Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under maj 2013

Av Annika - 6 maj 2013 14:48

Vi är Buzzadorer för Lego Duplo. Ett roligt och lärorikt lego för åldrarna 1,5-3år (men jag har väldigt kul jag också).
Jag kan verkligen rekommendera detta.

Av Annika - 6 maj 2013 14:36

Så mycket lättare livet är när det är varmt och soligt ute. Myra och jag har undersökt hela gröningen hela förmiddagen. Det fanns spännande stenar, hundar, lekande barn och allt annat som är fascinerande för en 1,5 åring.

Nu sover hon middag och jag har lagar 2 rätter från citygross Matkasse och städat och tvättat lite. Tycker att jag gjort mig förtjänt av en kopp kaffe på balkongen innan Busan vaknar och vi ska gå ut igen.

Av Annika - 5 maj 2013 17:38

Nu är vi på väg hem från en underbar helg på smultronstället. Vi har solat, räfsat barr och ätit fantastiskt gott.
Myra har undersökt varenda kvadratmeter och har haft så kul.
Tack för allt mamma & pappa.

Batterierna är laddade och själen har fått sitt.
Vi längtar redan till nästa gång.

Nu hejar vi på HIF!


Här kommer lite bilder från helgen.

Av Annika - 3 maj 2013 13:07

Äntligen är livet tillbaka där det ska vara. Lite snuva och hosta men livet har återvänt.

Vi började morgonen med lite lek på lekplatsen. Som vi saknat det.

Nu packar vi inför en helg på vårt smultronställe, Sommarstugan. Äntligen är det dags för stugsäsongen. Snacka om att vi har saknat den och det ska bli underbart att åka dit, grilla, räfsa barr och göra stugan vårfin. Mina föräldrar och bror är där redan och värmer upp. ( imorse var det 13 grader inne).

Så nu väntar vi bara på att Johan ska jobba färdigt så vi kan lasta bilen och dra iväg.

Av Annika - 2 maj 2013 08:18

Idag är 4e dagen som jag ligger nerbäddad sjuk. Det är 1a dagen utan feber men nu har hostan kommit istället. Har suttit upp hela natten och hållit alla i huset vakna med min förbannade hosta.
Myra var sjuk två dagar men är tack och lov bra igen.
Detta är inte skoj. Jag vill ju vara pigg och frisk och kunna vara med min dotter inte ligga här som en hjälplös fjant.
Vilken tur att vi har farmor som Myra kan vara hos när Johan jobbar och vilken tur att jag har Johan som tar väl hand om oss alla. (Han grillade grymma biffar igår)
Nu får det räcka! Imorgon SKA jag vakna frisk! Så är det bara.

Ovido - Quiz & Flashcards