Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under augusti 2013

Av Annika - 18 augusti 2013 21:51

Myra var lite orolig inatt och kallade på oss hela tiden så vi tog in henne till oss (händer nästan aldrig) och hon har legat på tvären vid huvudkuddarna och hållit mig i handen hela natten. Johan har sovit som en hund vid fotänden. Ingen sov direkt bra så idag har vi varit rätt slöa och trötta och har mest myst.

Vi åkte ut till Ängelholm och köpte en Tripp Trapp stol på en blocketannons och Myra älskade den och satt som ett ljus när vi åt kvällsmat. Ett mycket bra köp.

Imorgon är det dagisdax igen för Myra och Johan, jag ska på inköpstur till IKEA och sen fortsätta röja i skåp och garderober och längta ihjäl mig efter dem.



Myra innan första dagisdagen.



Hoppas att ni också har haft en skön söndag.

Av Annika - 18 augusti 2013 08:59

Igår hade tre av mina bästa vänner pool- och barbecueparty för att fira deras 40 års dagar. Kolla så snygga de är. Ser inte ut att vara en dag över 25.



Det blev en fantastisk fest där stämningen var på topp från början till slut. Allting var så välplanerat med tävlingar och små happenings.

Vi började med tipsrunda med frågor om tjejerna. Första pris var något så fantastiskt som en middag för tre. Och gissa vem som vann. Jag! Tjoohoo.

Spana in det fantastiska Priset!



Sen åt vi så magarna höll på att sprängas. Grillmästare Janne gjorde ett otroligt jobb.



Lille Pontus var bedårande som vanligt och även hela hans underbara familj.



Johan hade supertrevligt och hade gärna stannat kvar mycket längre.



Snygga tjejerna mös när solen tittade fram

En fantastisk fest som jag vet att vi kommer minnas länge. Tusen tack tjejer! Love You!

Av Annika - 16 augusti 2013 21:08

Ikväll är vi verkligen trötta. Det har varit en intensiv och intressant vecka och ikväll slog tröttheten in som en bomb.



Vi har precis ätit en massa gott, vi började med stekta minichorizo som var helt gudomliga.

Hade jag vetat att dessa fanns när jag var gravid så hade livet för maken blivit lättare för jag väckte honom på nätterna och ville att han skulle ordna minichorizo från Maria Tapas. Dessa var precis som dem fast köpta på Maxi.


Sen har vi ätit Filippinska kycklingvingar. Jag vet att jag pratar mycket om dessa men för oss är dessa som Svenssons fredagstacos. Gå in i en Asiabutik och se om de har Mama Sitas Tocinomarinad. Lägg 1 kg kycklingvingar i en Wok och tillsätt marinaden och 2 dl vatten. Låt det koka i ca 30 min tills vattnet kokat bort och allt är honungskletigt. Vi äter dem med friterade klyftpotatis och aioli. Helt underbara.

Nu sitter/ligger vi här i soffan och funderar på om vi orkar ostbricka också. Hmm det är fina ostar, Comté, Gruyere och några godingar till. Vi får väl se.

Ha en underbar fredag!

Av Annika - 15 augusti 2013 16:59

Det var en speciell känsla att se sin dotter stolt stå med väskan på ryggen i morse. Hjärtat svämmade över när hon vinkade hejdå och hon och pappa gick till dagiset för första gången.

Som tur var såg hon inte mina tårar. Fast det var inte så många tårar som jag trodde. Jag visste ju att hon skulle ha superskoj och hon hade ju både sin bästis och sin Pappa där hela dagen.

Johan skickade foton hela tiden så jag visste vad de gjorde.

Det var en trött tjej och pappa som kom hem.


Hoppas att det går lika bra imorgon. Min stora duktiga tös. Jag är så stolt.

Av Annika - 14 augusti 2013 21:12

Imorgon börjar hon förskola. Min lilla tös som har blivit stor. Vart har tiden blivit av? Det har gått alldeles för fort och jag hinner inte med.



Känns som igår.




Hon kommer att få det jättebra och ha så skoj men det känns i mammahjärtat, tänk om hon slår sig eller är ledsen för något. Då kommer jag ju inte kunna trösta. Fy vad jobbigt. Vill dra tillbaka klockan nåt år.

Av Annika - 14 augusti 2013 13:03

Idag är det 3 år sedan vi stod i växthuset på Linneaträdgården och och sa ja till varandra, det åskade lika mycket då som idag. Alla vänner och familj som gjorde detta till en oförglömlig dag.

Vilken fantastisk dag det var.

Älskar dig lika mycket om inte mer idag underbare make!

Av Annika - 14 augusti 2013 08:45

Vad härligt det kan vara att bara gå runt i Stockholm utan något direkt mål, bara strosa längs mysiga gator och sätta sig och fika när man blir sugen, titta på myllret av människor som skyndar förbi. Igår gjorde vi det. Underbart väder och inget stress.

På kvällen hade vi bokat bord på Grill för att fira vår 3 åriga Bröllopsdag (som är idag). Det var helt fantastiskt gott. Först tog vi en liten fördrink (Cosmo) och sen en Oxfilé som var kolgrillad och så mör och helt underbar. Därefter en gudomlig crème brulleé som man inte ville skulle ta slut. Vilket mysigt ställe.

Servitrisen var väl ingen höjdare, hennes polare satt vid bordet bredvid oss och hon föredrog att berätta högljutt för dem om alla sina ragg än att ta emot beställningar. Väldigt dålig stil på ett sånt fint ställe.

Vilken underbar dag och kväll.



Nu packar vi ihop oss och om några timmar går flyget hem. Det har varit sköna dagar och helt underbart att vi bestämde oss för en spontanresa.

Nu längtar vi ihjäl oss efter lilltösen!

Av Annika - 12 augusti 2013 20:45

Idag vaknade vi tidigt, lämnade Myra hos sin farmor och farfar och sen flög vi upp till Stockholm för några dagars mys, shopping och att bara få rå om varandra. På onsdag har vi 3årig Bröllopsdag så vi passar på att fira det lite.
Idag har vi först checkat in på vårt mysiga hotell på Lidingö, ätit en underbar skaldjurslasagne på söder, shoppat loss (Johan) på Gallerian, fikat på nyöppnade Koppi och ätit pubmat i gamla stan och pratat om allt som man inte riktigt hinner med i vardagen som småbarnsförälder.
En helt fantastisk dag.

Ovido - Quiz & Flashcards