Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under februari 2013

Av Annika - 10 februari 2013 11:44

Igår var vi på en fantastiskt trevlig och god middag hos vänner. Det var allt från ouzo till feta zaganaki, tzatziki, retzina och moussaka. Helt fantastiskt. Myra dansade, jagade katten och kramade på den 5åriga pojken till det andra paret. Hon slocknade halv tolv och vi gick hem halv tre. Aningens trötta idag. Tusen tack Familjen Andersson alltid lika trevligt att träffas.

Men idag är det Johans födelsedag. Myra och Jag sjöng (väldigt fint) för honom och han fick paket och kaffe på sängen.

Nu laddar vi för söndagsmiddag hos Myras farmor & farfar.

Av Annika - 8 februari 2013 17:07

Detta hittade jag på medan Myra var hos Farmor och Farfar

Skumbad med vin.
Telegrafen och en big fat basket med Johan.
Musikkväll.
Sovmorgon och kaffe i sängen.
Ansiktsfix.
Stor frukost.
Manikyr.
Shopping.
Fika på espresso house.
Lunch på Wayne's.
Promenad längs vattnet.
Klipp & Sling hos frissan.
Chokladtårta hos frissan.

Nu väntar jag ivrigt på att Myra ska komma hem igen.

Av Annika - 7 februari 2013 19:47

Dagen har gått i musikens tecken. Först hittade jag Myra med Pappas hörlurar den var vi på barnrytmik. Myra hämtades av sin farmor i eftermiddags för att spendera ett dygn med farmor och farfar, vilket betyder att jag är barnfri ett dygn. Ni som följer mig på Instagram vet vad jag hittat på, ni andra får vänta på nästa blogginlägg som jag kommer att kalla "mitt barnfria dygn".

Av Annika - 6 februari 2013 14:32

Detta gör vi...

Av Annika - 6 februari 2013 08:42

Igår när vi var på minisim så plockade ledaren fram en färgglad skumgummigrej som barnen skulle krypa på. Myra blev hysteriskt rädd. Bara hon såg den så kramade hon mig hårt och grät, så efter 15 min i vattnet packade vi ihop oss och åkte hem. Hoppas hon glömt detta till nästa gång för hon brukar ju älska simning.

Det fick bli en låååång lekstund på lekplatsen istället.

Nu äter vi frukost och laddar för en lekdejt om en stund med Anki o Hugo på lekplatsen.

Ha en jättebra onsdag

Av Annika - 4 februari 2013 22:25

Idag har Myra varit trött ända sen hon vaknade, antagligen växer hon eller så behöver hon bara extra sömn efter influensan.

Själv har jag börjat boka upp möten med olika förskolor. Vilken djungel det är. Vilken ska man välja? Vilken pedagogik? Utedagis? Lagom stora barngrupper? Öppettider? Privat eller kommunalt? Phu, men nu är vi nere i 3st som verkar bra och som vi ska titta på. Sen kan man ju bara hoppas att man väljer rätt.

Vad var viktigast för er i ert val av förskola? Vad ska man titta efter?

Av Annika - 3 februari 2013 18:13

Igår var Goa Roger och hälsade på och han och Johan lyssnade på hårdrock och var iväg på konsert.

Då passade jag på att mysa till det med antipastitallrik och Mello. tjejgänget skulle ha träffats för att titta på det tillsammans men sjukdom gjorde att vi alla satt på olika håll. Vi startade en Mellogrupp på Facebook och alla kommenterade och röstade där under programmet gång. Det blev 312 inlägg så vi var flitiga. Vi var rätt överens om att det var dålig kvalité på låtarna och att rätt låtar som gick vidare och att Erik fortfarande har "Det"

Idag har varit en snörvlig (japp Johan ungick inte heller detta) städ och röjardag och snart ska vi ladda upp med resterna från min antipasti och krypa upp i soffan för att se en pilgrims död.


Ha en mysig söndagskväll

Av Annika - 2 februari 2013 13:40

Det börjar kännas som en repig grammofonskiva (om någon yngre läser bloggen så fråga era föräldrar vad en grammofonskiva är) med att börja inläggen med att berätta att vi fortfarande snuviga och hängiga men sånt är läget.

Pga förkylningar/influensor så missar jag följande i helgen:

Igår: drinkrunda med tjejgänget.

Idag: lunch med vänner
Mellokväll med tjejgänget.

Imorgon: fika med vänner som vi inte träffat på evigheter.

Detta börjar bli ordentligt tröttsamt.

Men Myra och jag får krypa upp i soffan med lite lördagsgodis och se Mello istället. Inte helt fel.

Johan som avskyr Mello mer än pesten ska på konsert med en kompis istället. Kul grej förresten, det fanns en tävling på Facebook om att träffa bandet innan konserten ikväll och den vann jag. Johan fick en trevlig present utav mig och de ska dit nu kl 14.

Ha en skön lördag.

Ovido - Quiz & Flashcards