Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under augusti 2013

Av Annika - 24 augusti 2013 19:05

Eftersom våra planer på att träffa härliga vänner ikväll gick om intet pga att Myra är sjuk så passade vi på att mysa till det hemma. Man vet ju inte hur många kvällar till man kan sitta ute och grilla.
För att vara sjuk så är Myra förvånansvärt pigg. Hon tyckte också det var mysigt att sitta ute och äta även om det inte är mycket med aptiten.



Hoppas att ni har en mysig lördag och att ni också kan ta tillvara på att sommaren är tillbaka en stund till.

Av Annika - 24 augusti 2013 15:10

Imorse vaknade Lillfisen med hög feber och helt förtvivlad. Johan är superförkyld sen igår. Det är tufft att skolas in på Förskolan med alla dumma Dagisbaciller. Så idag myser vi bara, tittar på tecknat och äter glass.

Av Annika - 23 augusti 2013 09:59

Trött med lycklig kom jag hem halv tolv i går. Där stod Johan med champagne och en fin blomma från honom och Myra. Myra hade pekat och skrattat åt ett kort med Pingu så självklart fanns det med på blomman med de finaste orden man kan få.

Vi drack champagne, firade och pratade framtid. Underbart!

Tack Älskling för att du är så omtänksam.

Av Annika - 22 augusti 2013 19:42

Ni vet att vi var i Stockholm förra veckan för att fira vår Bröllopsdag, det jag inte berättade då var att jag även var där på en anställningsintervju.
I måndags ringde de igen och ville träffa mig idag, så jag åkte upp imorse och nu sitter jag här på Arlanda och väntar på flyget hem med ett stort leende på läpparna och lite omtumlad. Jag har fått jobb. Vilken otrolig lättnad och att det sen är ett fantastiskt jobb gör allt bara helt underbart.

Nu kommer jag ju inte flytta till Stockholm utan jobbet är i Helsingborg. Alla pusselbitar har fallit på plats och all ångest inför framtiden är bortblåst. Underbart.


Passade på att shoppa lite till Loppan som jag längtar ihjäl mig efter.

Men hon får inte det förrän hon fyller år nästa månad. Hade kunnat shoppa hur mycket barnkläder som helst på Zara, vilken fantastisk höstkollektion.


Nu vill jag hem och dricka champagne med Johan ( min underbare man som peppat och stöttat och som sprang och köpte champagne efter jag ringt och berättat) och bara pusta ut.

Tjoohoo för mig!

Av Annika - 21 augusti 2013 16:27

Johan kom hem efter att ha lämnat Myra på dagis med en sorgsen min. Hon hade gråtit och varit så ledsen när han gick. Fy vad ont det gör i mammahjärtat när man hör det. Som tur var så hann han inte vara hemma mer än 10 min förrän vi fick ett sms från dagis att hon lekte och var glad igen. Underbar personal som tar sig tid att informera oss om det för det är guld värt för oss att veta hon inte är ledsen.

När vi hämtade henne var hon superglad och de sa att allt gått så bra så.

Detta med dagis är jobbigare för oss alla än vi förväntat oss. Imorgon är sista dagen för den här veckan, sen ska vi bara mysa de sista tre dagarna innan Johan ska börja jobba igen.

Av Annika - 20 augusti 2013 18:17

Jag fick äntligen följa med och hämta Myra på dagis idag & se hur de har det. Kontrollfreak som jag är så har det varit jättejobbigt att inte veta vilka Myras fröknar är, vad hon hittat på under dagen och om hon har skoj där. Det var underbart att komma dit och träffa, titta och fråga. Nu känns det lite bättre även om det fortfarande är lite jobbigt. Myra blev sur och arg när vi skulle gå hem och det tar jag som ett gott tecken.

Vi och familjen Platzer kände att vi behövde prata av oss lite så vi gick och "fikade" på hamnpaviljongen. Där pratade vi och njöt av sensommarvärmen. Barnen matade varandra med glass och vi hade en mycket trevlig stund.

Av Annika - 20 augusti 2013 12:57

Idag har the mission "Renovera Toalett" äntligen börjat. Vi åkte till nyöppnade Hornbach här i Helsingborg. Vilket fantastiskt ställe och vilken otrolig personal. Så hjälpsamma och kunniga. Vi blev så väl omhändertagna och fick hjälp med allt.

Jag fick ett litet Halleluja moment på tapetavdelningen. Igår letade jag runt på nätet efter snygga tapeter och fann en som jag blev förälskad i och gissa om jag blev överlycklig när jag hittade den där. Efter lite övertalning och söta hundögon så var Johan också med på det.

Det kommer bli så snyggt och ni ska få se resultatet när det är klart.

Så om ni ska renovera så åk till Hornbach. Vilket kanonställe.

Av Annika - 19 augusti 2013 18:28

Snacka om att vi har en trött tös här hemma. Hon har lekt och busat för fullt på dagis idag så nu sitter hon bara med snutten och tittar på film. Det blir nog en tidig kväll för henne.





Själv har jag gjort operation rensning av barnkläder idag. Kändes skönt att få det gjort.

Nu kommer snart farmor och hälsar på en stund. Karlarna ska se match. Heja HIF.

Skapa flashcards