Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under maj 2013

Av Annika - 26 maj 2013 13:38

Tusen tack Myra för det otroligt fina halsbandet.
Du ska veta Gumman att det finns inget underbarare än att vara din mamma. Varje dag är en gåva. Älskar dig min vackra, omtänksamma, fina dotter.

Av Annika - 26 maj 2013 09:06

I fredags åkte vi till stugan för några dagars avkoppling och mys.
Myra och Vincent har varit oskiljaktiga och lekt från morgon till kväll. Det är en härlig syn. De har så roligt ihop.

Igår firade vi min födelsedag i förskott med god mat och fina presenter. Helt underbart att kunna sitta ute och äta och njuta av fågelkvitter och doften av hav och alla andra som grillar.
Tack för en fin "födelsedag"

Nu ligger vi i friggeboden och lyssnar på regnet som smattrar på taket. Vi ska snart gå upp och äta brunch och fira Mors dag. Återkommer med mer om den senare och med en bild på det underbara halsbandet jag fick i morsdagspresent.

Av Annika - 23 maj 2013 21:20

Vi var på barnrytmik idag. Alla barnen satte sig fint hos sina föräldrar i en ring. Myra satte sig i mitten av ringen och tittade på alla som om bi var hennes publik, sen ställde hon sig upp och började showa.
Knasboll.

Av Annika - 23 maj 2013 13:00

Jag är helt förälskad i min stad. Underbara vackra Helsingborg. Jag är lyckligt lottad att jag får bo här. Jag har bott här snart i 5 år och jag förundras varje dag när jag är ute på promenad med Myra hur vackert här är. I Love Helsingborg.

Idag gick jag en promenad vid kärnan där de fina bilderna är tagna.

Av Annika - 22 maj 2013 17:28

Jag har inte varit så värst aktiv här på några dagar men just nu är jag och dottern inne i en mysbubbla. Vi har strykit alla måsten den här veckan och bara leker, dansar som tosiga, läser böcker och kryper upp i en hög i soffan och myser. Väldigt skönt och jag ska berätta en hemlis, världen har inte gått under för att jag inte städat och fejat! Bra va!?!

Nu ska vi fortsätta i vår bubbla och vi hörs en annan dag.

Bilder från helgen.

Av Annika - 20 maj 2013 19:13

Vid de få lediga tider jag har så fullkomligt frossar jag i Dan Browns nya bok Inferno. Den är så otroligt fängslande och genomtänkt. Att den sen utspelar sig i underbara Florens och nämner alla de ställen som man själv varit på gör allt bara mer intressant.
Längtar redan tills jag krupit ner och kan bege mig till Robert Langdons och Dantes värld.

Bilden visar vad jag gjorde under Myras eftermiddags tupplur. Mums.

Av Annika - 19 maj 2013 10:13

Det var nämligen tjejfest med Eurovision song contest hemma hos Gulliga Helena i Tyringe. Vi har gjort detta sen 2006 och det är alltid lika skoj. Alla tar med något att grilla och Helena fixar tillbehör och dricka. Hon är verkligen fantastisk på att fixa, den jordgubbs/rabarberpajen kommer jag drömma om länge.

Sen är det dags för ESC och vi röstar. (Det är väldigt seriöst). Helena hade gjort lappar med alla bidrag till oss. I år vann Helena (stort grattis till dig). 2014 ska Jag vinna, bara så ni vet!!!

Tack för en fantastiskt rolig kväll.

Idag är jag lite trött men min duktiga dotter sov till 09.30 Underbart.

Av Annika - 18 maj 2013 14:50

Igår kom våra kära vänner Göran & Britt på besök. Vi satt och pratade om allt möjligt mellan himmel och jord över en ostbricka och ett glas rosé. En väldigt trevlig och lättsam kväll.

Idag tog vi en sväng till Helsingborgs bryggeris 2års jubileum. Det hade kunnat vara supertrevligt men det var för varm, för trångt och för mycket folk. Myra, Kella och jag gick hem lite tidigare.

Nu har jag börjat fixa till mig inför tjejkväll i Tyringe med grillat och ESC. Ska bli superkul. Heja Sverige och Robin.

Ovido - Quiz & Flashcards