Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 30 maj 2013

Känslan av att fylla år

Av Annika - 30 maj 2013 13:44

Vilken underbar känsla det var att vakna upp till min skönsjungande makes "Vi Gratulerar". Jag hade inte hört att han smugit iväg för att åka och köpa McDonaldsfrukost, som vi åt i sängen (Myra sov som en liten gris efter att ha busat med Farmors Vovve hela dagen igår).
Jag fick även ett fint kort där det stod att ikväll blir jag utbjuden på middag (var någonstans är en överraskning) och att det blir en barnfri kväll. Jag vet inte när vi var ute själva bara vi två och satt och pratade ostört om allt och inget i flera timmar över en god middag och ett glas vin. Vilken lyx det ska bli.

Snälla farmor tar hand om Myra över natten. Gissa om jag ska sova länge imorgon.

Myra och jag har letat stenar hela förmiddagen, hur smutsiga tror ni att de byxorna är :-) tur att vi har tvättmaskin.

Nu har vi ätit lunch, det blev bananplättar med hallon och blåbär, helt fantastiskt gott. Myra spottade och fräste så det slutade med att jag gjorde pasta och köttbullar till henne.

Recept bananplättar;

Mosa 1 banan, blanda med 1 ägg och 0,5 dl mjöl. Klicka ut på stekjärn och grädda ca 1 min på var sida.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Ovido - Quiz & Flashcards