Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under juli 2013

Av Annika - 18 juli 2013 19:44

Idag var det dags för klippning hos underbara Jessica på Belezza. Först Johan sen Myra och till sist jag (ska en ska alla) Myra var så duktig (Johan och jag också) hon satt så förväntansfullt i stolen och tittade förundrat på medan Jessica klippte och sprayade rosa (Johan fick ingen rosa). Nya tider bokades och fina gick vi hem och grillade.

Så nu är vi alla fina och redo för semester.



Myra dansade på salongen under tiden Johan blev klippt. Se så fint hon satt den rosa asken med russin på golvet medan hon rockade loss.

Av Annika - 17 juli 2013 21:11

Myra har alltid varit lite kräsen och äter inte vad som helst och har varit sådär glad för fläskpannkaka. Johan jobbade över så när vi skulle äta så satte jag Myra på hans stol. Ååååh så spännande det var och som hon åt. Hon satt så stolt på denna stol och allt slank ner i magen. Jag satt nig mest och gapade överraskat. Underbart att se. Min stora tös.

Det får bli stor stol framöver nu.
Var kan man köpa en barnkudde som hon kan sitta på så hon når upp lite bättre? Någon som vet?

Av Annika - 17 juli 2013 17:35

Vad kan jag säga mer än att glass är sååååå Gott!!!

Av Annika - 17 juli 2013 14:49

Myra sover, lägenheten är städad, fönsterna är putsade och fläskpannkakan puttrar i ugnen. Jag ligger och njuter av lugnet med jordgubbssaft och får inspiration av Drömhem. Måste hitta gamla äpplelådor som vi kan ha som nattduksbord istället för de tråkiga bord vi har nu. Vet ni var jag kan få tag på det?

Av Annika - 16 juli 2013 17:19

Jag fann de mest underbara ljusbollar man kan tänka sig. De heter Iris lights och hålls ihop med ett snöre. man kan hänga dem på väggen, eller som jag tänkt mig, i en glasvas/skål. De kommer att bli fantastiskt mysiga i vardagsrummet i höst. Längtar redan tills jag kan tända dem.

Visst är de fina?

Av Annika - 15 juli 2013 22:27

Idag har vi bara njutit av allt hemma. Myra har lekt med sina leksaker som hon nog saknat för allt skulle tas fram och lekas med. Vi har ätit glass, gått promenad i blåsten och som vanligt blivit förtrollad av hur underbart det är i Helsingborg. Tvätt har tvättats, väskor har packats upp och sängar har bäddats rent.

Och så har HIF vunnit över Öster ikväll. Bara en sån sak gör allt så mycket bättre.

Nu hoppas vi att blåsten ska avta så vi kan gå till stranden någon dag i veckan.



Bild från någon vecka sedan på Tropical Beach

Av Annika - 15 juli 2013 09:06

En bild säger mer än tusen ord. Vi åkte hem från stugan tidigt imorse.

Av Annika - 14 juli 2013 22:08

Vilken höst det blev idag. Fick ta på tjock tröja och jeans. Hoppas att det är snabbt övergående för jag är inte klar med sommaren än.

Ikväll kom kusin Vincent hit och ni kan tro att Myra blev glad. Hon sprang skrikande med öppna armar mot honom, kramade och pussade honom och har inte lämnat honom för en sekund sedan dess. Underbart att se dem två tillsammans

Ikväll gjorde jag rabarberpaj till efterrätt. Det blev väldigt uppskattat och allt tog slit på nolltid. Vincent matade Myra och hon åt glatt. Han ska få mata henne fler gånger. Tex om vi har fisk. Han kan kanske förmå henne att äta det.

Nu ligger vi till sängs för vi måste upp tidigt för att hinna hem tills Johan börjar jobba. 1 vecka kvar tills 5 veckor semester tillsammans. Underbart.

Ovido - Quiz & Flashcards