Allmänt Förvirrad Småbarnsmamma

Alla inlägg under augusti 2012

Av Annika - 28 augusti 2012 17:02

Ord är överflödiga.

Av Annika - 28 augusti 2012 13:15

Gick och tänkte idag på hur livet har förändrats sen jag blev mamma.


Hade jag inte haft Myra så hade jag säkert varit ute och rest med jobbet idag. Kanske suttit på en uteservering i Milano och ätit en god risotto och tittat på folk efter en lyckad/misslyckad förhandling med någon kund som oftast var 60 år och nog gärna hade velat kalla mig för "lilla Gumman" och klappat mig på huvudet när jag ville höja priset.


Eller så hade jag kört bil i centrala Krakow och med livet som insats försökt hitta mitt hotell.


istället så har jag bytat 5 blöjor, gjort mjölkersättning och gröt. tröstat ett ledset och snorigt barn, fått snor på blusen, när jag torkade av snoret hittade jag en brun fläck bredvid, tänkte oj choklad, kom på att det kan det inte vara för jag har inte ätit choklad, Hmmm, mindes den senaste bajsblöjan, för att få slut på gråtandet så har jag gjort "roliga" grimaser, sjungit imse vimse spindel. gått promenad. pussat min dotter på kinden, snusat henne i håret och känt en otrolig kärlek.


så valet på att jobba eller vara hemma är otroligt enkel. Hur jobbigt det än är stundtals så när man får en puss, ett stort leende och två armar som sträcker sig efter en så är allt värt det och jag skulle inte byta ut detta för alla pengar i världen.


Helt plötsligt har karriär förlorat all sin tjusning.


Att vara mamma är det bästa jobbet i hela världen!



 


Ren kärlek!!!  

Av Annika - 28 augusti 2012 13:13

Vi gick 2,5 timmars promenad. Blåste lite men det stoppade inte oss. efter halva vägen mötte vi Anki och Hugo som också var ute.


Nu sover Myra gott och jag ska röja lite här hemma.


   

Av Annika - 28 augusti 2012 13:10

I fredags spelade vi Beautiful sin och Myra rockade loss.



    

Av Annika - 27 augusti 2012 16:18

Idag har vi både varit ute på långpromenad och Babysim. Myra plaskade som en galning och tjöt högt av glädje. Nu är mamma trött men Myra är aktivare än nånsin :-) nu ska vi busa.

Av Annika - 26 augusti 2012 22:45

Efter IKEA och Flower team idag så hämtade vi pizza. Myra mumsade glatt i sig svamp och pizzakanter :-) knasfia.

Av Annika - 25 augusti 2012 20:37

Ikväll tar vi det bara lugnt och tittar på Underbar och älskad av alla. Myra sköter fjärrkontrollen:-)

Av Annika - 25 augusti 2012 15:14

Idag har vi varit på dop för bästa vännernas son Måns Folke Angelin. Väldigt mysig ceremoni i samma kyrka som vi var på bröllop i för två helger sen. Efter dopet bjöds det på underbara tårtor som duktiga Helena gjort. Tack för en trevlig eftermiddag Måns.

Skapa flashcards