Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under januari 2013

Av Annika - 11 januari 2013 18:58

Det tycker inte Myra iallafall. Hon fick två medan vi väntade på vår beställning på Golden Bamboo som för övrigt har de underbaraste friterade skaldjuren jag har ätit (Myra åt friterade räkor med god aptit).
Nu ligger vi mätta och belåtna och slappar i soffan.

När Myra somnat så är det filmtajm med Liza Marklunds "En plats i solen"
och en stooor påse godis.


Hoppas att ni har en mysig fredagskväll

Av Annika - 11 januari 2013 12:36

Idag har Myra och Hugo busat och lekt på lekplatsen hela förmiddagen. Som de vildarna lekte. Myra ville absolut inte gå hem och grät väldigt högljutt hela vägen hem. Hon slocknade på 5 min och kommer nog att sova en lång stund. Det ska faktiskt jag också göra och jag tror att Johan slumrar också fast han mår mycket bättre idag. Väldigt skönt. Känns som vi är tillbaka.

Av Annika - 10 januari 2013 21:35

Johan är fortfarande sjuk, jag har grym huvudvärk men Myra är tillbaka till sitt vanliga livliga underbara jag. Hon äter som en häst också vilket vi vuxna inte kan säga att vi gör. Nu är vi nerbäddade och hoppas på att vi mår bättre imorgon.

Sov Gott Alla

Av Annika - 10 januari 2013 16:14

Bilderna säger väl allt om hur roligt Myra hade på rytmiken idag.

Av Annika - 9 januari 2013 17:01

Igår började Johan må dåligt och det blev bara värre och värre så det har blivit återbetalning av servicen som han tog hand om i söndags när jag var dålig.

Myra har suttit i soffan med fjärrkontrollen klistrad vid örat och hon har pratat i den som en telefon. Såg så gulligt ut.

Efter en långpromenad i ösregn och en halvtimmes gungning så köpte jag vars en semla, ( testade en wienersemla för första gången. Vanlig är godare. ) Köpte en slät bulle till Myra och förväntade mig spott och fräs men oj vad hon gillade den. Får nog hitta nåt recept och baka ett gäng till henne. Jag bryr mig snart inte hur onyttigt jag ger henne bara ungen äter. Fast det har gått liiiite bättre idag. Hoppas hoppas att det vänt.

Nu ska jag snart fluffa sjuklingens kudde och höra om han vill ha lite mat.

Av Annika - 8 januari 2013 19:53

Idag spenderade vi förmiddagen ute med långpromenad och lek på lekplatsen. Vi gungade och gungade och gungade och ändå var det visst inte tillräckligt för hon blev rätt upprörd när hon skulle i vagnen igen. Tösen har börjat få attityd.

Jag passade även på att köpa lite tulpaner. Väldigt spretiga men det blev lite vårkänsla i vardagsrummet.

Myra har ätit rätt bra idag. Höjdpunkten var när pappa kom hem med McDonalds. Hon mumsade glatt på pommes och hamburgerbitar. Vi klippte ett sugrör och det var väldigt populärt att dricka ut, måste komma ihåg att köpa hem fler.

Nu är det Johans tur att känna sig krasslig så det blir ett tidigt sänggående och jag ser fram emot del 2 av inkognito. Tyckte att del1 var riktigt bra.

Av Annika - 8 januari 2013 14:13

Jag fick ett mail på Facebook av underbara Charlotte Fluhr som har webb boutiquen www.c2e-street.se där hon berättade att jag vunnit ett presentkort på 500:- att handla för. Jag som aldrig vinner något.
Jag hade väldigt svårt att bestämma vad jag skulle handla för hon har så mycket fint. Men jag valde en Caga Cross hat och ett dödskalle shamballa armband.

Idag kom det med posten. Så glad jag blev. Ska ha min coola mössa imorgon när jag och Myra ska på promenad.

Tusen tusen tack Charlotte.

Av Annika - 7 januari 2013 18:26

Idag var det dax att bli "vardag" igen med alla rutiner. Faktiskt skönt efter julen och alla helger. Det var precis som om Myra förstod det för hon vaknade halv åtta (som alltid annars) istället för halv tio som det blivit i mellandagarna.
Vi har varit på långpromenad och varit på minisim. Vi har även testat krögarpytt, fick tips utav mammagruppen och Myra åt lite (man får vara glad för att hon i alla fall smakade). Sen övade Myra på kast med liten vindruva. Måste säga att hon har talang. Minst två meter. Ny OS gren månne??

Nu är den här mamman slut. Ska bli skönt att krypa ner och se Incognito.

Visst ja, Linas Matkasse kommer idag. Hoppas att den kommer snart.

Ovido - Quiz & Flashcards