Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under december 2012

Av Annika - 11 december 2012 22:00

Idag kom mina föräldrar på besök. De hade nämligen lovar att leka med Myra medan jag lyxade till det med en massage. Och det var verkligen Helt underbart. Kan verkligen rekommendera BMS massage i långvinkelsgatan. Hon var väldigt bra och jag känner mig mer avslappad än jag gjort på år och dar.

Sen hämtade vi mat från Golden Bamboo. Mycket bra friterad kyckling Hongkong Style. Myra har tramsat och busat hela kvällen med mormor och morfar. Hon var överlycklig och somnade som en stock.

Mina föräldrar sover över så vi ska gå promenad och leka med Myra i snön imorgon. Mysigt.

Sov Gott!!!

Av Annika - 10 december 2012 19:21

Idag har vi varit nere i Malmö med Myras eldsmärke för sista gången. Helt underbart att det är över för det gör ont både på henne och i mitt mammahjärta. Hon var så duktig vår lilla tös. De tog lite i pannan också den här gången. Det får nog bli en extra julklapp till henne i år Kanske en telefon för hon tyckte det var superkul att leka med en i väntrummet. Nu är det full rulle på henne här hemma. Phu!!

Av Annika - 9 december 2012 11:44

Igår vad det dags för den årliga julfesten med Tjajorna. Vi kom fram till att det var den 14e gången vi träffas, har gourmé knytis och julklappsutdelning (jag fick en jättefint first aid kit). Den här gången hade vi bonus för våra kära vänner från Frankrike var med. Tack Goa gravida Jenny för att vi gick vara hos dig i år.

Av Annika - 6 december 2012 16:10

I förmiddags så lekte Myra så fint själv så jag tänkte att jag kan damma under tiden. Efter en liten stund såg jag att hon plockade upp filten till sin docka och gick runt och dammade Hon var så koncentrerad. Mitt hjärta smälte.

I eftermiddags slog det mig att jag har ju köpt fingerfärg som vi inte använt än. Sagt och gjort. Golvet täcktes, hon fick färg och papper. Vad tänkte jag på :-) det var färg överallt. Men hon var så lycklig att det var ok. Det blev en lång dusch efter och nu är både vi och golven rena igen. Resultatet: Picasso! Släng dig i väggen!!! :-)

Ikväll ska Johan iväg med kompisar för att käka och se sista HIF matchen.
Själv ska jag se Bästa serien på länge Revenge.

Av Annika - 5 december 2012 20:59

Idag har jag samlat på mig högar med vuxenpoäng, inte nog med att jag har (för första gången i mitt liv) julgardiner i köket, jag har julstädat alla skåp och lådor i köket och skurat alla vrån. Visst är det många poäng på det.

Nu sover Myra, Johan är ute med en kompis och jag sitter och fyller min nya MOO väska som kom idag. Den var ännu finare i verkligheten. Underbar.

Sen hörde jag ett rykte; Hunky Dory outlet öppnar i Höganäs imorgon. En förväntansfull rysning längs ryggraden. Så fort mammaledigheten är över så ska jag shoppa loss där. Ojojoj. Men jag måste nog åka dit innan dess och känna, klämma och drömma lite.

Nu ska jag och min MOO titta på Grey's Anatomy.

Av Annika - 4 december 2012 21:40

I eftermiddags och hela kvällen så har vi mest ätit och busat. Jag har även lyckats få till kort till julkorten men det lägger jag inte upp nu utan ni får vänta till jul.

Håll tummarna att lilla damen sover hela natten. Inatt ville hon först äta kl 03 och när hon var mätt ville hon leka tittut. Inte min favvolek mitt i natten direkt. Nu sover hon och Johan tittar fotboll så jag ska nog läsa lite.

Sov Gott.

Av Annika - 4 december 2012 12:53

Idag har vi spenderat mesta av förmiddagen på lekplatsen. Myra var väldigt nyfiken på snön. Vi gungade i evigheter. Nu värmer vi oss och ska snart sova middag. Tror att jag blundar en stund jag med.

Av Annika - 3 december 2012 22:19

I lördags öppnade Johan DVDm och hittade min hyrfilm Bridesmades som jag såg för över 1 vecka sedan. Jag lämnade ju tillbaka den i torsdags!!! eller som det visade sig, ett tomt fodral. Så det vara bara att skamset gå till Hemmakväll idag och lämna tillbaka filmen, såg hur snubben tänkte, klantarsle och ja jag kan bara hålla med.

Ikväll åkte jag och Bästaste Kella till IKEA för att hämta lite saker till hennes kök som ska renoveras imorgon. Som tack bjöd hon på en xl räkmacka. Väldigt god. Hon lärde mig även ett nytt ord. Fjösigt. Jag har aldrig hört det tidigare. Betyder visst Mesigt. Så nu är mitt ordförråd berikat. :-)

Nu ska jag sova och imorgon bitti så håller vi tummarna att kaffebönorna som jag köpte på IKEA går att dricka. Kan inte ha nåt Fjösigt morgonkaffe.

Undrar vad Johan kommer att säga när han ser all jord i baksätet på bilen när han ska till jobbet imorgon. Jag välte min nya amaryllis. Ooops, som tur är så har jag lagt vår pyttelilla minidammsugare i hans jackficka så han har nåt att göra imorgon :-) surprise.

Sov Gott.

Skapa flashcards