Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under juni 2013

Av Annika - 3 juni 2013 21:25

Ikväll fick jag med alla till Väla för jag hade fått nys om en så snygg långkjol som jag så gärna ville ha (efter 21 mån mammaledig har jag olidlig shoppingabstinens) så gissa om jag blev besviken och rätt förvånad när den var för stor, och tyvärr hade de inga mindre. Men jag ger mig inte, nästa vecka så är jag i Kristianstad och då hoppas jag att jag hittar den där. Vill ha såååå mycket!

Vi blev sen vansinnigt sugna på sushi och testade Sugoi sushi och Oh My God, De var helt underbara. Vi satt som fån och lät mmmmm och sa åh vad gott hela måltiden. Myra hade vansinnigt roligt med två ätpinnar , hon spelade trummor som han i mupparna och ett tag hade hon dem även i näsan.

Nu ska vi se film och sen ska vi drömma om denna underbara sushi.

Som ni ser showade Myra för alla på Väla.

Av Annika - 3 juni 2013 13:10

Ni vet den där pirrande känslan man har när man har något riktigt skoj framför sig och tiden kan inte gå fort nog.
På onsdag kör jag med Myra till stugan, bara det är superskoj, men på torsdag kör jag vidare till årets Sweden Rock Festival. Johan åker dit redan på onsdagen. 3 dagar festival ska bli ljuvligt. Ett stort gäng underbara vänner samlade i en liten stuga. En öl i solskenet och en massa bra band.
Alla tusentals människor som är samlade med en sak gemensamt. Kärleken till hårdrock.
Inga krav, inga måsten, bara musik.

Och för er som inte visste; Johan och jag träffades på SRF för exakt 5 år sedan. Det ni... :-) Tiden går fort

Bara några dagar kvar....

Av Annika - 2 juni 2013 14:07

Det blev en härlig sovmorgon för mig (Johan gick upp kl 05 för att åka till Tyskland) Myra sov till 09.15
Vädret gör att vi kan titta på tecknat i sängen under en filt, kittla varandra tills vi kiknar och njuta av att bara vara och kasta alla måsten.
Vi tog en liten promenad för att handla till middagen och nu ska vi sova middag.

En härligt slapp "baravara" söndag.


Myra äter frukost och tittar på tecknat.

Av Annika - 2 juni 2013 00:29

Ikväll var vi hos våra goda vänner i Gantofta. Det var härligt att komma från centrum ett tag och känna lugnet, för det är verkligen tyst och lugnt där ute. Vi åt fantastiskt gott och barnen lekte så fint med varandra.
Man blir onekligen sugen på hus när man är i deras. Någon gång i framtiden.


Myra slocknade så fort vi kom hem, hon höll igång till kl 00. Kan det månne bli sovmorgon imorgon? Vi kan ju hoppas.

Tusen tack för ikväll. Supertrevligt som alltid.

Av Annika - 1 juni 2013 09:10

Mina älsklingar ligger bredvid i sängen, en med en flaska välling och en med en kopp kaffe, Balkongdörren på vid gavel, man hör att staden börjar vakna till liv, luften är ljummig och full av syre. Man kan inte vakna på ett bättre sätt.

Ovido - Quiz & Flashcards