Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Direktlänk till inlägg 26 december 2012

Jul nr 1, jul nr 2 & en massa mer...

Av Annika - 26 december 2012 13:48

Jag har haft fullt upp  med att njuta av julen så bloggen har fått vänta. Det har varit intensiva dagar men väldigt trevliga. Julstämningen infann sig till slut.


Det började redan den 22e då vi firade juafton hos mina föräldrar i Tyringe. Jättegod mat och dryck och Myra och Vincent hade så roligt ihop. Johan klädde ut sig till finsktalande tomte och Vincent blev totalt lurad. När tomte skulle gå så sa han; Tomten, Jag älskar dig! Hur underbart var inte det.


       


Lillejulafton blev inte riktigt som vi tänkt oss, den blev mycket bättre, vi var först hos Gammelfarmor för att ge julklapp och för att hon skulle få träffa Myra och Vincent. Vi hade jättemysigt.


    

Tyvärr väldigt suddig bild.


Vi skulle ju ha åkt hem till Helsingborg efter det men eftersom det skulle bli oväder så stannade vi kvar en natt till vilket var väldigt tur för det snöade och blåste ordentligt. Vi hämtade pizza och hade en riktigt mysig kväll.


Julafton så åkte vi hem för att byta kläder och packa nya julklappar, sen drog vi till Ekeby för julfirande nr2. Där var det full rulle på alla barnen och de blev som tokiga när tomten kom. Det gällde att hålla sig undan. Samma sak här med väldigt god mat och dryck och supermätta och helt slut åkte vi hem till Helsingborg sent på kvällen.


     


Juldagen blev väldigt slapp. Johan och jag bytte äntligen julklappar med varandra. Jag hade önskat mig en upplevelse och fick en .. Chokladprovning på Sophies butik. så underbart det ska bli. Är det någon som vill föja med så säg bara till. Jag ska gå den 24e januari. Johan fick Led Zeppelins CD och DVD.

På eftermiddagen kom Therese på besök, hon hade med sig så fina presenter till Myra, Tusen tack säger vi.  Sen blev den Solsidan marathon resten av kvällen.


 


Idag var det så min förmiddag. Jag lämnade de två och begav mig ut med vässade armbågar för att mellandagshoppa. Jag hittade precis de saker som jag ville ha. Så glad man kan bli :-)


 


Nu är Johan på Boxing Day party med en massa karlar och jag ska vila en stund innan en kompis kommer till mig. Vi ska laga fisksoppa och titta på tjejfilmer. Det ser jag verkligen fram emot.


Hoppas att ni alla har det gott såhär i mellandagarna och att ni hade en underbar jul.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 mars 2014 09:22

Som ni märker så händer det inte mycket här på bloggen och jag beslutat mig för att lägga den på is. Vem vet, kanske jag tinar upp den längre fram när jag har lust och tid. Ni får gärna följa mig på instagram istället där jag har användarnamnet @m...

Av Annika - 18 mars 2014 21:07

Ikväll har tisdagsklubben träffats på Kitchen & Table, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap. Vi ses nästa gång tjejer! ...

Av Annika - 9 mars 2014 18:16

Jag sitter just nu på Kastrup för att flyga till Tyskland igen. Sa hejdå med en klump i hjärtat till denna underbara tös. Saknar henne och maken så mycket redan. Det är här jag ska spendera några dagar med jobbet Man kan ha det sämre :-) ...

Av Annika - 8 mars 2014 19:02


Vilken skön dag vi har haft idag. Myras feber har gått ner men är genomförkyld och hostig så vi har mest myst och tagit det lugnt. Vi har suttit på balkongen i solen och njutit av vårvädret. Helt ljuvligt. Som solen gör under för humöret.. ...

Av Annika - 6 mars 2014 16:09

Igår åkte jag till Krusenberg Herrgård för jobbmöte. Vilket fantastiskt fint ställe. När jobbet var slut överraskade chefen med att ha beställt en jättetrevlig vinprovning. Jag har världens bästa jobb :-) Därefter serverades vi en helt u...

Skapa flashcards