nuförtiden. Myra har kört med "vägra blöjan" hela förmiddagen så vi har haft en lycklig nakenfis springandes i trädgården. Det ser så underbart ut att man själv får lust att slänga kläderna och rusa runt naken. Tror inte grannarna uppskattat det dock.
Råkade se mig själv i bikini i en spegel idag och kan lätt konstatera att vi har ätit alldeles för god mat i sommar.
Såg för någon månad sedan ett gäng bloggare som gjorde plankanutmaningen så idag tog jag mig i kragen och började. Ska bli spännande att se om det blir någon förändring. Skit vad jobbigt det är.

Nu ska jag passa på att sola lite för det är sista dagen vi är här. Imorgon kör vi hem till kära Helsingborg igen.


Nakenfis äter lunch och leker tittut under bordet.

Av Annika - 4 augusti 2013 21:17

Ikväll åkte min bror och brorson hem från stugan. Myra blev ledsen och har saknat honom hela kvällen. De har ju haft så skoj ihop hela veckan. Badat, grävt i sandlådan och jagat varandra.

Hon fick trösta sig med en glass eller som hon säger thhhlaii. Det piggade upp lite.



Nu håller jag på att somna henne och sen blir det Varg Veum och popcorn.

Ovido - Quiz & Flashcards